|
|||||||
| Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter! |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Tar en fot av gangen
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jule marsipanDet blir spennende å følge med.
|
|
|
|
#22 |
|
Passiv
|
Sv: Jule marsipanHåper du får svar. Det er selvfølgelig en mulighet for at reklamefolkene er påvirket av engelsk og liker å stykke opp ord i hytt og pine. Men jeg kjenner to personer som jobber med reklame, og den ene av dem var i alle fall en gang i tiden svært oppdatert på norsk rettskrivning. Jeg heller derfor i utgangspunktet til teorien om at det er et bevisst valg å dele opp ordet, men det blir spennende å se hva Nidar svarer - om de svarer. |
|
|
|
#23 |
|
saftig
|
Sv: Jule marsipan
Jeg tilegner deg ikke meninger du ikke har. Det var en fiffig måte å påpeke at en bindestrek ikke tar rare plassen, om argumentet var at det er lettere å lese ordet oppdelt. Og når man snakker om stråmannsargumenter - jeg har aldri sagt at en bindestrek ville påvirket salget.
|
|
|
#24 |
|
Passiv
|
Sv: Jule marsipan
"Så du mener at en bindestrek ville ødelagt layouten og bremset salget?
Julemarsipan skrives i ett ord. En bindestrek vil derfor ikke gjort stort hvis Nidar skulle hatt korrekt tekst. |
|
|
|
#25 |
|
Passiv
|
Sv: Jule marsipanJeg har forresten misforstått bindestrekargumentet. Tenkte aldri så langt at det ble bragt på banen fordi ordene står på to linjer. |
|
|
|
#27 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jule marsipanJule eller spise marsipan? |
|
|
|