Sv: Keno
Opprinnelig lagt inn av annemede, her.
Eg tykkjer det er utruleg dobbeltmoralistisk av statsråd Giske å stenge speleautomatar, for deretter å tillate at det blir reklamert for Keno i tide og utide overalt, og i tillegg at det er trekning kvar dag!(?)
Nå synes jeg vi skal være snille med Giske. Dobbeltmoral er tross alt dobbelt så bra som moral. Og det går ikke an å bli avhengig av de nye spilleautomatene eller spill generelt fra Norsk Tipping. Det har Giske selv sagt. Giske er tvers igjennom en kjernekar som tar de vanskelige beslutningene for oss. Som f.eks. da kommunene selv ønsket å bestemme om de ville tillate utplassering av de nye snille spilleautomatene, som det altså ikke går an å bli spilleavhengig av! Jeg er glad Giske brukte det han hadde av makt til å overstyre myttiristkommunene som ikke ville høre på sunn fornuft.
Dum som jeg er har jeg aldri spilt Keno. Håper inderlig at Giske tar tak i dette også og pålegger alle å spille Keno og alle de andre snille, ikke-avhengighetsdannende spillene fra Norsk Tipping, slik at kultur og idrett kan få masse ekstra penger.
Fortsett slik, Giske. You rock! 
|