Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Middag

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-01-08, 13:59   #1
lille my
Erfaren

lille my sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
lille my er populærlille my er populærlille my er populærlille my er populær
Standard

Middag

Mandag og ny uke.
Hva står på menyen deres i dag og resten av uken ?
Jeg er tom for ideer itillegg til jeg ligger på sofaen ,er jo ryggoperert.Så det er mannen som må handle og lage mat (og han hater å lage middag).

Gammel 14-01-08, 14:02   #2
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Middag

Hvis mannen min hadde laget mat hadde uken blitt som følger:
Mandag: Grandiosa
Tirsdag: Pølser med Maggi potetmos
Onsdag: Brødskiver
Torsdag: Brødskiver med stekt egg
Fredag: Taco (etter tvang fra storesøster)
Lørdag: Pannekaker og stekt bacon
Søndag: Burger og chips fra Esso.

Gammel 14-01-08, 14:04   #3
Alexy
Lykkelig nygift.

Alexy sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Denne uka ser vår meny sånn ut:

Mandag: Fiskeboller
Tirsdag: Tomatsuppe med pølse og potet
Onsdag: Kyllingfilet og ris
Torsdag: Sei i form
Fredag: Taco
Lørdag: Hjemmelaga pizza
Søndag: Krydret svinefilet

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 14:11   #4
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I dag blir det noe med kyllingfilet som mannen skal lage, i morgen har poden med en kamerat hjem, så kanskje jeg lager pølsegrateng i kveld så det ikke blir noe jobb i morgen. Ellers skal jeg ta et raid og finne ut hva som er i fryserne, for de må tømmes i løpet av denne og neste uke. Fiskefilet, kamskjell og scampi vet jeg vi har, og minst én reinsdyrstek, så det burde jo kunne bli noen middager ut av det.

Gammel 14-01-08, 14:16   #5
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

I dag står det fiskekaker på menyen. Resten av uka aner jeg ikke.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 14:33   #6
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Mandag: Pannekaker med bacon
Tirsdag: Nudelgryte med små kjøttboller
Onsdag: Fiskegrateng med potet og raspet gulrot
Siste dagen husker jeg ikke...

Gammel 14-01-08, 14:43   #7
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

I dag skal barna ha fiskekaker, de voksne fiskesuppe.

Vi forsøker stadig å lage ukesmeny, og klarer det iblant. Denne uka står det bla. kylling, tomatsuppe med røkt kjøttpølse og makaroni (bokstavmakaroni, det er veldig viktig!) og grøt på menyen.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 15:12   #8
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Ukesmeny har jeg aldri klart å lage.

I dag skal vi ha tomatsuppe med mozarella og basilikum,hvitløskbaguetter og pølsebiter i suppen.
Imorgen blir det noe fiskemat

Gammel 14-01-08, 15:21   #9
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fusilli, her.

Hvis mannen min hadde laget mat hadde uken blitt som følger:
Mandag: Grandiosa
Tirsdag: Pølser med Maggi potetmos
Onsdag: Brødskiver
Torsdag: Brødskiver med stekt egg
Fredag: Taco (etter tvang fra storesøster)
Lørdag: Pannekaker og stekt bacon
Søndag: Burger og chips fra Esso.

Er du gift med avataren din?

Takker for tips i tråden her. Jeg trenger også litt inspirasjon/hjelp til å finne på middag for tiden. :matlei:

Gammel 14-01-08, 15:23   #10
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

I dag blir det kjøttsuppe.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 15:25   #11
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi har alltid store planer om å lage ukesmeny, men det går som oftest i vasken.

I dag skal vi ha stekt ørret (svigers disker opp)
I morgen tror jeg det blir ovnsbakt røkt kylling med ris.

Gammel 14-01-08, 16:02   #12
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Mandag: pasta med kjøttsaus
Tirsdag: spiser på IKEA, vi skal kjøpe spisebord og div stæsj der
Onsdag: spiser på juletrefest
Torsdag: stekt ris
Fredag: tagliatelle med røkelaks
Lørdag: Lilleleos meksikanske rekegryte
Søndag: Vi reiser bort

Gammel 14-01-08, 16:06   #13
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

I dag blir det kjøttpudding, kokte poteter gulrøtter og brokkoli.

Gammel 14-01-08, 16:18   #14
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her ser det følgende ut,hvis jeg husker riktig:

Mandag: Fersk pasta med tomatsaus
Tirsdag: Fisk i form med grønnsaker
Onsdag: Meksikansk gryte med salat og pitabrød
Torsdag: Lapskaus
Fredag: Kylling i kokosmelk(og en eller annen krydderblanding),ris og salat
Lørdag:Hjemmelagd pizza
Søndag: Pai med salat

Gammel 14-01-08, 16:20   #15
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Jeg skal motgå meg selv totalt denne uken, og faktisk prøve å lage fullgode middager av det vi har i fryseboksen ( har en tendens til å "glemme" at jeg har fryser, og å dermed kjøpe ny mat hele tiden). Den skal tømmes, så nå må vi spise det som er spiselig der.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 16:47   #16
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

I dag blir det fiskemiddag.

Gammel 14-01-08, 16:49   #17
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

mandag: hjemmelagde kjøttkaker, poteter, brun saus og kokt kål
tirsdag: sei i form
onsdag: pølsegrateng
torsdag: fiskekaker
fredag: kylling av noe slag
lørdag: risengrynsgrøt
søndag: ovnsbakt ørret

Gammel 14-01-08, 17:13   #18
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

5åringen er syk i dag, så vi tar favorittmiddagen hans i håp om at han vil spise litt hvertfall. Derfor blir det fiskegrateng til middag her i dag.

Gammel 14-01-08, 17:36   #19
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Denne veka ser slik ut

Mandag: Pannekaker
Tirsdag: Kjøttboller
Onsdag: Kylling
Torsdag: Fisk ( mest sannsynlig panerer eg nokre laksefileter )
Fredag: Risotto
Lørdag: Grøt ( usikkert enno kva me skal ha om kvelden, har nokre ideer )
Søndag: Gryte med potetstappe

Neste veka

Mandag: Skinkebiff
Tirsdag: Fiskegrateng
Onsdag: Pasta
Torsdag: Kylling
Fredag: Pizza ( tenkte å lage mini pizza, så ungane kan ta på det dei sjølv vil ha )
Lørdag: Grøt
Søndag: Steik

Har faktisk enno ei veke klar Og alt har eg i hus og. Greit med storhandling

Gammel 14-01-08, 18:28   #20
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

I dag ble det små deilige kjøttboller med pasta og grønnsaker. Dessverre skal jeg spise ute i kveld, så jeg lagde bare kjøttbollene ferdig til far og barn kom hjem.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:45.