Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Sirkus = organisert dyremishandling

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-01-08, 05:15   #1
syllan
Viking F.K !!

syllan sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Sirkus = organisert dyremishandling

Tårene bare renner å jeg er kvalm å forbanna...
Jeg er ikke naiv,så jeg har alltid visst at det er sånn..Men det er fælt å se det uansett.
En liten oppfriskning om sirkusdyrene`s tilværelse:

http://www.dyrsrettigheter.no/?modul...icShow;ID=1334

Filmen heter "Tvunget til å underholde" å inneholder triste å leie ting..

Sist redigert av syllan : 18-01-08 kl 09:28.
syllan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-08, 07:17   #2
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sirkus = Organisert dyremishandling.

Sorry, jeg orker ikke se sånt. Jeg gikk ut av den siden før videoen startet.

Gammel 18-01-08, 07:50   #3
safran
saftig

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke klikket på linken, men jeg boikotter sirkus fordi jeg mener det er dyremishandling å bure inne digre elefanter og reise rundt i små vogner med dem.

Gammel 18-01-08, 08:53   #4
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg har ikke klikket på linken, men jeg boikotter sirkus fordi jeg mener det er dyremishandling å bure inne digre elefanter og reise rundt i små vogner med dem.

Sammer her. Skjønte det vist tidlig jeg da, var på sirkus da jeg var rundt ti år og har ikke vært siden pga. forholdene til dyrene.

Gammel 18-01-08, 09:03   #5
Maz
Pauset

Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg så videoen og det var forferdelige greier. Men ikke så veldig relevant for norske sirkus er det jo ikke.

Ok det finnes et par sirkuselefanter, ponnier, hester og hunder her til lands. For et par år siden var det vel kameler også. Det vil si dyr som er tamme bruksdyr forskjellige steder i verden.

Vi var på sirkus i år, og en tur bak teltet ga ikke meg store bekymringen for hestene/ponnienes velferd. Jeg har nok hesterfaring til å fange opp det.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-08, 09:09   #6
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Som jeg skulle skrevet det selv..
Nei, sirkus med dyr er ikke noe jeg ønsker å støtte.

Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-08, 09:23   #7
syllan
Viking F.K !!

syllan sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Jeg så videoen og det var forferdelige greier. Men ikke så veldig relevant for norske sirkus er det jo ikke.

Ok det finnes et par sirkuselefanter, ponnier, hester og hunder her til lands. For et par år siden var det vel kameler også. Det vil si dyr som er tamme bruksdyr forskjellige steder i verden.

Vi var på sirkus i år, og en tur bak teltet ga ikke meg store bekymringen for hestene/ponnienes velferd. Jeg har nok hesterfaring til å fange opp det.

Mener du det er greit at de står i bås ca 20 timer til døgnet? Å tilbringer stooore deler av livet sitt i en trailer..?
Å jeg så nettopp video fra sirkus Arnardo der en mann slo en hund mens han børstet den... filmet med skjult kamera..

Gammel 18-01-08, 09:26   #8
syllan
Viking F.K !!

syllan sin avatar

Standard

Jeg har heller ikke vært på sirkus siden jeg var liten å blir egentlig kvalm bare av å se sirkusplakater Datt bare plutselig over denne videoen å tenkte at siden det fremdeles er sirkus så er det vel noen som går på dem også..

Mangen er så naive,de kjøper den at dyra liker det

Gammel 18-01-08, 09:28   #9
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv

Stellebord sin avatar

Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har heller ikke klikket på linken, men jeg går ikke på sirkus. Å leve for å bli vist fram er ikke et verdig liv.

Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-08, 09:32   #10
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg boikotter også sirkus. At det er FÅ dyr i Norge, er irrelevant. Sirkus burde ikke inneholde dyr. Enkelt og greit.

Gammel 18-01-08, 09:38   #11
Maz
Pauset

Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av syllan, her.

Mener du det er greit at de står i bås ca 20 timer til døgnet? Å tilbringer stooore deler av livet sitt i en trailer..?
Å jeg så nettopp video fra sirkus Arnardo der en mann slo en hund mens han børstet den... filmet med skjult kamera..

I Trondheim står ponniene ikke i bås men i inngjerding. Mulig de var inne om natten. Veien går slik at en ser sirkustomten.

Norske kyr og hester flest står faktisk i bås store deler av døgnet. Selv om regelverket sier at kyr i Norge skal ut er det ikke alle som er ute, langt derifra. Å få dispans er ikke umulig og det er dyr som kommer til slakteriet på sin første utetur fra fjøset.

Angående hest så er det langt fra alle Norske hester som er i luftegård store deler av dagen. Mange hester står inne nesten hele dagen untatt eventuell trening.

