Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Søskenvogn - jeg klarer ikke å bestemme meg!

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-01-08, 21:39   #61
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Søskenvogn - jeg klarer ikke å bestemme meg!

Hva koster UV-trekket? *kostnadsbevisst for øyeblikket*

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 21:42   #62
goldnugget
fornøyd

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

http://www.gracobaby.com/assets/imag.../7951MTR_z.jpg

Denne har vi.

Gammel 17-01-08, 21:44   #63
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg husker ikke hva vi betalte på Fru Lyng. Det koster $30-ish på nettet, ser jeg. Det er vel 150 raske med kursen nå.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 21:48   #64
malena

malena sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Jeg synes denne tråden er veldig opplysende .

Begynner du å bli engasjert, zol? Punktum etter smiley?

Gammel 17-01-08, 21:50   #65
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Begynner du å bli engasjert, zol? Punktum etter smiley?

Det gjør jeg ofte. Smiley som punktum, eller punktum etter smiley. I allefall ikke punktum også smiley. Jeg rir min egen hest akkurat der

Gammel 17-01-08, 21:52   #66
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjører for øvrig rett ut av bussen med forhjulet først, hvis bare sjåføreren senker den. :extremely wreckless:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 21:52   #67
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg kjører for øvrig rett ut av bussen med forhjulet først, hvis bare sjåføreren senker den. :extremely wreckless:

Det gjør jeg også med OTHen.

Gammel 17-01-08, 22:00   #68
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Hvordan er det å trille en vogn med ståbrett? Går ståbrett an på ujevnt underlag?

Det går greit på all snøen og holkeføret som har vært nå, og det må vel være det verste underlaget som finnes. Det som er umulig med det, er å dra vogna baklengs opp en trapp eller inn på buss. Men mitt går hvertfall lett å klipse av og på.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 23:45   #69
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Vesla var 2 år og 4 mnd da hun fikk lillebror. Hadde kun en lett trille i tillegg til vogna, som vi brukte når vi visste at hun måtte gå veldig mye dit vi dro. Ellers gikk hun hovedsaklig ved siden av. Hun gikk også en del før hun fikk lillebror, så tanken om søskenvogn var faktisk ikke der. Ikke før i ettertid ser jeg jo at andre har det. Men vi klarte oss fint uten. Nå er ikke barnehagen så veldig langt fra oss da, og når vi gikk turer så tok vi jo det rolig. Man legger jo opp ting etter forholdene. Tok bussen til byen, et.c.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-08, 02:19   #70
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

2 år og 2 mnd mellom mine, og jeg har aldri hatt behov for søskenvogn. Ståbrett derimot, det har blitt flittig brukt.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-08, 02:21   #71
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Vi hadde forøvrig Teutonia-vogn med Teutonia sitt ståbrett med lufthjul, de fungerer overalt.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-08, 03:56   #72
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Vel, jeg hadde en P&T til mine to minste. Solgte den i høst, da mellomste var 2år og 9mnd, og nå angrer jeg som en hund, og er på jakt etter en ny

Så mitt tips er, du bør så absolutt ha søskenvogn Men du må jo selv vurdere dette ut fra situasjon og bruksområde!

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-08, 11:33   #73
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Jeg lurte også veldig på hva søskenvogn jeg skulle ha før lillebror kom; det er 2 år og 2 mnd mellom.
Jeg vurderte ikke ståbrett så mye fordi at eldste er en urolig kar og nok ikke ville stå stille på brettet, må strappe han fast om jeg skal være sikker på å kunene trille fremover i jevn fart.

JEg vurderte phil & teds sterkt. Samt andre dyre alternativer, med svingbart forhjul, og der man kunne ha den ene fra deg samtidig med bag til minste.

Men endte med en brukt brio tvillingvogn m hardbager (bruker bare den ene, selvfølgelig); kjøpt på nettet for 1000 kroner. Det var to andre som hadde brukt den før. Den er god å trille, og vendbar, slik at begge kan sitte fra eller mot deg.
Den er mer enn bra nok til mitt bruk, har jeg funnet ut nå. (var ikke sikker på forhånd)
Men jeg bor på landet der det er god plass på veien, og tar sjelden buss.

Til barnehagen kjører vi så den blir ikke brukt der. Men den hadde vært utmerket til det, tror jeg. Nå så blir ikke tvillingvogna brukt så mye, men den er veldig grei å ha.
Når vi har med bare en unge bruker vi teutonia s3'en; enten med bag til baby, eller vanlig til storebror.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-08, 13:48   #74
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ok, så tilbakelening av søskensete er ikke nødvendig? Sport har jo også hjulbeskyttelse, var det noen fare for at småttisene kunne få hendene inni hjulene når de satt i søskensetet på E3?

Jeg fikk med hjulebeskyttelse til E3, men tok de av igjen. De ble bare i veien, og gikk litt inni hjula hver gang det ble ørlite mindre luft. Han har enda ikke prøvd å klå på hjula mens vi triller.

Gammel 18-01-08, 13:52   #75
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Nå har jeg drømt om PT-vogner og store, hårete, svarte edderkopper i hele natt .

Da er vi vel egentlig tilbake til at vi skal ha søskenvogn. Og vi skal ha en PT. I forhold til ztjernas vekt bør vi finne en Sport. Nå gjelder det bare å finne den.

*rykker tilbake til start*

Gammel 18-01-08, 14:14   #76
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Jeg hadde aldri kjøpt søskenvogn for en snart 3-åring.
Holder i massevis med et brett eller sete

Jeg er helt enig med Snippa.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-08, 14:29   #77
MorStine
*elsker ENGA*

MorStine sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Øvre Romerike
Blogginnlegg: 2
MorStine er populærMorStine er populærMorStine er populærMorStine er populær
Standard

Vi kjøpte søskenvong da 4'ern kom. Da var 3'ern 15 mnd, så det er jo endel forskjell fra din situasjon. Nå er de 2 og 3 år og vi bruker den på tur hver dag.

Så jeg mener du bør gå for det i din sit.

Gammel 18-01-08, 15:58   #78
Left
Passiv

Standard

Jeg hadde ikke klart meg uten søskenvogn i hvert fall. Det geniale med Phil&Teds er jo at du behøver bare en vogn. Sport er i tillegg enda bedre enn e3 å trille, jeg har hatt begge. Riktignok hadde jeg Sport kun som singelvogn.
Jeg hadde ikke lurt et sekund. Storebror måtte "tjores" fast, ellers var han over alle hauger, så vogn måtte vi ha om han aldri så mye kunne gå selv. Dvs han gikk ikke, han LØP.

Svar med sitat
Gammel 19-01-08, 20:16   #79
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Det kan faktisk se ut som vi får kjøpt en pent brukt Sport til 3000 kroner . Da trenger vi "bare" å kjøpe søskensetet utenom - 1100 kroner. Også er vel softbag påkrevd. PT sin koster 999.. skal tro om det er andre som passer oppi?

Gammel 19-01-08, 20:19   #80
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har en brukt du kan få kjøpe om du er interessert. Tror det er Carena, husker ikke helt. Den er svart og jeg betalte 450,- for den ny.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:00.