Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Internett og spilleavhengige (Dagbladet)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-01-08, 14:22   #21
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Internett og spilleavhengige (Dagbladet)

Ja de har et sosialt liv der. En god venn av meg fant til og med damen der inne og reiser nå mellom norge og London for å møte henne. MEN de har mista alle vennene de hadde fra før. som bor i nabolaget. Sluttet å dukke opp på fester osv.

Når de er virkelig inne i spillet sitter de og snakker med de de spiller sammen med om spillet. Det blir som å sitte i telefonen hele dagen.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-08, 15:34   #22
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Ulykkelig

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Men spør dere selv - hvor mange timer sitter dere selv på pc'n daglig? Forum, nettaviser og alt det andre....

Jeg sitter mye med pc, ja. Det betyr ikke at jeg sitter inne i en boble. Jeg kan slå av, jeg kan pause og se en film.

Det som er problemet er wow er jo at han ikke kan snakke med meg. Han sitter med øretelefoner. Han kan heller ikke trøste unger som våkner, massere vonde barneføtter med voksesmerter kl 23, tørke oppkast, ta telefonen, åpne døren når det ringer på.
"Må da vite at han var 40 mann som er avhengige av han ? "

Guttene våre får ikke internett på mange år ennå og når den tid kommer insisterer faktisk pappan på at da skal det sperres for nettspill. Han er jo klar over problemet sitt og ønsker ikke at barna skal gå i samme fella.

Etter snart 4 år med wow har jeg resignert. Jeg har rett og slett gitt opp.
Det hjelper hverken med trusler, sinne, kjeft, smiger eller diverse forbud. Jo mer jeg maser jo mer sta er han.
Det er ikke mannen min jeg er forbanna på, det er spillinga hans.

Gammel 18-01-08, 15:44   #23
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

og så må man være hjemme kl 18 på søndags ettermiddag. For da skal de det de gjør som jeg ikke husker nå.

Går ikke an å ikke være der. For de andre er jo så avhengig av deg.

Er så glad mannen ikke gikk i den fellen sammen med mange andre i vennegjengen.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-08, 16:19   #24
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har venninner som slett ikke er å snakke til når Grey's, Frustrerte Fruer, Lost og lignende er på skjermen. :digresjon:

Selvfølgelig har noen store problemer med spillavhengighet, men å gå fra det faktumet til å si at WoW er ondskapen selv, sliter jeg med. At man kanskje ikke skjønner det morsomme i det, (jeg spiller forresten ikke WoW selv), betyr ikke at det dermed er noe mer galt med den måten å slappe av på enn andre, for eksempel å dø foran tv'en, skravle i timevis på forum, scrappe eller forsvinne inn i en bok.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:42.