Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Taxi i England

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-01-08, 20:39   #1
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Taxi i England

Jeg og mamma skal til England om 1 måned. Vurderer å ta taxi frem og tilbake fra båten siden vi bare har 5 timer. Hvordan er det med barnesete der borte? Er vel sikkert bare lettest å ta bussen.

Noe annet jeg må tenke på når jeg reiser på båt og shoppingtur med en 6 måneder gammel gutt?

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 20:43   #2
tiril
Passiv

Standard

Sv: Taxi i england

Til Newcastle?
Vi fekk beskjed at ingen av taxiane på båt terminalen hadde barne sete. Har aldri fått tak i taxi med barne sete i England forresten.

Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 20:54   #3
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sambo mener det går buss fra båten og inn til sentrum, mulig det vil fungere bedre. Barneseter må dere ha med dere, og innen det er montert og drasset fram og tilbake, så er vel bussen vel så grei.

Gammel 14-01-08, 21:03   #4
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Da blir det nok bussen ja. De går jo veldig ofte.

Er litt skeptisk til båten. Sist vi reiste var det ikke noe god mat der
Må vel ha med meg en vannkoker og så jeg kan lage grøt og MME.
Siden han har vokst ut av babysete og vi har solgt det så er ikke å ta bilsete med noe alternativ.

Blir sikkert kos. Jeg og mini har fått egen lugar som står 2 senger på gulv så da slipper jeg kanskje å klatre og.

Gammel 15-01-08, 00:51   #5
tiril
Passiv

Standard

Det er jo og eit "senter"sånn ca 10 min gange fra båten. Der var vi, slapp å tenke på bilsete og buss. Men vi hadde mindre enn 5 timar i land. Kun 2 trur eg. Og den køa inn og ut båten. Tok evigheter. Dvs ut av båten gikk greit, snuppa skreik slik at det kom en vakt og berre drog oss med ut, forbi alle andre
So det er jo kanskje eit tips?

Svar med sitat
Gammel 15-01-08, 10:18   #6
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Standard

Hehehehe, Tipset er å ikke gi han mat før vi har fått gått forbi alle.

Tenkte litt på senteret på kaien ja. Var der en gang, men da var det ikke helt ferdig. Var og i badelandet. Men vi liker oss godt i sentrum.

Gammel 15-01-08, 12:52   #7
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Taxi i England

Det du kan vurdere er å få tak i en "minicab" (er det ikke det de heter?), altså en privatbil som fungerer som taxi. Jeg bestiller alltid det når jeg er i England og skal kjøre et stykke, de er ofte like billige og mye mer behagelige. De kan vel kanskje tenkes og ha et barnesete også?

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-08, 13:16   #8
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Standard

Nå har jeg lest meg inn på sete reglene i England.

Barn under 3 skal sitte i sete, med unntaket om Taxien ikke har da kan det sitte helt løst bak :sjokket:

Barn over 3 skal sitte i sete, med unntaket om taxien ikke har da skal det sitte i vanlig sele.

Selvfølgelig har ikke taxiene sete om de ikke trenger det.

Gammel 15-01-08, 14:56   #9
tiril
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Nå har jeg lest meg inn på sete reglene i England.

Barn under 3 skal sitte i sete, med unntaket om Taxien ikke har da kan det sitte helt løst bak :sjokket:

Barn over 3 skal sitte i sete, med unntaket om taxien ikke har da skal det sitte i vanlig sele.

Selvfølgelig har ikke taxiene sete om de ikke trenger det.

Nemlig. Ganske frustrerande. Kvar gang eg har etterlyst barne sete berre ser dei rart på meg. Som "koffor i hulaste treng en det? Babyen kan jo berre sitte på fanget ditt jo! Kva er problemet liksom!"

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:49.