Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Steike, for en barnslig oppførsel

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-01-08, 22:24   #1
B@mbi
Aktiv

B@mbi sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Akershus
B@mbi er litt kul
Sint!

Steike, for en barnslig oppførsel

Naboen vasket nettopp gang + trapp for første gang siden de flyttet inn for over 1,5 år siden. Og hva ser jeg? Hun stoppet ved sin egen dør og skøyv bare sand og skit mot vår Siden vi bor lengst fra trappen så droppet hun glatt de siste 2 meterne. Var vel så slitsomt å ta med det og da... (Syntes veldig godt, ikke bare pga vått gulv men og pga sandhaugen hun ikke gadd ta opp.)

Dette er virkelig naboer jeg gleder meg til å bli kvitt. Skal feire når de flytter. Fy søren så mye bråk og så utrivelig det har vært her siden de flyttet inn. Unger som hyyyler døgnet rundt og leiligheten vår blir full av sigarettrøyk fordi hun ikke GIDDER å flytte røykestolen sin på andre siden av terrassen. Har forklart (og spurt pent)2 ganger at jeg ikke tåler det og blir syk/ikke kan ha døren åpen om sommeren. Men de driter i det. Trekker bare på skuldrene. Og hverken hilser eller snakker lenger.

Legg til et par 100 ting til så har du dem.

Gammel 11-01-08, 22:28   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Steike, for en barnslig oppførsel

Huff, jeg kjenner faktisk til det. Vi har en kommunal leilighet oppfor oss i blokka, og det har kun vært faenskap og dritt (2 familier) siden vi kjøpte denne leiligheten for 3 år siden. De som bodde der før ble til slutt kastet ut og da var jeg på randen av sammenbrudd. Men de nye som er kommet er ENDA verre! De snakker fader ikke norsk, og har fått 2 klager fra styret nå, men de driter i det. Eller, de forstår jo ikke noe, men det må da gå an å spørre noen om hva klagen betyr i stedet for å bare drite i det.
Styret sier hele tiden de skal få kommunen til å komme med en tolk, men ingenting skjer.
Røykelukt i hele vår leilighet også, selv om ingen av oss røyker. Veeldig kjekt. Jeg vil flytte laangt vekk herfra!

Gammel 11-01-08, 22:30   #3
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

All sympati! Vi har hatt slike naboer, vi også. Det var en fryd å flytte fra de!

Gammel 11-01-08, 22:38   #4
B@mbi
Aktiv

B@mbi sin avatar

B@mbi er litt kul
Standard

Disse her er norske til og med. Eller, hva hjelper det vel.

Og flytting? JA. Har vært veldig nær. Bød på et rekkehus i høst. Ikke noe jeg heller vil enn å flytte. Men må finne noe vi vil ha til en overkommelig pris. Det er stor overgang fra gamlenaboen som gutta her løp inn og ut hos og som vi var svært gode venner med. Jeg har hørt rykter om at de flytter til sommeren. Jippi! Så er det bare å krysse fingre for noe bedre. Litt uenig med meg selv om vi skal sette på masse musikk og la gutta få leke villt i hagen under visningen

Iset: Du har min fulle sympati. Jeg tror faktisk kommunale leiligheter kan være hakket værre (Bodde over en slik tidligere, og de var ikke tamme)

Sannemor: Godt dine har flyttet. Håper de nye er bedre.

Gammel 11-01-08, 22:41   #5
MorStine
*elsker ENGA*

MorStine sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Øvre Romerike
Blogginnlegg: 2
MorStine er populærMorStine er populærMorStine er populærMorStine er populær
Standard

Største medfølelse herfra. Vi hadde nøyaktig slike naboer der vi bodde før vi kjøpte huset her. De over gangen var slik med trappa som du beskriver, og de som bodde vegg i vegg med oss festet, hoiet, grein, kranglet og bråkte hele tiden. Det var en mor på 40 med to døtre på 23 og 19. Bare bråk og spetakkel. Og som de røkte Kom inn gjennom vinduer og sprekkerjuk: Var veldig fornøyd da vi fikk nr som hadde vrangsnudd døgnrytme, men de bråkte døgnet rundt, så det var aldri ro nok til å prøve å få rutiner. Da han var 7 mnd hadde vi fått nok og kjøpte hus på dagen. Og i all hovedsak var det naboene som drev oss derfra. To forskjellige i oppgangen og de vegg i vegg...

