|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: NAVs måte å skrive brev på ...Håper du får til en avtale med Statens innkrevingssentral. For en lei situasjon nå like før jul.
|
|
|
#102 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: NAVs måte å skrive brev på ...
|
|
|
#103 |
|
Pauset
|
Sv: NAVs måte å skrive brev på ...I dag har jeg ringt Statens Innkrevningssentral. Der fikk jeg beskjed om at de forholdt seg til oppdragsgiver så jeg måtte ta kontakt med deres oppdragsgiver, som er NAV. |
|
|
|
|
|
#104 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: NAVs måte å skrive brev på ...Det eneste du kan gjøre er å fremsette et krav til NAV om utsatt iverksettelse av kravet, men som sagt har ikke klage oppsettende virkning. Jeg er usikker på om det er rettspraksis eller om det er nedfelt i lov. |
|
|
|
|
|
#105 |
|
Pauset
|
Hvordan fremmer jeg krav om utsatt iverksettelse? Må det også være skriftlig. Iflg. SI så skal de kun gjennomføre for oppdragsgiver. De var helt uinteressert i å hjelpe meg på noen måte da jeg sa at jeg ikke så hvorfor jeg skulle betale dette nå når jeg venter på svar på anke. |
|
|
|
|
|
#106 |
|
|
Kravet må du fremme til det kontoret som har fattet vedtak om tilbakebetaling. |
|
|
|
|
|
#107 |
|
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: NAVs måte å skrive brev på ...Kan man ikke bare prøve og utsette betalingsfristen hos Statens Innkrevningssentral? |
|
|
|
|
|
#108 |
|
Pauset
|
Jeg kommer ikke til å avtale noe som helst ang. å dele beløpet så lenge anken min ikke er behandlet. Jeg syns det er utrolig frekt av NAV Forvaltning å sende dette videre til SI når ankeperioden enda ikke er over. Jeg har stor tro på at jeg slipper å betale ettersom jeg kan bevise at saksbehandler i NAV har feilinformert. |
|
|
|
|
|
#109 |
|
Pauset
|
Det var det jeg også trodde i min naivitet..... men i dette systemet så føler man seg fort som en kriminell selvom man ikke kan lastes for det som har skjedd. |
|
|
|
|
|
#110 |
|
Hvor: Rogaland
Sv: NAVs måte å skrive brev på ...Fikk du fatt i dem i dag?
|
|
|
#111 |
|
Pauset
|
Sv: NAVs måte å skrive brev på ...Ja, idag fikk jeg fatt i damen. Jeg tror det var noen som kjente igjen navnet mitt fra igår for hun var rask med å skulle få tak i damen i dag. |
|
|
|
|
|
#112 |
|
Flax
Sv: NAVs måte å skrive brev på ...Så flott, Jessica! Kan tenke meg du er litt lettet nå...
|
|
|
#113 |
|
Hvor: Rogaland
Sv: NAVs måte å skrive brev på ...Det var godt å høre.
|
|
|
#115 |
|
Pauset
|
Oppdatering på denne saken. |
|
|
|
|
|
#116 |
|
Flax
Sv: NAVs måte å skrive brev på ...Har du navnet på damen, eller en skriftlig bekreftelse Jessica?
|
|
|
#117 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: NAVs måte å skrive brev på ...Uff, håper dette går i orden.
|
|
|
#118 |
|
Pauset
|
Sv: NAVs måte å skrive brev på ...Jeg har heldigvis skrevet opp navnet. Håper bare at jeg ikke må bruke like mange dager på å få tak i denne saksbehandleren som sist. |
|
|
|
|
|
#119 |
|
Gjør så godt som jeg kan.
Sv: NAVs måte å skrive brev på ...Dette var leit Jessica, håper alt ordner seg til det beste for deg tilslutt, lykke til. |
|
|
|
|
|
#120 |
|
Pauset
|
Sv: NAVs måte å skrive brev på ...Jeg venter stadig på svar på anken. Jeg fikk brev om at den skulle være klar en måned etter mottatt anke. Nå har det gått langt over to måneder..... |
|
|
|
![]() |
|
|