Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

NAVs måte å skrive brev på ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-11-07, 19:48   #81
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: NAVs måte å skrive brev på ...

Jessica, håper du fikk hjelp i dag!

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 19:53   #82
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Og en til...

Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 20:43   #83
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, så er det overstått.

Jeg spurte mannen min om han kunne være med. Litt godt å ha ham som støtte.

Da vi kom dit viste det seg at saksbehandleren jeg har, og som hadde innkalt meg til møte var ikke der. Hun er visst ikke helt frisk og er delvis sykemeldt.
Egentlig var det bra at hun ikke var der. I stedet fikk jeg møte min saksbehandler som jeg hadde da jeg hadde kreft. Hun og jeg har god kjemi.

Jeg forklarte hvordan jeg hadde forstått ting og hva slags beskjeder jeg har fått av saksbehandler. Da hun begynte å se gjennom notater fra de to saksbehandlerne som har vært involvert så viste det seg, heldigvis, at den ene saksbehandleren som hadde sagt at jeg kunne jobbe 22,5 timer for å være under 60 % hadde skrevet dette ned. Han hadde ikke skrevet at han hadde sagt dette til meg, noe han hadde gjort. Han skrev at han hadde gitt den beskjeden til undervisningsinspektøren på skolen jeg jobber på da hun ringte ang. timer. Dermed har jeg den dokumentasjonen jeg trenger for å bevise min uskyld. Så nå har jeg et veldig godt håp om at jeg slipper å betale. Saksbehandleren jeg møtte i dag ville gjerne lese gjennom anken, og se om det var ting jeg måtte forklare nærmere. Slik at intet skulle bli misforstått. Jeg fikk utskrift av alle notater i forbindelse med de henvendelsene jeg hadde til NAV. Så det er ingen tvil om at det hele tiden er jeg som har stått på for å få svar fra NAV på føring av meldekort.

Så i løpet av uka skal jeg ha ferdig brevet på anken. Så får vi se om det er greit. Det tar sikkert tid før jeg får svar på anken, men jeg føler meg langt roligere nå. Jeg sov forferdelig dårlig i natt så nå er jeg grusomt trøtt... Tror natta som kommer blir langt bedre

Tusen takk for at dere bryr dere. Kanskje noen andre kan ta lærdom av dette på ett eller annet vis.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 20:46   #84
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Godt å høre at du fikk snakke med noen du har kjemi med, for det gjør mye så mye enklere. Og veldig bra at daværende saksbehandler hadde skrevet ned det om timene. Lykke til med skriving av anke.

Gammel 27-11-07, 20:48   #85
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Så bra at du møtte på en ålreit saksbehandler, som du i tillegg kjente fra før
Nå høres det ut som det ordner seg.
Lykke til med brevet om anke!

Gammel 28-11-07, 00:28   #86
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Så flott at møtet gikk bra. Har tenkt på deg i dag, for det hørtes så leit ut å kjenne seg mistenkeliggjort på den måten. Håper det går din vei videre også.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 10:09   #87
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Lykke til med skriving av anke. Har tenkt på deg.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 10:12   #88
Albertine
Passiv

Standard

Kjempebra, Jessica.

Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 10:15   #89
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Veit du, en kan bare gi seg ende over noen ganger!! Jeg ringte Eksamenskontoret for en stund tilbake for å spørre hvor jeg skulle levere søknaden om forlenget tid på eksamen(har konsentrasjonsvansker og hukommelsesproblemer og det fortalte jeg henne) og lurte på om det var forsent for det var egentlig over dato.

Damen presterte å si at jeg var sløv.. Ett enkelt lite ja eller nei hadde holdt lenge, men neida.

Så lykke til med NAV, uten at de har rotet bort papirene mine flere ganger er jeg egentlig fornøyd med de.

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 12:21   #90
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Så fint at møtet gikk din vei!!!!

Lykke til videre med saken!!

Gammel 15-12-07, 16:37   #91
Jessica
Pauset

Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Siste nytt!!!

Jeg fikk brev om at det vil ta en måned før de kan behandle saken min (anken).

I går fikk jeg regning fra Statens innkrevingssentral. Der står det at saken min er rettskraftig?? Den kan jo ikke være det når jeg har anket??

