Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Vi kom hjem til oppspist Nøstebarn-dress!

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-12-07, 00:36   #21
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi kom hjem til oppspist Nøstebarn-dress!

Synes det er som seg hør og bør som hundeeier og tilby seg og erstatte noe bikkja har ødelagt - og det gjør da vitterlig de fleste hundeeiere også...Å kreve det er kanskje noe annet

Forøvrig ser jeg at snuppa ligner på mora si (nå har jeg jo ikke sett pappa'n da men) fine dresser! - og enda finere unger...

Gammel 27-12-07, 02:21   #22
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde ikke forlangt noe erstattning nei. Hadde nok protestert om jeg fikk tilbud om erstatning også. En hund kan finne på mye rart, og jeg hadde nok heller blitt irritert på meg selv, fordi at jeg hadde latt dette ligge fremme i et rom hvor hunden hadde tilgang.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-07, 07:06   #23
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Selv den mest veloppdragne hund kunne funnet på slikt, men hadde min hund gjort noe slikt så hadde jeg erstattet den.

Min søster satte sine 1000 kroners sko på hverandaen enda hun VISSTE at Kenai lekte der og var ute i båndt.
Og det måtte jo skje slik det ofte gjør-
Han fant skoene meget spennende og tyggde og koste seg.

Hadde JEG visst at hun satte de der ville jeg flyttet de umiddelbart inn i gangen og ikke ute på hverandaen med hunden.

Jeg ble sint på hunden og irritert (inni meg selv) for at hun var dum nok til å sette dem der da hun visste bedre.
Hun selv var jo forbannet på bikkja.
Jeg ga henne 1000 kroner og hun mente at skoen måtte kastes.
Jeg forlangte å få skoene i og med hun fikk penger til nye og jeg fikk de.
De fungerer like fint selv om de er revnet 2 og 3 steder på toppen av skaftet og jeg måtte skifte lisser. Men skoene er gode å varme og ikke synelige skader når jeg har buksen over.

Jeg tar det som en selvfølge og erstatte selv om eieren av gjenstanden har fått GJENTATTE beskjeder om å legge sko etc langt vekk fra hunden nettopp pga dette.
Sko er visstnok veldig spennede uansett hva vi lærer han til..

Irriterende også når folk ikke følger oppfordringene en gir og...

Men i ditt tilfelle ville jeg ertattet uansett.

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-07, 11:32   #24
SIS
Aktiv

SIS sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
SIS er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av perper, her.

Håper de har vett nok til å erstatte den uten at du må si noe.

Signerer denne !

Gammel 29-12-07, 21:19   #25
lucifine
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Dec 2007
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Michayla, her.

Jeg tar det som en selvfølge og erstatte selv om eieren av gjenstanden har fått GJENTATTE beskjeder om å legge sko etc langt vekk fra hunden nettopp pga dette.
Sko er visstnok veldig spennede uansett hva vi lærer han til..
Irriterende også når folk ikke følger oppfordringene en gir og....

Jeg hadde sagt at dersom du legger fra deg sko (eller annet) der så står det der på eget ansvar. Ellers har jeg en plass (så henviser du til den plassen). Folk pleier våkne altså..

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 02:29   #26
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Surt !

Jeg hadde nok forventet en eller annen form for erstatning, ja, gjerne i form av en bra kvalitet ulldress. Siden dressen ikke lå og slang. Uoppdragne husdyr (og barn) er pyton.

Gammel 30-12-07, 03:03   #27
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men hva sa svigers egentlig? Bare bortforklarte de hele greia?

Skjønner GODT at du ble lei deg, så utrolig kjipt... Ikke bare fordi NB-dressene er så bra, men når de var matchende og alt... Kan mormor strikke ny tror du?

Eller kanskje en FP-strikke-racer kan hjelpe? :hinthint:

(Skulle gjerne tilbudt meg, men trust me: En dress strikket av meg ville du aldri kledd på ungene dine med mindre de skulle på "Bad Taste-party".)

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 03:48   #28
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Jeg har spurt svigermor om hun kan strikke ny om jeg får tak i garn. Grunnen til at JEG skal få tak i garnet, er fordi den ellers ikke hadde blitt strikket med garn i ubehandlet ull. Og det er helt ok å ha en annen ulldress å bytte med, men vi elsker Nøstebarndressene. Som nevnt satte snuppa rompa i en sølepytt her om dagen - og hun ble ikke våt gjennom.

Så får vi se om det tilbys en sum for garnet i ettertid. Gjør det ikke det, så er det vel ikke den største utgiftsposten å bære, selv om økonomien er litt skral om dagen.

Men nå lurer jeg på om jeg skal fråtse litt i farger og gi snuppa en skikkelig jentedress. Rosa eller lilla? Dessuten skal den strikkes litt smalere, da den forrige var litt vid i halsen.

Tja, hva sa svigers? Uff og huff. Det var leit. Snakket det litt bort da mannen nevnte at den hunden får lov til litt vel mye. Ingen annen hund (dette er den fjerde) har hatt slike fakter, og ingen annen hund har fått lov til å ligge i fanget på sofaen. I jula i fjor sto vi opp til reinslikkede potetgullskåler og sundtyggede yatzyterninger. Fortsatt lukkes hundene (er en til, gammel og snill) ute på gangen om natta og når de drar bort. Det har de aldri praktisert tidligere. "Problemhunden" lå også i bur på natta inntil nå nylig. Jeg kan ikke så mye om hundehold, men mannen legger all skyld på oppdragelsen. Dette er babyen og antagelig siste hunden de skal ha. Så den degges med. De andre hundene har også hatt valpetendenser og gnagd på både sko og klær, men ikke etter fylte to (denne er da tre).

Men nå er det hele mer på avstand og jeg kan le litt (bistert ) av det hele.

Gammel 30-12-07, 10:25   #29
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Uff, så kjipt. Mine foreldres hund har en hang til sokker, gjerne skikkelig sure tennissokker. Ulltøy har den latt være i fred.

Jeg vil anta at mine foreldre ville tilbudt en erstatning dersom hunden spiste kvalitetstøy, men jeg hadde ikke krevd det. Svigers skjønner ikke forskjell på garn fra Nille og garn fra Nøstebarn og fatter ikke hvorfor jeg kjøper ting som lukter sau.

Nydelige unger, forresten!

Sist redigert av Harriet Vane : 30-12-07 kl 10:35.
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:41.