Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Er det teit å selge barneutstyr til brodern?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-01-08, 10:41   #1
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det teit å selge barneutstyr til brodern?

Den yngste brodern skal ha barn i løpet av våren. Og han vil gjerne arve utstyr av oss. Greit nok det. Alt av klær han måtte ønske kan han få. MEN vi har jo en hel masse annet utstyr som lekegrind, babybjørn, stellebord, bæremeis sengetøy osv osv. Masse av det vi har hadde vi egentlig planer om å selge. Er det frekt av å oss å be om litt betaling for noen av tingene? De som er dyrest? Vet ikke helt hva de forventer selv..... Men de sparer jo mangforldig tusen på dette.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 10:45   #2
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det teit å selge barneutstyr til brodern?

Nei, jeg syns ikke det er frekt. Ikke så lenge dere hadde tenkt å selge det i utgangspunktet. Selv hadde jeg nok ikke tatt mye betalt, evt. tilbudt dem å låne det.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 10:45   #3
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan er den økonomiske situasjonen for dem og dere, da? Det er ikke irrelevant, synes jeg. Hadde det vært min bror, ville jeg nok glatt ha gitt det bort gratis - både fordi han er broren min og fordi vi er sånn omtrent hundre ganger så heldig stilt som ham økonomisk (og det sier dessverre mye mer om hans situasjon enn om vår).

Sist redigert av Bluen : 07-01-08 kl 11:29.
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 10:47   #4
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes du skal si rett ut at dere hadde beregnet inn i budsjettet deres å selge dem. Om dere har fryktelig lyst til å gi det bort eller å selge det billig til dem, er jo det veldig raust, men om dere har beregnet dere inntekter på det synes jeg verken dere skal gi det bort gratis eller spesielt billig. Hvorfor skal de få alt gratis liksom... mens dere måtte kjøpe alt?

Om foreldrene dine har kjøpt noe av dette, kan jo saken stille seg annerledes.

Jeg må understreke at jeg selv kunne funnet på å gitt bort alt eller lånt det bort (har gjort det med babyutstyr), men jeg hadde nok ikke forandret planer om det var meningen å selge det.

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 10:48   #5
Helle
Har glorien til vask.

Helle sin avatar

Helle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har lånt bort ting til min søster. Kunne ikke falt meg inn å selge det til henne.

Helle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 10:50   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enig med Elinblu, den økonomiske situasjonen her er litt avgjørende synes jeg. Vi hadde ikke hatt råd til å bare gi det bort, men jeg hadde tatt meg mindre betalt enn om jeg skulle selge det til ukjente.

Gammel 07-01-08, 10:52   #7
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er enig med Elinblu, det kommer litt an på den økonomiske situasjonen til både dere og broren din.

Vi har lånt bort til både søsteren min og svigerinnen min, og vi har fått låne av dem (mest av søsteren min, siden svigerinnen min ikke fikk barn før etter at vi var ferdig). Det eneste jeg har fått penger for er vogna som søsteren min har nå, for den hadde jeg faktisk tenkt å selge uansett. Når vi låner bort forventer vi at det kommer til å komme normal slitasje på tingene, men at vi får dem tilbake etterpå om de fortsatt er i grei stand.

Men: Alle tre familiene har rimelig grei økonomi, og er ikke avhengig av å selge ting for å få ting til å gå rundt. Hadde vi hatt det trangere økonomisk, så er det mulig saken hadde sett helt annerledes ut.

Gammel 07-01-08, 10:53   #8
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes ikke det er frekt å be om betaling når det gjelder dyrt utstyr selv om det er til søsken.
Jeg skal overta ei vogn fra søstera mi og hun skal selvsagt bli betalt. Det kommer veldig an på kvaliteten på utstyret tenker jeg, men jeg synes ikke det skal være noe automatikk i at det skal gis gratis bare fordi det er snakk om søsken.

Å låne bort føler jeg blir noe annet. Vi har lånt villig bort en del utstyr, men det får vi jo tilbake igjen.

Kvaliteten betyr en god del også. En vogn kjøpt brukt for en tusenlapp hadde jeg gitt bort. Hadde jeg hatt ei vogn til 6-7000 som var lite brukt hadde jeg ikke gitt den bort.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 10:57   #9
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Nei, jeg vil vel ikke si det er teit.

