|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Opp og ned
|
Den perfekte ribbeHvordan er den?
|
|
|
#2 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Den perfekte ribbeDen perfekte ribba ligger igjen i butikken. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
weird
Sv: Den perfekte ribbeJeg husker den dagen jeg fikk mast meg til pinnekjøtt en dag i romjula, jeg. Mannen laget og glemte å vanne den ut. Det var salt, gitt!
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Einsam
|
Sv: Den perfekte ribbeOpp av fryseren kvelden 22. Saltes og pepres formiddagen 23. Stekes først oppned en stund, snus, ha på vann, enda lenger. Svoren blir som regel sprø, setter opp temperaturen på slutten. Dersom den likevel ikke vil bli skikkelig sprø, legger jeg en dyp tallerken opp ned midt under, det gjør susen. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Fortynnet
|
Sv: Den perfekte ribbeJeg bestiller fersk ribbe med kotelettkam i kjøttdisken, ferdig rutet og knekt osv, og henter den to dager før julaften. Gnir den inn med salt og pepper, og følger fremgangsmåten som står i gratisbladet fra Opplysningskontoret for kjøtt/Matprat. Det blir alltid perfekt resultat og sprø svor. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Opp og ned
|
Sv: Den perfekte ribbeEr det noen andre her som har prøvd ribberist? Jeg bruker det, kjøpte i fjor for jeg var lut lei av å bruke tallerken for å bygge opp ribba.
|
|
|
#8 |
|
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Den perfekte ribbeRibberist har jeg lyst til å prøve i år, har brukt tallerken tidligere. Er ekstra spent i år, har ny komfyr. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Viking F.K !!
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Den perfekte ribbeMatprat.no hjalp meg
|
|
|
#11 |
|
trøtt
|
Sv: Den perfekte ribbeDen perfekte ribba serveres hos svigermor! Hun deler den i serveringsstykker før hun steker den og krydrer alle bitene på alle sider. Resultatet er en godt krydret og godt stekt ribbe fremfor en som er stekt hel og dermed "mer kokt enn stekt" etter min smak.
|
|
|
#12 |
|
I farta!!
|
Sv: Den perfekte ribbeTar den opp på fredag tenkte eg. Salte og pepre på lørdag. Steike tidleg på morgon juleeftan. La den kvile nokre timar (mens me er ute på besøk) så skjære den opp i bitar og la dei steike 30 min til 1 time før servering
|
|
|
#13 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Den perfekte ribbeSaltes i 2 døgn, skylles i 1 døgn.
|
|
|
#14 |
|
Passiv
|
Sv: Den perfekte ribbeJeg lager ribba etter oppskriften på matprat.no, og får alltid perfekt resultat. |
|
|
|
#15 |
|
Expired
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Den perfekte ribbe
Ribba må ikke være fryst, nei. Ikke kjøtt i det hele tatt, bortsett fra karbonadedeig. Til nød. Mener jeg.
|
|
|
|
#16 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Den perfekte ribbeTas opp av fryseren i morgen. Skjæres opp i porsjonsbiter lørdag. Hver bit saltes og pepres godt.
|
|
|
#17 |
|
Wooohhoooooo
Sv: Den perfekte ribbeMange gode tips å ta med seg for en grønnskolling.
|
|
|
|
#18 |
|
Opp og ned
|
Sv: Den perfekte ribbeVi har ikke saus til ribba, men ribbefett.
|
|
|
#20 |
|
Epikur
|
Sv: Den perfekte ribbe
Kjøp en knoke eller noe sånt og kok kraft på den, dersom du skal lage saus. Dekk knoken, løk, gulrot og sellerirot med vann, kok et par timer og skum av etterhvert. Da har du nydelig kraft til saus. Sausen lages med mel og smør som røres sammen og spes med kraft. Tilsett litt fløte, litt negro, pepper, smak om det trengs salt og dersom det mangler noe syre har du i en dråpe balsamicoeddik.
|
![]() |
|
|