|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#122 |
|
![]() Sv: "Kresne" unger og usunn mat
Økomat ødelegger miljøet, vet du vel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Epikur
|
![]() Sv: "Kresne" unger og usunn mat:hormonell og nærtagende:
![]() |
#125 |
Yes, we can!!
|
Vi sier bare "jo, du SKAL smake", og da gjør de stort sett det.
![]() |
#126 |
Come what may...
|
![]() Sv: "Kresne" unger og usunn matDet skal smakes. Enkelt og greit. Tror det er veldig viktig å lære barna at det er viktig å smake på mat fra dem er små.
![]() |
#127 |
Live and let live
|
Jeg vil si at det garantert er fordi du har gjort noe riktig.
![]() |
#128 |
Glamorøs
|
Jupp, jeg tror det faktisk ofte er slik, hvertfall når det trer fram veldig tidlig. Glitterbarnet har aldri likt melk, søsteren min aldri likt melk, mamma har aldri likt melk - og ingen av dem tåler det heller. Jeg er riktignok rake motsetnigen, jeg elsker melk og tåler det ikke.
![]() |
#129 |
Ringskrømt
|
Jeg har forståelse for at en del mat ganske enkelt byr deg imot, men det må være mulig å takle det på en litt mer moden måte enn det du beskriver her. At voksne mennesker rynker nesa og rister på hodet høres helt absurd ut! Blir flau på hennes vegne jeg også, Azi.
![]() |
#131 |
ekstremt trøtt
|
Hos deg er det vel allergi og det blir noe helt annet. Vi tar også med mat og kake til bursdager ungene skal i, men det er ikke pga at de er kresne. Det er det denne diskusjonen går på.
![]() |
#132 |
Ser lyst på livet
|
Jeg vet det. Men måtte bare. |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Kjernesnill
|
Skjønner deg godt. Det må være et slit.
![]() |
#134 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Himmel så uhøflig! Det høres veldig godt ut, syns jeg! |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Glamorøs
|
![]() |
#136 |
|
![]() Sv: "Kresne" unger og usunn matSlett ingen dårlig konklusjon, Kaprifol. Vi er nok mange som har kommet frem til det samme i diverse tråder over det siste halvannet året. |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
superbruker
|
![]() Sv: "Kresne" unger og usunn matJeg har 3 barn. Mellomste spiser alt, kjøtt, grønnsaker, frukt, brød osv. Minsten spiser det meste men er i en litt mer "liker ikke maten" fase. Hun spiser bare hun blir sulten nok. Eldstemann er svært småspist og kresen. Eldstemann spiser ikke hvis han blir sulten nok. Han blir nemlig ikke sulten. Han brekker seg av mat. Han kan ikke ha forskjellig type mat på samme tallerken. Eneste formen for frukt og grønnsaker han spiser er agurk. :hurra: Alle tre har fått samme tilbud om mat. Alle tre har fått beskjed om å smake. Jeg legger litt forskjellig mat på tallerken. Resultatet er tre helt ulike barn. Jeg har et med spisevegring, en altetende og som kan si at hun ikke vil ha men spiser når hun får et lett press og er sulten.
![]() |
#138 |
Come what may...
|
![]() Sv: "Kresne" unger og usunn matDet var faktisk ganske flaut. Både på hennes vegne og meg da som var så stolt som jeg var!
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return. eden ahbez, "Nature Boy" (1948). Sist redigert av Azi : 01-02-08 kl 22:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: "Kresne" unger og usunn matHer går det mye i fiskeboller, fiskekaker, kjøttkaker osv. Helt siden vi introduserte middag, har Mathias vært en som brekker seg utrolig mye. I begynnelsen kastet han opp omtrent hver gang han fikk middag, og noen ganger satte han sånn i halsen at han sluttet å puste, og jeg ble livredd. Brød var og et mareritt lenge, men han ble etterhvert flink med det. Jeg merker at han blir flinkere og flinkere, så jeg prøver å utfordre ham litt innimellom med nye matsorter. Men jeg vil ikke presse ham eller skremme ham (og meg) så jeg tar det forsiktig.
![]() |
![]() |
#140 |
En Som Trener
|
![]() Sv: "Kresne" unger og usunn matMat er vanskelig!
![]() |
|
|