Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Jeg blir så irritert av manglende busstilbud!

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-01-08, 19:19   #1
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blir så irritert av manglende busstilbud!

Og på oppsett av kino!

Om søndagene går det en eller to busser på kvelden. Om lørdagene går siste kl. 15.

Ja, de fleste har bil her. Men ikke alle. Deriblant jeg. Hvorfor kan ikke vi få gå på kino i helgen som mange andre? Hvorfor må filmene så ofte settes opp om søndagen, når det ikke går busser da? Ikke pokker om jeg betaler 400 kr i taxi frem og tilbake for å gå på kino.

Kjenner at jeg er ganske sur nå.

Gammel 18-01-08, 19:24   #2
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Jeg blir så irritert av manglende busstilbud!

Skjønner godt at du er irritert.

Du får invitere med deg noen som har bil.

Gammel 18-01-08, 19:29   #3
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

skjønner deg godt. Hadde gjerne tatt buss til jobb i helgene (selv om jeg har bil), men det nytter ikke. Enten kommer jeg frem, eller tilbake...

Riktignok hadde jeg sikkert hatt godt av å gå, Men å gå en time hver vei sent og tidlig blir litt mye...

Gjør som Mikkeline sier, be med deg noen med bil

Gammel 18-01-08, 19:35   #4
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Kollektiv-tilbudet må nok forbedres ganske kraftig om folk flest skal velge det fremfor bil.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-01-08, 19:43   #5
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Kollektiv-tilbudet må nok forbedres ganske kraftig om folk flest skal velge det fremfor bil.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-08, 19:47   #6
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Igår skulle jeg til Trondheim. Det tar 1 time og 10 min ca, med buss.
Tenkte at jeg skulle være litt smart å ta buss da, og sitte på med mannen hjem.

Det kostet 100 kr?!

Dobbelt så lang tid, og faktisk dyrere (iallefall ikke billigere!) enn buss..

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-08, 19:57   #7
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jaja, Sitron. Du har ialfall buss i helgen i det hele tatt.

Her går der hele SYV turer på hverdagene, og null-nix-nada i helgen. Festlig. NOT! *Har heller ikke lappen*

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-08, 21:06   #8
Left
Passiv

Standard

Her vi bor nå er det greit busstilbud, men det er jo i en by, så skulle bare mangle.
Hjemme derimot - der går det kun skolebuss. Den går kl 08.05 om morgenen, og korresponderer med buss videre til Kr.sund N.
Jeg tipper det tar i overkant av en time å komme seg helt til byen fra man starter. Da er man fremme nærmere 09.30. Så har man 3 timer på seg før man må reise hjem igjen.
Bussen tilbake fra byen går ved 13.30 tiden, og skolebussen litt over 14.30. Dette er selvsagt på hverdager. I skoleferier går det nada nix buss.
Juhuu for bosetting i utkantstrøk
Vi har 6 km til nærmeste matbutikk, og 1,5 mil til post i butikk, bank, en lusen blomsterbutikk hvor alt er svindyrt, og en frisør. Og kino? Hva er det?
Vi må reise 3 mil i såfall, og de setter opp film omtrent hvert skuddår etter hva jeg har fått med meg.

Svar med sitat
Gammel 18-01-08, 21:10   #9
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Her er det heller ikke busser i helgene som er brukenes. Heller ikke på ukedagene utenom rushtiden og da går det bra fra og så tilbake på ettermiddagen.

Har vert uten bil noen uker nå og har tatt bussen 1 gang. Er veldig vanskelig å komme seg noe vei når det ikke går busser etter kl 11 på formiddagen.

Der jeg har vokst opp går det 2 på lørdager og ingen på søndager. Nærmeste busstopp som går ofte er min 20 min å gå.

Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-01-08, 21:11   #10
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Og på oppsett av kino!

Om søndagene går det en eller to busser på kvelden. Om lørdagene går siste kl. 15.

Heldig dere som har busser på søndag.
Hvordan er det ellers i uka?

Her går siste buss på lørdag fra sentrum kl 15.15 og går her fra 15.40 i retur til sentrum.

I ukedagene så går skolebuss kl 8.10 som og går til sentrum så går det en her fra kl 9.10 så går neste fra sentrum 14.15, så 15.15 og siste 16.15 og vi bor 1 mil unna sentrum BLÆ

Før hadde jeg bilen og mann syklet på jobb men nå har han ny jobb og må ha bilen på jobb. så da sitter jeg her oppe..

Så vet hvordan det føles

Gammel 18-01-08, 21:25   #11
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ms.Lee, her.

Jaja, Sitron. Du har ialfall buss i helgen i det hele tatt.

Her går der hele SYV turer på hverdagene, og null-nix-nada i helgen. Festlig. NOT! *Har heller ikke lappen*

Du klarer da å gå ned til fergen, gjør du ikke?

Eller tenker du på andre veien nå?

Gammel 18-01-08, 21:35   #12
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Det kommer jo an på hvor mange mennesker som bor der da, man kan jo ikke ha et fantastisk busstilbud for 10 mennesker uten lappen. Det er ikke særlig lønnsomt, og staten kan vel ikke akkurat subsidiere for alle som bor grisgrendt til uten lappen.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:01.