Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Fottøy til barnehagebarn som ikkje kan gå enda?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-12-07, 22:42   #1
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Fottøy til barnehagebarn som ikkje kan gå enda?

Lillebror skal byrje i barnehage snart. Kva skal han ha på føttene når dei er ute? Han har voksi-tøfler, men det blir vel for lite og er dessutan ikkje vanntett. Han har også goretex-sko i str. 19, men bør han ha såpass tunge sko (i forhold til sokkar og tøfler) når han ikkje kan gå?

Har 519 spørsmål og 722 bekymringar for denne barnehagestarten *sukk*

Gammel 27-12-07, 22:44   #2
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fottøy til barnehagebarn som ikkje kan gå enda?

Min på snart 8 mnd har disse.

Gammel 27-12-07, 22:47   #3
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Ja, har sett på desse. Brukast desse i alt slags være og i alle temperaturar? Har sett at enkelte brukar voksitøfler under på kalde dagar.

Gammel 27-12-07, 22:50   #4
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg brukte vanlige sko og støvler når min minste begynte (11 mnd og gikk ikke da).
De minste er ikke ute så fryktelig lenge om gangen, så da brukte jeg heller ordentlige sko enn tøfler eller lignende.

Gammel 27-12-07, 22:50   #5
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker de uansett vær. Akkurat nå er det ganske mildt (fem grader), så da har jeg strømpebukse + ullsokker under. På det kalde østland (minus ti-tyve) har jeg det samme, men da med ungen godt stappet oppi vognposen.

Gammel 27-12-07, 22:52   #6
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi brukte slike polvottøfler, men når barnet reiser seg opp så synes jeg disse (i hvert fall de vi hadde) blir for kalde. De første skoene vi hadde var Primigi Gore-tex. Veldig lette sko.

Gammel 27-12-07, 22:59   #7
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Superfit sine gore-texsko er også veldig lette.

Gammel 27-12-07, 23:00   #8
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Minsten min bruker ikke sko i barnehagen ennå, og vi bruker enten Stonz, regnsokker med fleecefor eller lobber fra Gullull som har ullfor inni og vind-/vanntett stoff utenpå. Funker supert. Sko synes jeg aldri har funket på unger som ikke går ennå. Da blir de enda mindre bevegelige ute om de har sko synes jeg. Reimatec har jo noen sånne lobber de også.

Dårlig på å legge inn linker som ikke er lange, så jeg legger dem her:
http://www.stonz.ca/

http://www.tinyzone.dk/product.asp?p...&sub=40&page=1

Det ser ut som om Gullull har sluttet å selge lobber, nå har de bare votter. De er bare helt supre de lobbene.

Sist redigert av Elisabet : 27-12-07 kl 23:06.
Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-07, 23:03   #9
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Lillebror skal byrje i barnehage snart. Kva skal han ha på føttene når dei er ute? Han har voksi-tøfler, men det blir vel for lite og er dessutan ikkje vanntett. Han har også goretex-sko i str. 19, men bør han ha såpass tunge sko (i forhold til sokkar og tøfler) når han ikkje kan gå?

Har 519 spørsmål og 722 bekymringar for denne barnehagestarten *sukk*

Puh, skjønner godt at du bekymrer deg. Men jeg synes du skal ta en prat med barnehagepersonalet når han begynner. De har gjerne erfaring med hva som fungerer og hvordan de legger opp utetiden for de helt minste. Mest sannsynlig er de ikke så utrolig lenge ute om gangen, og går de tur er det gjerne med vogn for de minste. Min yngste kunne jo gå, men var liten og ubevegelig ute, og likte seg ikke særlig lenge om gangen. Men jeg opplevde at de tilrettela veldig for de helt minste. Håper dere får en fin innkjøring.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-07, 23:03   #10
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Fottøy til barnehagebarn som ikkje kan gå enda?

Lobber fra Gullull er genialt, som Elisabet sier over her, ullfor inni og vind/vanntett stoff utenpå. Så kan man regulere hva man har inni.

gullull.no

(De har verdens beste votter i samme stil som lobbene, og dresser også som er slik, de er de beste!)

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-07, 23:04   #11
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Snuppa hadde vanlige sko på seg den første vinteren i barnehagen. Tenkte liksom aldri på noe annet, men hun var aldri særlig kald eller våt, så jeg var fornøyd.

Hun satt stort sett på et akebrett når hun var ute. De litt større barna (og de voksne) trekker dem mye rundt slik at de får være med der det skjer noe.

Gammel 27-12-07, 23:07   #12
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Fottøy til barnehagebarn som ikkje kan gå enda?

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Lobber fra Gullull er genialt, som Elisabet sier over her, ullfor inni og vind/vanntett stoff utenpå. Så kan man regulere hva man har inni.

gullull.no

(De har verdens beste votter i samme stil som lobbene, og dresser også som er slik, de er de beste!)

Finner du lobbene inne på den nettsiden nå? Jeg fant dem nemlig ikke igjen. Fant bare vottene.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-07, 23:21   #13
Mira
Bør lage seg en tittel selv

Mira sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Sv: Re: Sv: Fottøy til barnehagebarn som ikkje kan gå enda?

Lillesøster brukte "fot votter" som jeg kaller det. Fra reima.

De var veldig gode til henne.

Nå går hun, men det er en i barnehagen som ikke gjør det, og han bruker vanlige sko.

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-07, 23:26   #14
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Fottøy til barnehagebarn som ikkje kan gå enda?

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Finner du lobbene inne på den nettsiden nå? Jeg fant dem nemlig ikke igjen. Fant bare vottene.

Nei, og den er omgjort, og treg.
Så jeg gadd ikke lete så mye, men jeg ville bare mailet dem. Det gjorde jeg før en gang når jeg ikke fant vottene, og fikk to par fra lageret

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:34.