Men jeg får ringe dem på mandag. Håper virkelig ikke at jeg må betale tilbake innen 27.12. nå som jeg har anket dette..... I tillegg så har jeg bare fått halv lønn nå i desember siden jeg kun har kontrakt for halve måneden på skolen jeg jobber. Attføringspengene for resten av denne måneden får jeg ikke før 2.januar..... Huff det skal ikke være lett. Heldigvis har vi en liten reservepott så det skal gå på et vis....

Gammel 15-12-07, 18:50   #92
Garbella
Til tider hjulbeint

Garbella sin avatar

Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Så lenge du holder deg innenfor ankefristen kan den jo ikke være rettskraftig allerede nå??

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-07, 19:24   #93
Jessica
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Så lenge du holder deg innenfor ankefristen kan den jo ikke være rettskraftig allerede nå??

Nemlig. Derfor syns jeg det er rart. Kanskje det er enda en standardformulering som saksbehandler har glemt å endre....

Gammel 15-12-07, 19:27   #94
Garbella
Til tider hjulbeint

Garbella sin avatar

Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Nemlig. Derfor syns jeg det er rart. Kanskje det er enda en standardformulering som saksbehandler har glemt å endre....

Blir vi veldig overrasket over slikt lenger?? Nehei..

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-07, 19:51   #95
Jessica
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Blir vi veldig overrasket over slikt lenger?? Nehei..

Nei, dessverre. Føler meg som en standardpakke som ikke er standard.....

Gammel 15-12-07, 19:55   #96
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Huff så synd Jessica. Håper inderlig at dette løser seg fort

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-07, 00:13   #97
Libra

Libra sin avatar

Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

En klage har ikke oppsettende virkning. Det betyr at så lenge det er fattet et vedtak og det er oversendt til Statens Innkrevingssentral så må du forholde deg til kravet fra dem. Det hjelper ikke å kontakte NAV i den forbindelse. Du må ta kontakt med Statens Innkrevingsentral og gjøre en avtale med dem, enten angående betalingsutsettelse eller å få oppdelt beløpet, slik at du bare betaler en liten symbolsk sum ved forfall. Men, som sagt, dette må avtales med Statens Innkrevingssentral.

Dersom du betaler inn hele eller deler av beløpet du er krevd for, vil du få det tilbakebetalt ved et eventuelt medhold.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-07, 00:17   #98
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Uff for en lei situasjon du har havnet oppi. Skjønner godt at du er lei deg!

Gammel 16-12-07, 00:18   #99
Jessica
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

En klage har ikke oppsettende virkning. Det betyr at så lenge det er fattet et vedtak og det er oversendt til Statens Innkrevingssentral så må du forholde deg til kravet fra dem. Det hjelper ikke å kontakte NAV i den forbindelse. Du må ta kontakt med Statens Innkrevingsentral og gjøre en avtale med dem, enten angående betalingsutsettelse eller å få oppdelt beløpet, slik at du bare betaler en liten symbolsk sum ved forfall. Men, som sagt, dette må avtales med Statens Innkrevingssentral.

Dersom du betaler inn hele eller deler av beløpet du er krevd for, vil du få det tilbakebetalt ved et eventuelt medhold.

Jeg har tenkt å ta kontakt med Statens Innkrevingssentral. Håper da inderlig ikke at de skal ødelegge julen vår fullstendig med at jeg må betale inn nesten 8000,- kr...... Jeg har anket saken og jeg tror jeg står sterkt. Jeg har bevis på at saksbehandler har feilinformert meg. Det er fælt at jeg skal lide fordi jeg har lyst til å jobbe og saksbehandler roter......... Akkurat nå føler jeg bare at jeg blir straffet igjen og igjen fordi jeg har jobbet..... Nesten så jeg har lyst til å gi opp alt.... orker ikke mer rot. Jeg tjener faktisk svært lite på å jobbe siden jeg har mistet attføringspengene..... men jeg har jo et håp om en jobb ganske snart og er derfor villig til å stå på.....

Gammel 16-12-07, 00:44   #100
Libra

Libra sin avatar

Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Du får nok helt sikkert en veldig fornuftig avtale med Statens Innkrevingssentral, enten om utsettelse av betalingen eller avtale om et lite beløp. De bruker være veldig imøtekommende. Lykke til.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:15.