Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Ull- eller ullfleecedress

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-01-08, 20:35   #1
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ull- eller ullfleecedress

Etter utallige varianter av fleece, Reimadress og boblejakke får jeg mer og mer lyst på en ordentlig ull- eller ullfleecedress til lillejenta som dessverre ikke tåler ull rett på huden. Hun ligger i voksipose, men nekter å ligge helt "sammenbundet" nedi, så den er temmelig luftig øverst, i hvert fall.

Jeg har tittet på flere typer ulldresser:
- Janus/Reflex o.l. ulldresser. Disse er rimelige, men for tynne å ha som eneste ytterdress, synes jeg.
- Ulldress som selges på Helios. Genial, men absurd dyr. Den koster like mye som en Reimadress

Så har jeg sett på nettet, og der finner jeg ullfleecene fra
- Nøstebarn
- Englebarn
- Krokofanten

Disse ser temmelig like ut for meg, men det er jo ikke så lett å avgjøre utfra bilder. Prismessig er de vel i samme sjiktet. Er det noen som har noen erfaringer og meninger om disse, evt. andre?

Og hvordan er størrelsene? Snuppa er stor for alderen, tipper hun er 75-76 cm (snart 8 mnd). Er det bare dumt å kjøpe 74-80 til henne nå?

... og hvis noen har noen liggende i skapet, kjøper jeg gjerne brukt, altså!

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 20:40   #2
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ull- eller ullfleecedress

Har du sjekket Exit?

Gammel 24-01-08, 20:40   #3
Skjevo
Erfaren

Skjevo sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Skjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populær
Standard

Exit har ulldresser til 200 kr. Jeg synes kvaliteten er bra, kanskje ikke som Nøstebarn, men bedre enn Reflex.

Gammel 24-01-08, 20:41   #4
Skjevo
Erfaren

Skjevo sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Skjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Har du sjekket Exit?

Gammel 24-01-08, 20:52   #5
MiaPia
Superduperaktiv

MiaPia sin avatar

Hvor: Midt i landet
MiaPia er populærMiaPia er populærMiaPia er populærMiaPia er populær
Standard

Jeg har nettopp kjøpt den fra Exit, damene i barnehagen elsker den, og jeg synes den virker bra.
Men jeg hadde en ullfleece dress fra Nøstebarn, brukte den til de to minste, og den var bare helt utrolig god. Den ble omplassert og de nye eierene er like glade i den som vi var!

MiaPia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 20:54   #6
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da skal jeg åpenbart sjekke Exit. Og jeg som sto utenfor Byporten i dag og lurte på om det var bryet verdt å gå innom.

Men er den tykkere enn Reflex og dess like, som vel brukes stort sett under annet yttertøy eller som innedress?

- No. 4 -
Gammel 24-01-08, 20:56   #7
Siri
seru

Siri sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg synes nøstebarn sine blir litt i tykkeste laget, i hvert fall for mine barn...

Gammel 24-01-08, 21:11   #8
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Exit sin syntes jeg var veldig stiv og hard.

Joha har en dress i ubehandlet ull. Koster rett under 300kr. Den ser veldig deilig ut.

Ellers så vil jeg anbefale ullribben til nøstebarn. Lillebror bruker buksen og genseren i steden for dress. Veldig kjekt å ha todelt for i voksiposen brukes kun strømpebukse på beina men oppe blir det litt åpent som du sier. Så da brukes ullribbgenseren. Kjøpte litt stor størrelse så han kan ha dem lenge.

Gammel 24-01-08, 21:23   #9
Ingrid-lille
Dramaqueen

Ingrid-lille sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er enig med Stikka. Ullribb fra nøstebarn er genialt! Deilig varme og holder fassongen fint!

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-08, 16:44   #10
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Tusen takk for tips! Jeg tar gjerne i mot flere. Noen som kjenner Krokofanten og Englebarn sine?

- No. 4 -
Gammel 25-01-08, 16:52   #11
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en fra Kivat. Den er veldig god i fasongen og akkurat passe tykk. Den kan man fint ta en tynn dress utenpå for vind og søle sin del når den tid kommer. Jeg skal se om jeg finner bilde av den.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-08, 17:03   #12
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Å, det er de med de fantastiske luene? Ja, takk!

- No. 4 -
Gammel 25-01-08, 17:11   #13
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

Jeg har en fra Kivat. Den er veldig god i fasongen og akkurat passe tykk. Den kan man fint ta en tynn dress utenpå for vind og søle sin del når den tid kommer. Jeg skal se om jeg finner bilde av den.

Er det en sånn en?

Fant den på SweetLittleMonkey

Gammel 25-01-08, 17:19   #14
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fant ikke bilde, men jeg vet Kivat selges på Barneverden (Barnas Hus ?). Ja, det er de med de fine luene. De kan også anbefales.

Gammel 25-01-08, 17:22   #15
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Standard

Takk for link, Blomstermamma. Forferdelig bilde, men dressen er helt super.

Sist redigert av Java : 25-01-08 kl 17:28.
Gammel 25-01-08, 17:23   #16
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Ull- eller ullfleecedress

Opprinnelig lagt inn av Stikka74, her.

Ellers så vil jeg anbefale ullribben til nøstebarn. Lillebror bruker buksen og genseren i steden for dress. Veldig kjekt å ha todelt for i voksiposen brukes kun strømpebukse på beina men oppe blir det litt åpent som du sier. Så da brukes ullribbgenseren. Kjøpte litt stor størrelse så han kan ha dem lenge.

Signerer Stikka74.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-08, 17:34   #17
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har brukt nøstebarn sin, og den er nydelig!

Gammel 25-01-08, 17:53   #18
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har nøstebarn sin ullfleecedress og den var helt topp da minstemann var rundt året. Vi kjøpte den ganske stor og den varte lenge. Vi er også fornøyd med ullfleecedressene fra Troll og Reflex. Disse er tettere i stoffet og litt tynnere enn Nøstebarn, men de er lettere å vaske og har holdt seg utrolig fine. Ullfleecedressen fra Reflex kjøpte vi på Svinesund som for i en dress (samme prinsipp som trolldressen). Billig og bra!

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-08, 17:54   #19
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi elsker også Nøstebarn sin!

Gammel 25-01-08, 17:54   #20
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville kjøpt 86 i Nøstebarn hvis jeg hadde satsa på den dressen. Den er litt stor, men da varer den lenger.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:51.