Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Spørsmål ang. Reflex-kjeledress

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-01-08, 21:42   #1
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Spørsmål

Spørsmål ang. Reflex-kjeledress

Kjenner neon av dere til Reflex sin kjeledress med løst ullfleece. Er den like "pyton" å ta på som f.eks Trolldressen med tilsvarende fòr? Vil gjerne høre deres erfaringer

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 21:48   #2
gethosmurfen
Superaktiv

Medlem siden: Sep 2007
gethosmurfen er litt kul
Standard

Sv: Spørsmål ang Reflex kjeledress

Vi har den, og er veldig fornøyd. Snuppa har enda ikke blitt våt gjennom, ullfleecen er god og varm, og je ghar enda ikke noe å utsette på den. Nå har den ikke blitt brukt så mye, siden snuppas barnehage er lite ute i vått vær, men vi bruker den i helgene. Har enda ikke brukt regntøyet på snuppa i høst.

Gammel 24-01-08, 21:51   #3
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av gethosmurfen, her.

Vi har den, og er veldig fornøyd. Snuppa har enda ikke blitt våt gjennom, ullfleecen er god og varm, og je ghar enda ikke noe å utsette på den. Nå har den ikke blitt brukt så mye, siden snuppas barnehage er lite ute i vått vær, men vi bruker den i helgene. Har enda ikke brukt regntøyet på snuppa i høst.

Men er den enkel å ta på?

Trolldressen med løst ullfor er litt krøklete...

Gammel 24-01-08, 21:56   #4
Tøsa
Bølle

Tøsa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Tøsa er litt kulTøsa er litt kul
Standard

Minsten her fikk en slik dress til jul, og ja den er litt krøkete og ta på. Sambo synes det er skikkelig styrete og få den på. Innerdressen krøller/vrir seg. Ellers er vi fornøyd med den, ikke blitt våt eller kald.

Gammel 24-01-08, 22:01   #5
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tøsa, her.

Minsten her fikk en slik dress til jul, og ja den er litt krøkete og ta på. Sambo synes det er skikkelig styrete og få den på. Innerdressen krøller/vrir seg. Ellers er vi fornøyd med den, ikke blitt våt eller kald.

Takk for svar! Har hatt det problemet tidligere med Troll som ikke var fast fòr i, så da skal jeg ikke ha den type Reflex-dress.
Tar gjerne imot flere sine meninger også

Gammel 24-01-08, 22:04   #6
gethosmurfen
Superaktiv

Medlem siden: Sep 2007
gethosmurfen er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Men er den enkel å ta på?

Trolldressen med løst ullfor er litt krøklete...

Har ikke problemer, men jeg har tatt ut ulldressen, så jeg tar den først på, så tar jeg dressen på etterpå.

Gammel 24-01-08, 22:06   #7
Tøsa
Bølle

Tøsa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Tøsa er litt kulTøsa er litt kul
Standard

Det blir nok lettere og først ta på innerdressen, og så ytterdressen tilslutt.

Gammel 24-01-08, 22:14   #8
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Standard

Men det blir jo litt stress, spesielt for en liten jente som skal ta på seg alene i bhg.

Gammel 24-01-08, 22:46   #9
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av perper, her.

Men det blir jo litt stress, spesielt for en liten jente som skal ta på seg alene i bhg.

Det er jo bare å ha den delt i 2, ullklær må hun vel kle på seg om dressen har fast for?

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 22:57   #10
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Det er jo bare å ha den delt i 2, ullklær må hun vel kle på seg om dressen har fast for?

I dag pleier jeg å ha på henne en ulltrøye og ullstilongs, og så har hun en genser og treningsbukse utenpå det. Dette har hun på seg når hun kommer i bhg. Det er nok klær til å ha under en Reimatec dress slik som vinteren er her på vestlandet for tiden. Har skjønt det slik på de barnehageansatte, at siden det er 18 barn og kun 3 voksne, så må barna klare seg best mulig selv ang påkledning. Iogmed at hun er den yngste, så synes jeg det er greit at hun blir selvstendig og ikke alltid må være den som får hjelp fordi hun er yngst. Synes det er en grei måte å gi henne selvtillitt (mestringsfølelse).
Siden jeg har vært borti Trolldress hvor det var løst fòr, som var pyton og ta på, så vil jeg ikke kjøpe noe tilsvarende.

Gammel 24-01-08, 23:18   #11
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av perper, her.

I dag pleier jeg å ha på henne en ulltrøye og ullstilongs, og så har hun en genser og treningsbukse utenpå det. Dette har hun på seg når hun kommer i bhg. Det er nok klær til å ha under en Reimatec dress slik som vinteren er her på vestlandet for tiden. Har skjønt det slik på de barnehageansatte, at siden det er 18 barn og kun 3 voksne, så må barna klare seg best mulig selv ang påkledning. Iogmed at hun er den yngste, så synes jeg det er greit at hun blir selvstendig og ikke alltid må være den som får hjelp fordi hun er yngst. Synes det er en grei måte å gi henne selvtillitt (mestringsfølelse).
Siden jeg har vært borti Trolldress hvor det var løst fòr, som var pyton og ta på, så vil jeg ikke kjøpe noe tilsvarende.

Det skjønner jeg godt. Min erfaring er egentlig at det beste er fast for, det er lettere å kle på.. Jeg bare tenkte at dersom barnet likevel måtte kle på ullklær så var det jo ikke noe problem å kle på foret først og dressen etterpå.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:02.