Gammel 11-01-08, 22:42   #6
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av B@mbi, her.

Hva pokker er det for en kommentar?

Gammel 11-01-08, 22:44   #7
B@mbi
Aktiv

B@mbi sin avatar

B@mbi er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Hva pokker er det for en kommentar?

Bare en kommentar til Isets svar om at de trengte tolk. Altså, våre naboer forstår hva man sier men driter i det

Gammel 11-01-08, 22:45   #8
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Disse her er norske til og med.

Kanskje de har utenlandske forferdre? Svensker f.eks.?

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 22:45   #9
MorStine
*elsker ENGA*

MorStine sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Øvre Romerike
Blogginnlegg: 2
MorStine er populærMorStine er populærMorStine er populærMorStine er populær
Standard

Og flytting? JA. Har vært veldig nær. Bød på et rekkehus i høst. Ikke noe jeg heller vil enn å flytte. Men må finne noe vi vil ha til en overkommelig pris. Det er stor overgang fra gamlenaboen som gutta her løp inn og ut hos og som vi var svært gode venner med. Jeg har hørt rykter om at de flytter til sommeren. Jippi! Så er det bare å krysse fingre for noe bedre. Litt uenig med meg selv om vi skal sette på masse musikk og la gutta få leke villt i hagen under visningen

Iset: Du har min fulle sympati. Jeg tror faktisk kommunale leiligheter kan være hakket værre (Bodde over en slik tidligere, og de var ikke tamme)

Sannemor: Godt dine har flyttet. Håper de nye er bedre.

Ser du bor i Akershus, det gjør vi også, på Romerike, bodde på skedsomokorset da vi hadde de gale naboene. Så flyttet vi til Eidsvoll, til hus på 250 kvm, totalt oppusset (selv om vi har brukt MYE på oppussing allikevel). Vi betalte 850000 i 2001 og fikk 975000 for vår 65 kvm 3 roms. Det jeg vil med innlegget er bare å illustrere hva man får for pengene ved å kjøre 6 mil lenger unna Oslo, men like langt fra Gardermoen begge veier...

Gammel 11-01-08, 23:12   #10
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Du har all min sympati.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-08, 03:24   #11
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Blæh! Kjenner at respektløse mennesker rangerer høyt på den korte listen av ting som får meg til å koke.

Huff, det er dumt at dere skal måtte flytte fordi naboen ikke følger normer og regler for ett trivelig nabolag, men det er verre å måtte bruke energi på , og lide under forhold som ikke kommer til å forandre seg. De kommer ikke til å forandre seg! Får håpe at ryktene om at de skal flytte har ett hav av virkelighet i seg ( men at de ikke flytter inn her ved med )

Uansett, Lykke til!

Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-08, 10:04   #12
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det jeg som er morgengretten, eller er denne tråden spekket med fordommer og generalisering overfor de som bor i kommunale leiligheter, de som ikke kan snakke norsk og de som røyker?

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-08, 10:06   #13
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har fordommer mot røykere.

Gammel 12-01-08, 10:07   #14
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg har fordommer mot røykere.

Fint at du sier i fra.

Har foresten fått en irriterende sensitiv nese overfor røyklukt selv.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-08, 10:19   #15
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Er det jeg som er morgengretten, eller er denne tråden spekket med fordommer og generalisering overfor de som bor i kommunale leiligheter, de som ikke kan snakke norsk og de som røyker?

Da er i så fall jeg morgengretten også....Jeg reagerte særlig på det med de som ikke snakket norsk.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-08, 10:30   #16
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønte hva hun mente, nemlig et svar på Isets innlegg om utlendinger som ikke forstår hva de blir fortalt. Naboene til Bambi skjønner til og med språket, uten å bry seg. (Ergo ingen unnskyldning.)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:45.