Jeg ville ikke solgt noe til søsteren min. Om jeg gjerne skulle hatt noe for det, ville jeg lånt det bort og heller solgt det når hun var ferdig med det.

Er enig med andre her at økonomi er et aspekt - hvordan dere er stilt i forhold til hverandre.

(hyggelig å se deg lørdag, forresten!)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 10:58   #10
Siri
seru

Siri sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg hadde ikke solgt noe til søskenene mine dersom jeg ikke var raka fant... Det betyr ikke dermed at jeg synes det er teit, men det går kanskje an å tilby dem å låne mot at de behandler det pent? Du kan jo si at du har tenkt å selge det senere?

Gammel 07-01-08, 11:22   #11
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har gitt bort alt mine ting til søsken. Ikke pga vi er rike eller noe. Men føltes bare feil å selge dem ting.

Gammel 07-01-08, 11:28   #12
Tove
XXX

Tove sin avatar

Hvor: Orkdal
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Det er mange her med mye penger ser jeg...jeg hadde helt klart solgt. Har ikke mer enn jeg trenger det...dessverre

Gammel 07-01-08, 11:46   #13
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er sannelig meg ikke sikker jeg. I vår familie låner vi av hverandre (med unntak av klær, de har vi fått) - Jeg synes du skal høre med broren din jeg - om hva han forventer. Det er vel forskjellig fra familie til familie.

Og som Elinblu sier: det kommer an på den økonomiske situasjonen til broren også.

Gammel 07-01-08, 11:47   #14
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tove, her.

Det er mange her med mye penger ser jeg...jeg hadde helt klart solgt. Har ikke mer enn jeg trenger det...dessverre

Må bare understreke at vi ikke er noen kakser altså, til tross for ordlyden i innlegget mitt, men broren min har ingen inntekt.

Gammel 07-01-08, 11:47   #15
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde ikke solgt til min bror. Om økonomien hadde vært dårlig, eller jeg hadde tenkt å bruke det selv senere, hadde jeg lånt det bort.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 11:57   #16
Anne C

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har vel passe god råd begge to. Jeg har ikke noe interesse av å få det igjen, for dette vil vi bli kvitt. Så det er ikke snakk om å låne bort, men gi bort. Ut skal det uansett. Hadde det ikke vært for at han forventer at jeg skal ta vare på ting slik at han kan arve, så hadde vi kvittet oss med masse fortløpende etter at Jonathan var ferdig med å bruke det. (LES, selge, kaste og gi bort)

Vi har ikke noe lånekultur i familen min. Dvs jeg har lånt bort masse til den andre broden, og så fått det tilbake, brukt av to barn før jeg har brukt det på min yngste. Noe er slitt så det ikke er aktuelt å ta noe for det. Og noen upris tar vi uansett ikke.

Jeg GIR feks IKKE bort Stokke-senga vi har. DET var den alt for dyr til. Men den skal de ikke ha uansett.

Må nok snakke med han. vet rett og slett ikke hva han forventer. Men han vet at vi har hatt planer om å selge endel nå i vår, som ledd i rydding, helt til han sa at skulle ha barn. Da forventet han at jeg oppbevarte det for han til han skulle ha det selv.....

Gammel 07-01-08, 11:58   #17
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi solgte vårt utstyr til min bror, men tok mindre for det enn om vi hadde solgt det til noen andre.

Gammel 07-01-08, 12:00   #18
Anne C

Anne C sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fusilli, her.

Vi solgte vårt utstyr til min bror, men tok mindre for det enn om vi hadde solgt det til noen andre.

Det tenker vi og.

Gammel 07-01-08, 12:13   #19
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg hadde ikke tatt betalt for det.

Gammel 07-01-08, 12:14   #20
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ut i fra det du sier så ville jeg bedt om penger. Han kan ikke forvente at søsteren sparer på ting, bare for at han skal få. Og det er forskjell på å gi bort utstyr og gi bort klær og litt leker, noe av utstyret er jo dyrt og man kan få en ok bruktpris for.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:33.