|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
| Se resultatene: Hva får dine barn drikke før de er i skolealder? | |||
| Drikker kokt, filtrert vann. |
|
8 | 4,04% |
| Drikker vann fra springen. |
|
187 | 94,44% |
| Drikker flaskevann. |
|
105 | 53,03% |
| Drikker farris (obs, med lavt kullsyreinnhold og ingen tilsetninger) |
|
42 | 21,21% |
Drikker farris med litt modifikasjoner!
|
|
36 | 18,18% |
| Drikker økologisk juice |
|
56 | 28,28% |
| Drikker vanlig juice |
|
170 | 85,86% |
| Drikker jammen "nektar" også (altså eplenektar i stedenfor eplejuice) |
|
40 | 20,20% |
| Drikker økologisk, hjemmeprodusert saft uten sukker eller tilsetning |
|
20 | 10,10% |
| Drikker saft med sukker |
|
118 | 59,60% |
| Drikker saft med søtningsstoff |
|
73 | 36,87% |
| Drikker brus UTEN koffein, men MED sukker |
|
90 | 45,45% |
| Drikker brus UTEN koffein, men MED søtningsstoff |
|
44 | 22,22% |
| Drikker brus MED koffein OG sukker |
|
80 | 40,40% |
| Drikker brus MED koffein OG søtningsstoff |
|
60 | 30,30% |
| Drikker kaffe med koffein |
|
12 | 6,06% |
| Drikker te med koffein |
|
33 | 16,67% |
| Drikker kumelk |
|
167 | 84,34% |
| Drikker annen melk |
|
27 | 13,64% |
| Søren ikke nok alternativer til å ta med alkohol og annet! |
|
10 | 5,05% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 198. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Lykkelig nygift.
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva drikker dine barn? *spinoff med poll*Melk til frokost og lunsj, vann til mellommåtider og middag, melk til kvelds. Usøtet saft sånn av og til, brus i helgene(både med og uten sukker) og eplejuice en gang i blant til måltider. Melk med oboy en gang iblant.
|
|
|
#83 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Hva drikker dine barn? *spinoff med poll*Da han var liten baby kokte vi vannet han skulle drikke, men etter det drikker han det meste. Vi har vel ingenting som er sån fyfy.
|
|
|
#84 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva drikker dine barn? *spinoff med poll*Begge mine drikker aller mest vann. De liker ikke brus eller melk. Unntaksvis får de biola, saft eller juice. Av varm drikke liker de solbærtoddy og kakao. |
|
|
|
|
|
#85 |
|
*elsker ENGA*
|
Sv: Hva drikker dine barn? *spinoff med poll*Vann som tørstedrikke og mellom måltidene. Melk til frokost og kvelds, av og til saft søtet med sucralose til middag, ellers vann. Farris med smak til helgemiddagene. Farris med smak til lørdagsgodt, de tre eldste får cola light eller sukkerfri brus etter ønkse. Av og til juice eller oboy/kakao til lørdagsfrokost :dårligmor:
|
|
|
|
#86 |
|
This is normal!
|
Sv: Hva drikker dine barn? *spinoff med poll*Vann fra springen og melk får våre (og for yngste betyr det morsmelk). Vår 2,5-åring har smakt brus men likte det ikke, og vi kommer ikke til å ha noen kampanje for at hun skal begynne å like det...! |
|
|
|
|
|
#87 |
|
Kjernesnill
|
Sv: Hva drikker dine barn? *spinoff med poll*Jeg svarte på pollen utifra hva min på 4,5 år har drukket.
|
|
|
#88 |
|
In love with a fairytale
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva drikker dine barn? *spinoff med poll*Våre barn drikker vann som tørstedrikk, og melk til alle brødmåltider. Saft kjøper jeg stort sett bare når en av dem er syke (slik at de skal få i seg nok veske) |
|
|
|
|
|
#89 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva drikker dine barn? *spinoff med poll*Jenta vår drikker vann fra springen, juice uten tilsatt sukker og melk til hverdags. En sjelden gang har hun smakt saft med sukker og farris bris.
|
|
|
#90 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Hva drikker dine barn? *spinoff med poll*Vann, juice, saft til vanlig. Vi kjøper juice tilsatt kalsium siden ingen guttene drikker melk hjemme. Lillebror drikker litt melk i barnhagen.
|
|
|
#91 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Follo
![]() |
Sv: Hva drikker dine barn? *spinoff med poll*Ungene her drikker mest vann.
|
|
|
#92 |
|
superbruker
|
Sv: Hva drikker dine barn? *spinoff med poll*Ingen i familien drikker vann fra springen. Vi har litt dårlig vannkvalitet, har egen brønn. Vi har sånn vannkjøler med stor vanndunk på toppen som man ofte finner på kontorer osv. Kjempekjekt, alltid kaldt godt vann.
|
|
|
#93 |
|
Quiet, please
|
Sv: Hva drikker dine barn? *spinoff med poll*Klart de får en kaffetår når de spør pent, skulle bare mangle. Det siste jeg ønsker å være er en sånn hysterisk mamma som sitter der på sin høye hest og tror hun er perkfet.
|
|
|
#94 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Hva drikker dine barn? *spinoff med poll*Mine drikker hovedsakelig vann og melk. De får melk til formiddagsmaten både i barnehagen og på skolen. I helgene drikker vi juice til frokost og av og til saft til middag. På tur når det er kaldt har vi med oss kakao og det hender det at vi drikker om kvelden hjemme også. Brus er relativt sjelden, men begge er glade i Solo og vi kjøper det når vi skal ha selskap. Ingen av oss voksne drikker noe særlig brus. Det hender at jeg drikker cola på jobb, men da regner jeg det som medisin. |
|
|
|
|
|
#95 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: Hva drikker dine barn? *spinoff med poll*Du glemte te uten koffein, det drikker snuppa hver helg, med honning i.
|
|
|
#96 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Hva drikker dine barn? *spinoff med poll*Jeg dytter i ungene mest mulig Cola med ekte sukker. De blir så livat og artige av det.
|
|
|
#97 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Rogaland
Sv: Hva drikker dine barn? *spinoff med poll*Vann og eplejuice.
|
|
|
#98 |
|
Live and let live
|
Sv: Hva drikker dine barn? *spinoff med poll*
Jøss. Jeg leser med store øyne hvor slepphendte folk er med koffein og sukker. Sikker på vi har lest samme trådene?
|
|
|
#99 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Hva drikker dine barn? *spinoff med poll*I det daglige drikker de vann, melk og saft (pære/eple og solbær).
|
|
|
#100 |
|
Jeg ble frisk!!
Sv: Hva drikker dine barn? *spinoff med poll*Storesøster drikker for det meste vann fra springen og melk. Flaskevann om vi er ute og hun er tørst.
|
![]() |
|
|