Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Soveskinn, hvor ofte blir de vasket?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-12-07, 01:07   #1
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Soveskinn, hvor ofte blir de vasket?

Hvor ofte vasker dere soveskinnene (eller lammeskinnene, for å være korrekt)?

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 01:21   #2
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Soveskinn, hvor ofte blir de vasket?

Har Nøstebarnskinn, og jeg har bare vaska det en gang. Det var før lillebror kom. Det var visst ganske møkkete. Men vi brukte det som kosested på stuegulvet. Derav skitten.

Det ble aldri til at Maia sov på skinnet. Og Felix åler seg av det so far. Så det er kanskje den dårligste investeringen vi har gjort, selv om jeg elsker det

Gammel 30-12-07, 01:24   #3
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hver gang det ble tisset/gulpet/spydd/etc. på ... :sjuskete mamma:

Jeg ristet og børstet det ofte, ikke vits å vaske noe som ikke er møkkete.

Gammel 30-12-07, 01:50   #4
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis det kom flekker på skinnet ble det vasket, ellers ikke. Det ble også gitt lanolinkur etter vask. Hvis skinnet blir behandlet med lanolin de sjeldne gangene det blir vasket er det ikke farlig om det ikke vaskes ofte.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 02:05   #5
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Soveskinn, hvor ofte blir de vasket?

Ved behov i grunn, flekker, spying, søl el.
Og det er i grunn oftere enn det trengs vaskes. Men vi har jo fler da, tre Nøstebarnskinn har vi, så vi bare bytter på de. Lufter de ofte, og passer på å ta vanntesten på de etter vask og evnt. kure dem med lanolin fra helsekosten (hvis noen dråper vann preller av trenger de ikke kur, hvis det ikke preller av kures det).
Men avkommet bruker sine skinn mye.

Sist redigert av Aminta : 30-12-07 kl 02:11.
Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 02:10   #6
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bare ved tiss, bæsj eller oppkast. (dvs tre ganger siste to ukene ).
Nøstebarn sitt bør vel ikke vaskes for ofte?

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 02:44   #7
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Samme her. Om det går lang tid mellom dette, hiver jeg det i likevel.

Gammel 30-12-07, 03:50   #8
Pipling
Nybegynner

Pipling sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Vestlandet
Pipling har et hav av muligheter foran seg
Standard

Må bare skyte inn et spørsmål litt på siden av det som blir spurt om. Men hvordan vasker man lammeskinn a??

Gammel 30-12-07, 09:11   #9
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Har ikkje vaska Lillebror sitt enda, men så har han ikkje verken gulpa, spydd, bæsja eller tissa på det. Enda.

Luftar det ofte, da.

Lammeskinn kan vaskast i maskin med ullprogram. Må bruke spesialvaskemiddel. Skal tørkast flatt og kambast/gres med spesialkamb etter at det er tørt .

Gammel 30-12-07, 09:22   #10
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Skal tørkast flatt og kambast/gres med spesialkamb etter at det er tørt .

Det er greit med kattebørste, er det ikke?

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 10:50   #11
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Lammeskinn kan vaskast i maskin med ullprogram. Må bruke spesialvaskemiddel. Skal tørkast flatt og kambast/gres med spesialkamb etter at det er tørt .

Har brukt Milo, jeg.

Gammel 30-12-07, 10:53   #12
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Aldri. :supersjusk: Men det er ikke tisset eller kastet opp på. Men vi rister. Føler likevel at dette ikke er nok, så vi burde kanskje vaske det?

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 11:11   #13
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Jepp.
Eller jeg har ikke vaskemaskinvasket det for en liten tisseflekk, lanolin reagerer med urin og gjör det til såpe omtrent? Jeg skyller bare litt på flekken og törker til neste natt. (Har gutt = mange tisseflekker)

Jeg pleier legge dem ut noen timer når det skikkelig bikkjekaldt, så fryser midden og alt som er ihjel.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-07, 01:06   #14
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Nøstebarnskinnet til minstemor har jeg aldri vasket, kun lufta og banka med jevne mellomrom og hver gang jeg bytter sengetøy.
Det gamle skinnet jeg har i vogna har jeg vaska to ganger, det er 7 år

Gammel 31-12-07, 01:12   #15
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Det gamle skinnet jeg har i vogna har jeg vaska to ganger, det er 7 år

Gratulerer, du vant.

Gammel 31-12-07, 10:18   #16
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Samme her. Om det går lang tid mellom dette, hiver jeg det i likevel.

Hiver du et skinn til 500-800kr?

Vårt lille skinn er hitill ikke vasket, men håper å gi det en rens av ett eller annet slag før bittelille stikker hodet ut om et par ukers tid. Ny baby fortjener rent skinn. Må si at vi aldri har hatt åpenlyse ekle uhell med det gamle skinnet da... Bæsj, spy og tiss hadde selvsagt blitt forsøkt vasket bort.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-07, 10:24   #17
Skjevo
Erfaren

Skjevo sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Skjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populær
Standard

Et par ganger i året og ellers ved behov med ullvaskemiddel fra Nøstebarn. Her brukes skinnet hele året, bortsett fra ca 16 varmegrader og oppover.

Må kjøpe børste og lanolinkur skjønner jeg. Finner jeg det på Nøstebarn?

Gammel 31-12-07, 12:16   #18
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Søster, her.

Eller jeg har ikke vaskemaskinvasket det for en liten tisseflekk, lanolin reagerer med urin og gjör det til såpe omtrent? Jeg skyller bare litt på flekken og törker til neste natt. (Har gutt = mange tisseflekker)

Her har det vært mest tissing på det etter at han sluttet med bleie i høst, så det var ikke bare litt nei.

Jeg har også pleid å legge det ut i snøen om det er fint vær. :fast påsketradisjon:

Gammel 02-02-08, 09:43   #19
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kan jeg legge det til tørk på varmekablene?

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-08, 09:56   #20
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Arken, her.

Kan jeg legge det til tørk på varmekablene?

Har aldri prøvd selv, men Bånsull sier nei.

Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:34.