Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Er det mulig ...

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-12-07, 17:01   #1
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Er det mulig ...

Jeg finner perfekte billetter for oss på icelandair, og setter i gang og bestiller.. Så blir kortet mitt avvist, og jeg ringer til dem. Jeg er _ganske_ sikker på at jeg har penger.
Så får jeg beskjed om at jeg må kontakte banken min.. Men jeg forteller at jeg har ikke visa-visa kort, som i kredittkort, jeg har visa som i bankkort. Dama blir målløs siden jeg faktisk vil bestille en reise med vanlig bankkort.
Nei, det går ikke an..
Konklusjonen er rett og slett at jeg må bestille et kredittkort med kredittlimit på 20 tusen, også bestille en reise..
ELLER, jeg kan betale dama 1600 kr for å manuelt bestille billettene..

Nå er det nesten fullbooket dit vi skal, når vi skal dit. Er ikke det typisk..
Nå vil jeg snart bare gå og legge meg..

Gammel 17-12-07, 17:03   #2
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det mulig..

Gammel 17-12-07, 17:16   #3
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det mulig. Har ikke enten mannen eller du et Mastercard eller bensinkort på f.eks. Statoil? Det ville jeg tro at du kan bruke.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-07, 17:21   #4
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Niks.. Vi har et kort, fra mastercard, men det er kriseløsning, dessuten har vi ikke en kredittgrense på 20 tusen der. Reisen vil koste nesten såpass..

Gammel 17-12-07, 17:29   #5
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Iceland-air er håpløse. De har så mange regler som ingen forstår. :klask:
De kan da ikke forvente at alle har kredittkort? Det finnes folk (som oss) som er livredd for slike ting.

Gammel 17-12-07, 17:46   #6
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Så kjipt.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-07, 18:28   #7
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det mulig ...

Jeg har aldri problemer med Icelandair

Meeeen, hvis du har vanlig bankkort, så har ofte disse en innebygd kredittkort? Du har ikke en sånn variant, eller er det rent minibank kort, uten 18 tall på forsiden?

Gammel 17-12-07, 18:47   #8
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Standard

Jeg har brukt mitt kort til å betale ting over nettet, men dette blånektet dama på at var mulig.
Hallo? Jeg vet veldig godt at jeg har brukt det, og faktisk fått varene, men fikk altså ikke bestilt reise.

Mannen kom hjem og prøvde å ringe. Vi fikk omsider bestilt to av fire billetter, og når vi ringte tilbake ( fikk bare to bekreftelser på eposten ) kom vi til en dame som snakket engelsk og ikke kunne se slik infomasjon på sin pc.
Så i morgen må vi ringe for å få de to andre bekreftelsene, og så omsider få betalt de..

Om vi får gjennomført denne reisen er det et mirakel..

Gammel 17-12-07, 18:50   #9
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enkelte ganger får man av en eller annen grunn avvist kortet sitt. Du har vel ikke postbanken?

Gammel 17-12-07, 18:58   #10
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Standard

Nei.. Slik hun beskrev det ville jeg aldri noensinne få mitt kort godkjent..

Gammel 17-12-07, 19:03   #11
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hallo, ikke hør på neket.

Gammel 17-12-07, 19:11   #12
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har Visa på bankkortet mitt, og har aldri fått det avvist på de butikkene jeg har brukt. Har også brukt det både på SAS og Norwegian, uten problemer.

Og Air Algerie også, og KLM, når jeg tenker etter.

Gammel 17-12-07, 19:15   #13
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Standard

Da er det bare icelandair som bare ikke vil godta mitt bankkort. Det eneste som er visa med det er logoen på forsiden. Jeg har aldri fått noen beskjed om at jeg er en kreditt der i det hele tatt.
Men de billettene skal vi ha, så får vi se.. Det er ikke mangel på penger, så det er absolutt helt umulig at det skal bli avvist pga det. :showoff:

Gammel 17-12-07, 19:47   #14
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har ikke kredittkort og har alltid bestilt flybilletter på våre vanlige visa bankkort.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-07, 20:39   #15
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Visa er vel Visa, uavhengig om man har kreditt eller ikke i kortet?

Gammel 17-12-07, 20:45   #16
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Har du Visa Electron? Det er en del som avviser det kortet.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-07, 23:16   #17
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Har du Visa Electron? Det er en del som avviser det kortet.

Ja, det må være derfor.. Jeg har hvertfall brukt det før, og ingen problemer. Hvordan den dama kan si at jeg ikke kan bruke det på nettet fatter jeg ikke.

Gammel 17-12-07, 23:24   #18
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Bankkortgrensen bruker å være kr. 9.900,- pr. uke. Det er vel derfor du blir avvist.
Hør med banken din om de kan hjelpe deg.

Gammel 18-12-07, 16:19   #19
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Standard

De kunne ikke hjelpe meg.. Det er som de sa, at jeg måtte ha kredittkort. De har bare avtaler med de største kredittkortselskapene..

Men billettene er i boks, og søken etter hotell er i gang.. Har funnet et med hjalp fra min familie der borte, og det er både billig og bra. Ikke langt unna "alt"..

Gammel 18-12-07, 17:25   #20
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Godt at det gikk i boks med flyet allikevel. Lykke til med planleggingen videre.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:05.