|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#83 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Lag barn, jenter! (Aftenposten)
Her har jeg hørt begge deler. Det kommer kanskje litt an på hva man studerer. Der jeg studerte var det ytterst få som fikk barn, mens venninnene mine hjemmefra som gikk på lærerhøyskolen poppet ut unger på løpende bånd.
|
|
|
|
#84 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Lag barn, jenter! (Aftenposten)Jeg synes dette er ubeskrivelig vanskelig, av de grunner som kommer frem i tråden. Vi har to, ønsker oss én eller to til, men aner ikke når det passer best eller "minst verst" å få dem. Jeg skal studere til høsten, studiet tar fire år, så bør jeg jobbe i ytterlige ett år og så få barn, altså om fem år, eller skal vi sette i gang i studietiden?
|
|
|
#86 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#87 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Lag barn, jenter! (Aftenposten)Jeg har ihvertfall bidratt til at befolkningen øker. Fikk mitt tredje barn da jeg var 28 år. Er ikke ferdig enda.
|
|
|
#88 |
|
Einsam
|
Sv: Lag barn, jenter! (Aftenposten)Jeg fikk første barnet da jeg var 24, da hadde jeg møtt mannen i mitt liv tre år tidligere. Vi prøvde på nummer to omtrent fra nummer en ble født, men det tok noen år før det gikk bra hele veien. Nå er eldste snart 6 år, ønsket om flere barn er tilstede, men foreløpig intet hell. Jeg har eggstokker som lever på nåde inntil videre også, så hadde vi ventet ti år før vi satte igang, er det faktisk en sjanse for at vi aldri hadde fått barn i det hele tatt. Men, det vet man aldri, men sannsynligheten hadde vært stor. Jeg ville aldri vært foruten mine barn, men såklart det har vært tider hvor ting ikke har vært så lett, men det er ikke sikkert ting hadde vært så mye bedre uten dem heller |
|
|
|
|
|
#89 |
|
Pauset
|
Viktig det du sier her Skremmern. Da jeg startet min lærerutdanning i 2001 var vesla 1 år, sønnen 7 år og eldstejenta 9 år. Oppi alt dette fikk jeg brystkreft med spredning til mange lymfer og dermed ble det cellegift, stråling osv. Summasummarum så har jeg utdannet meg i 7 år snart. Dette hadde aldri gått dersom jeg ikke hadde en fantastisk mann som har stilt opp 100%. Må jo også si at studiene har gitt mer fleksibilitet enn dersom jeg hadde jobbet. Sist redigert av Jessica : 26-12-07 kl 19:43. |
|
|
|
|
|
#90 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Lag barn, jenter! (Aftenposten)Det jeg savner er noen som spør de kvinnene som venter til 35 + hvorfor de har ventet. Nå spekuleres det jo bare. Alle har liksom hørt om disse karrierekvinnene som vil ha ALT før de får barn, men jeg ANER ikke hvor mange det er som er i den kategorien.
|
|
|
#91 |
|
VeloppDragen
|
Vet du at det er i den aldersgruppen aborttallene er høyest? Hva med tenåringer, eller kvinner på 39 som har fått de barna de skal ha, og ikke finner prevensjon som passer?
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#92 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Lag barn, jenter! (Aftenposten)I Oslo er det i hvert fall den gruppen med de desidert høyeste aborttallene. Der tror jeg over halvparten av svangerskap i den aldersgruppen ender i abort.
|
|
|
#93 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Lag barn, jenter! (Aftenposten)Fra Aftenposten
|
|
|
#94 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Lag barn, jenter! (Aftenposten)Og her:
Herfra: http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle1593799.ece
|
|
|
#95 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Forresten så er jeg ferdig med å få barn. Jeg skal bare ha denne ene.
|
|
|
#96 |
|
*elsker ENGA*
|
Sv: Lag barn, jenter! (Aftenposten)Jeg faller visst under denne kategorien som så fint kalles "ikke de skarpeste knivene i skuffen". Jeg var nemlig 19 da jeg ble gravid med eldstemann, var i full jobb og studerte på kveldstid. I tillegg fikk jeg barn med den første frosken jeg kysset (hadde seff kysset andre, men denne var den første store kjærligheten)... Så jeg rakk akkurat å bli 20 før jeg fikk barnet mitt. I en alder av 21 var jeg tobarnsmamma og forlovet, i en alder av 26 var jeg firebarnsmamma og gifte med pappan til ALLE fire, og vi har vært sammen siden jeg var 15 og han 19. Mener virkelig noen at dette er helt feil? At vi har mindre å tilby barna våre, at vi ikke følger opp osv. Synes dette er stigmatisering og "båssetting", og jeg føler meg både fornærmet og lei meg... Vel, vi er IKKE rike, for jeg har gitt opp all inntekt for å kunne gå hjemme med barna mine, og det tror jeg at både jeg og de har glede og utbytte av både nå og i fremtiden. Mannen jobber og forsørger oss. Abort har aldri vært ett alternativ for oss. Dersom jeg skulle blitt gravid nå, etter 4 barn og mannens sterilisering kan det hende jeg hadde vurdert det, både pga økonomi, barna og min egen helse.
|
|
|
|
#97 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Lag barn, jenter! (Aftenposten)Jeg ble mamma når jeg var 20 og håper på en til om ikke så alt for mange år. Synest det er fint å være ung mor og savner ikke noe av det vi gjorde før. |
|
|
|
|
|
#98 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Lag barn, jenter! (Aftenposten)Problemet med å få barn når man studerer er mange. |
|
|
|
|
|
#99 |
|
Epikur
|
Sv: Lag barn, jenter! (Aftenposten)Jeg er i bedre form nå, som 33-åring, enn jeg var som 27-åring. (som 27-åring kjederøkte jeg 20 om dagen, drakk masse øl og spiste temmelig usunt) Jeg løper nok i fra en god del jenter i tjueårene også, tenker jeg. Jeg kommer nok ikke i overgangsalderen før om ca 20 år, dersom mine kvinnelige slektninger på morssiden og min farmor skulle være en indikasjon.
|
|
|
#100 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Jeg blir alltid litt overrasket når noen tar en generell uttalelse og blir personlig fornærmet.
|
![]() |
|
|