|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
interlektuell
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gjeldsslave etter mannens død ... (Glåmdalen)En tragisk sak. Først å miste mannen sin i selvmord, for så å oppdage at de sitter opp over ørene i gjeld. I slike situasjoner spiller det så enormt stor rolle å være ressursterk, å vite hvor en skal henvende seg, og hva en kan gjøre/ ikke gjøre for at situasjonen kan bli bedre.
|
|
|
#22 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Gjeldsslave etter mannens død ... (Glåmdalen)En slektning av meg opplevde akkurat det samme omtrent.
|
|
|
#23 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gjeldsslave etter mannens død ... (Glåmdalen)Jeg tror ikke det ville hjulpet på selvmordsstatistikken om det ble slik at familier med bunnløs gjeld fikk ekstra hjelp ut over hva man får i andre tilfeller hvis en av forsørgerene tok livet av seg. Det er selvsagt en fryktelig sak uansett hvordan man vrir og vender på det, men jeg trodde man kunne fraskrive seg arven. Man starter vel da kanskje på bar bakke, men det må være bedre enn slik hun har det nå |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Passiv
|
Sv: Gjeldsslave etter mannens død ... (Glåmdalen)Rent juridisk, hvordan fungerer et tvangssalg? Boet har vel ikke krav på mer enn den prosentvise eierandelen ved tvangssalget - og ikke verdien? Uansett er man nesten tvunget til å forsøke å kjøpe den andre eierandelen ved tvangssalget. Ellers realiserer man jo tapet som salget alltid vil innebære. |
|
![]() |
|
|