Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hva gjør man alene i Trondheim på jobbreise?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-01-08, 14:46   #1
bloma
Aktiv

bloma sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
bloma er litt kul
Standard

Hva gjør man alene i Trondheim på jobbreise?

Kanskje noen kan hjelpe meg?

Skal holde kurs i Trondheim to dager neste uke, og begge dager er jeg på kurs fra 10-13. Flyet mitt går ikke før 18.30 avreisedagen, så jeg har endel fritid.

Hva burde jeg se, hva burde jeg shoppe, hvor bør jeg drikke god kaffe og hvor bør jeg spise?
Skal bo i sentrum, men har gode sko, og er ikke redd for å bevege meg litt.

Har vært i Trondheim én gang før, men det er 17 år siden...

Gammel 23-01-08, 14:48   #2
Albertine
Passiv

Standard

Sv: Hva gjør man alene i Trondheim på jobbreise?

Da tar du i det minste turen over Gamle Bybro for en rusletur på Bakklandet og en kopp vidunderlig kaffe på Dromedar.

Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 14:48   #3
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åååååh. Man går på kafe, vel! Gjerne på Bakklandet. :drømmer:

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 14:49   #4
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Da tar du i det minste turen over Gamle Bybro for en rusletur på Bakklandet og en kopp vidunderlig kaffe på Dromedar.

Eventuelt det trønderbærten foreslo ...
Dromedar, ja. Finnes Bare Blåbær fremdeles? For Gåsa er vel død?
Choco Boko i Midtbyen, da? Livingston?

Du kan gå deg en tur i Nidarosdomen også, og ønske deg noe i ønskebrønnen. Eller du kan sjekke om det ligger noe til meg i StudPost i Hovedbygget ...

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 14:51   #5
Albertine
Passiv

Standard

Gåsa er død ja. (Leve Gåsa!) Bare blåbær finnes fortsatt, i opptil flere eksemplarer.

Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 14:51   #6
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde nok brukt litt tid på shopping selv om kjedebutikkene er i flertall. Det er noe med tiden man aldri har ellers.

Er du helt alene?
Personlig vill jeg vel kjøpt meg noen bøker og snop og lagt meg på hotellrommet.

Men du kan jo se på Domkirka, dra på Egon i Tyholttårnet og se på utsikten.
Det finnes museer.

Ta en kaffe med café Dromedar. Spis en burger på Søstrene Karlsen.

Huff, lenge siden jeg har vært i sentrum gitt. :småbarnsmor med full jobb:

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 14:52   #7
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker bakklandet er fint å mye i om sommeren, men i januar. :kaldt:

Gammel 23-01-08, 14:55   #8
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg tenker bakklandet er fint å mye i om sommeren, men i januar. :kaldt:

Bakklandet kan være idyllisk det om det er hvitt av sne. Etter en kopp kaffe kan du jo fortsette inn mot Solsiden. Spasere over Bllomsterbrua og inn til byen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 14:58   #9
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kaffe drikker du på Dromedar, enten på Bakklandet eller på en av de to "nye" i selve Midtbyen.

Spise: Credo har hverdagsmat i baren i 2. etg. og gourmetmat i restauranten i første. Vinkartet hos Credo er alene verd et besøk, spør du meg.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 14:59   #10
bloma
Aktiv

bloma sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
bloma er litt kul
Standard

Foreldreportalen er genial!

Tusen takk for gode tips! Hvis Dromedar er det samme som i Bergen, lover det bra for god kaffe!

Jeg reiser helt alene, ja, så blader og hotellrom er også lagt inn i planen.

Tar gjerne i mot tips om shopping også, ikke nødvendigvis kjedebutikker.
Finnes det crossover-butikker med både interiør og mote?

Solsiden, er det der det er kommet mye restauranter og cafeer og ny bebyggelse?

Gammel 23-01-08, 15:00   #11
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nelle, her.

Bakklandet kan være idyllisk det om det er hvitt av sne. Etter en kopp kaffe kan du jo fortsette inn mot Solsiden. Spasere over Bllomsterbrua og inn til byen.

Kaldt, rått og mye vind.

Solsiden er senteret "mitt". Det er nok der jeg havner oftest.

Gammel 23-01-08, 15:03   #12
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av bloma, her.

Tar gjerne i mot tips om shopping også, ikke nødvendigvis kjedebutikker.
Finnes det crossover-butikker med både interiør og mote?

Solsiden, er det der det er kommet mye restauranter og cafeer og ny bebyggelse?

Solsiden: Ja.

Sånne butikker finnes det vel noen av i sentrum nå? Ihvertfall med barneklær og interiør. Sånne som Mitt skattkammer og Cornelias hus? :ute på tynn is her:

Gammel 23-01-08, 15:07   #13
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Cicelia på Solsiden har klær og interiør. Hva heter den i Porthuset da? (ved Solsiden).

Gammel 23-01-08, 15:10   #14
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

I tillegg til shopping og kaffebar, så kan du jo ta med deg badedrakten og rusle ut til Pirbadet. Velværebasseng, boblebad og badstu Vil du på museum, så ligger Kunstindustrimuseet i Munkegata mellom Torvet og Nidarosdomen

Jeg hadde nok brukt tiden på shopping i Midtbyen og på Solsiden samt avslapping på hotellrommet. Det hørtes deilig ut!

Gammel 23-01-08, 15:12   #15
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Cicelia på Solsiden har klær og interiør. Hva heter den i Porthuset da? (ved Solsiden).

Heter ikke den Rom for alle?

Gammel 23-01-08, 15:13   #16
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Jo, det gjør den.

Gammel 23-01-08, 15:13   #17
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Cicelia på Hva heter den i Porthuset da? (ved Solsiden).

Husker ikke men der kan en finne noe som ikke en får tak i andre steder.
Hva med litt spa på solsiden?

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 15:25   #18
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Går på biblioteket.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 15:30   #19
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Går på biblioteket.

Og spiser seg kvalm på gigantkanelbolle på bibliotekskafeen.

Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 15:41   #20
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville gått gatelangs og mimret, for mitt indre sett alle venninnene, alle flørtene, alle de sjanglete hjemturene; hørt all latter og prat og tenkt på alle minnene som finnes nærmest til hver eneste butikk og sted som er der - men for å være mindre sentimental og mer saklig:
- Bakklandet er flott ja, og Dromedar også selvsagt
- Solsiden har mye fine butikker og spisesteder
- Selv foretrekker jeg Trondheim torg, men det er av sentimentale hensyn
- Ni Muser som jeg ikke vet hva heter nå liker jeg godt, kafe rett ved kirken
- Choco boco i Midtbyen er alltid en slager, og ingenting slår rusling på Nordre

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:05.