Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Har du ekstra julegaver på lur?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-12-07, 22:35   #1
Sansa
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2006
Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har du ekstra julegaver på lur?

Sånn i tilfelle det skulle dukke opp en uventet julegave eller to? Eller er det ok å få noe uten å gi tilbake?

Gammel 18-12-07, 22:38   #2
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du ekstra julegaver på lur?

Har ingen "planlagte" ekstrajulegaver, men det er alltids en god vinflaske i kjøkkenskapet som man kan pakke inn mens man setter på kaffen og deretter late som man hele tiden hadde planlagt å overlevere den når gjesten var på vei ut. Jeg synes ikke det er krise om man ikke nødvendigvis gir noe tilbake, men foretrekker å slippe den typen ubalanse. (Så nå vet alle som får vin av oss til jul hvor gjennomtenkt den gaven var. )

Gammel 18-12-07, 22:39   #3
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er helt greit å få noe uten å gi tilbake. Å krampegi til noen bare fordi de ga til meg først, kunne ikke falle meg inn. Noen ganger gir jeg uten å få noe tilbake, andre ganger gir andre meg noe uten å få noe tilbake. Ingen krise.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-07, 22:51   #4
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har alltid litt "barnegaver" på lur i tilfelle plutselig bursdagsinvitasjon...ellers blir det vin.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-07, 22:53   #5
Krem

Medlem siden: Oct 2006
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Jeg har noen gaver til barn liggende, ellers blir det vin-på-vei-ut-trikset.

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-07, 22:55   #6
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Nei, det har jeg ikke og ikke kommer jeg til å ha det heller. Har ikke engang vin på lur. Jeg gir fordi jeg har lyst, ikke fordi jeg forventer noe tilbake, og dermed har jeg samme holdning til andre. Jeg tror ikke at folk som på lillejulaften/julaften stikker innom med en oppmerksomhet forventer å få noe tilbake, mulig jeg er litt naiv

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-07, 23:09   #7
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har da alltids noe i skapet.

Gammel 18-12-07, 23:14   #8
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, kan ikke skjønne hvorfor jeg skulle ha det. Jeg syns det er dårlig gjort å dukke opp med julegaver om man ikke har avtalt å gi, så da fortjener de hvertfall ikke noe tilbake.

Gammel 18-12-07, 23:19   #9
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

ja, jeg har en boks med hjemmelaget konfekt (den kan vi spise selv om ingen trenger den ) og en sjokoladecd ferdig innpakket.

Gammel 18-12-07, 23:19   #10
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Nei, kan ikke skjønne hvorfor jeg skulle ha det. Jeg syns det er dårlig gjort å dukke opp med julegaver om man ikke har avtalt å gi, så da fortjener de hvertfall ikke noe tilbake.

Gammel 18-12-07, 23:20   #11
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det er dårlig gjort å dukke opp med julegaver om man ikke har avtalt å gi, så da fortjener de hvertfall ikke noe tilbake.

Hvorfor er det dårlig gjort? Jeg kunne godt ha funnet på å gi noen en gave, jeg, uten å varsle om det på forhånd. Men da ligger det selvsagt i kortene at jeg ikke forventer noe tilbake.

Gammel 18-12-07, 23:26   #12
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Send meg adressen din på PM! :ypper:

Jeg har noen gaver liggende, men det er så vidt jeg husker bare til barn (det er i tilfelle barnebursdager, som av og til kommer brått på), men jeg er sikker på at mine venner setter pris på sølvfarvete selskapshansker i størrelse small, og rosa hatter med brune lange krøller (ikke tykt hår, men dog).

Gammel 18-12-07, 23:27   #13
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Hvorfor er det dårlig gjort? Jeg kunne godt ha funnet på å gi noen en gave, jeg, uten å varsle om det på forhånd. Men da ligger det selvsagt i kortene at jeg ikke forventer noe tilbake.

JULEGAVE. Jeg gir også gaver til folk utenom uten å forvente noe i retur.

Gammel 18-12-07, 23:29   #14
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

JULEGAVE. Jeg gir også gaver til folk utenom uten å forvente noe i retur.

Jeg kunne godt gi en JULEGAVE også, jeg, uten å vente noe i retur.

Gammel 18-12-07, 23:29   #15
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bollemor75, her.

Jeg har noen gaver til barn liggende, ellers blir det vin-på-vei-ut-trikset.

Samme her

Gammel 18-12-07, 23:33   #16
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg kunne godt gi en JULEGAVE også, jeg, uten å vente noe i retur.

Men du tenker kanskje ikke over at mottaker føler det ille å ikke kunne gi i retur?

Gammel 18-12-07, 23:35   #17
Sansa

Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Men du tenker kanskje ikke over at mottaker føler det ille å ikke kunne gi i retur?

Nettopp derfor kan det være lurt å ha julegaver på lur.

Gammel 18-12-07, 23:37   #18
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Vi har en i reserve.. til et barn..

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-07, 23:44   #19
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Nå er ikke dette noe jeg gjør så ofte da, men det har da skjedd. Og nei, kommer folk med julegave til meg, blir jeg glad og sier takk og sier som sant er at dette var en overraskelse og at jeg ikke har noe til dem. Enkelt og greit. Men jeg skjønner nå at ikke alle tenker slik. Så jeg får vel begynne å avtale gavegviningen min mer, ser jeg.

Gammel 18-12-07, 23:52   #20
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Det er ok å få uten å gi, og også å gi uten å få.

Men jeg har alltids noe på luringen...

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:06.