Jeg er faktisk mer bekymret for det store anntallet veddeløpshester i Norge som settes i trening LENGE før de er utvokst. Når de starter 2 åringer så belastes dyrene allerede fra ettårsalderen. Dette er lenge før skjelettet er ferdig utviklet.

Angående hundenummeret så synes jeg det er utrolig at den hengivenheten de hundene virket å ha for sin eier/trener var styrt av vold. Men ikke umulig.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-08, 09:44   #12
Left
Passiv

Standard

Trengte ikke noen video for å vite det.
Det nærmeste vi kommer sirkus, er at jeg av og til har lyst til å sette resten av familien i bur og stikke av

Svar med sitat
Gammel 18-01-08, 10:09   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg orker ikke se linken men har visst dette i alle år. Går SELVSAGT aldri på sirkus, man har da vett. Det er mye annet koselig man kan gjøre enn å gå og se på organisert dyremishandling. Uansett om akkurat DET og DET sirkuset er "snillere" synes jeg man bør boikotte selve næringen slik at de forstår alvoret!
Jeg blir sint når jeg hører om folk som skal på sirkus.

Gammel 18-01-08, 10:24   #14
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sirkus = Organisert dyremishandling

Sirkus er ikke et ok liv for dyrene nei. De blir fraktet land og strand rundt, i trange biler, og når de er på en plass, så blir de henvist i minimale innhegninger når de ikke opptrer. Rett og slett et uverdig liv for dyrene.

Jeg har hatt med ungene på sirkus to ganger, og så lenge de ikke maser, så blir det med det. Nå er ungene så store at de vet hva jeg mener om det, og hun største er enig med meg. Jeg forklarte henne litt om hvordan dyrene levde, og det var nok...

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-08, 12:56   #15
Marge

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sirkus = organisert dyremishandling

Går aldri på sirkus. Ellers er jeg enig med Maz i at forholdene for norske slaktedyr ikke nødvendigvis er så mye bedre, men de fleste spiser allikevel kjøtt.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-08, 13:01   #16
m|nken

m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stellebord, her.

Jeg har heller ikke klikket på linken, men jeg går ikke på sirkus. Å leve for å bli vist fram er ikke et verdig liv.

Signerer disse to!

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

I Trondheim står ponniene ikke i bås men i inngjerding. Mulig de var inne om natten. Veien går slik at en ser sirkustomten.

Norske kyr og hester flest står faktisk i bås store deler av døgnet. Selv om regelverket sier at kyr i Norge skal ut er det ikke alle som er ute, langt derifra. Å få dispans er ikke umulig og det er dyr som kommer til slakteriet på sin første utetur fra fjøset.

Angående hest så er det langt fra alle Norske hester som er i luftegård store deler av dagen. Mange hester står inne nesten hele dagen untatt eventuell trening.

Jeg er faktisk mer bekymret for det store anntallet veddeløpshester i Norge som settes i trening LENGE før de er utvokst. Når de starter 2 åringer så belastes dyrene allerede fra ettårsalderen. Dette er lenge før skjelettet er ferdig utviklet.

Angående hundenummeret så synes jeg det er utrolig at den hengivenheten de hundene virket å ha for sin eier/trener var styrt av vold. Men ikke umulig.

Selv om de står i inngjerding når de oppholder seg på Lade, så vet vi jo lite hvor mye de oppholder seg inne i trailer på veien.

Jeg synes forøvrig at det er på høyst tide at man får dyrepoliti i Norge. Det er mange dyr som lever uverdige liv, og jeg synes ikke det rettferdigjør den måten Arnardo håndterer sine dyr på.

m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-08, 13:24   #17
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Så pussig, tenkte å lage en slik tråd i går, men det ble ikke.

Jeg går heller ikke på sirkus lenger. Var en gang for ca 4 år siden, men forlot sirkuset i protest da det var pause. Grunnen var at vi var bak og kikket på dyrene, og det var en trist opplevelse. Det virket som dyrene sturer, enkelte stod å gynget frem og tilbake, noe som ikke er normal adferd.

Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-08, 13:42   #18
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg boikotter også sirkus. At det er FÅ dyr i Norge, er irrelevant. Sirkus burde ikke inneholde dyr. Enkelt og greit.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-08, 12:51   #19
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

KUnne gått på sirkus om det ikke var dyr der. Men lar eldste gå med faren.

Gammel 20-01-08, 23:08   #20
syllan
Viking F.K !!

syllan sin avatar

Standard

Jeg lar ikke jentene mine gå på sirkus i det heletatt..
Støtter dem ikke med en krone..
Jeg har forklart barna mine hvorfor å de er helt enige i det(å de er bare 5 og 6 år...)
Har også lært dem at pels å pelsoppdrett er grusomt å de er enige der også
Men det er jo en helt annen diskusjon..

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:21.