|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Har fått nytt nick
|
Sv: Du bør skatte av gratis jobbparkeringHm i tillegg må det jo utarbeides unntak for de med ugunstig arbeidstid. I den jobben jeg snart slutter i slutter enkelte vakter 04:00 og 05:00 om morgenen. Da er det ikke noe kollektiv-alternativ. Ihelgene begynner ikke bussen å gå før et stykke ut på morgenen. Jeg ser at det blir en del utfordringer med å få dette til å fungere. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Feb 2008
![]() |
Sv: Du bør skatte av gratis jobbparkeringStem FrP! |
|
|
|
|
|
#23 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Du bør skatte av gratis jobbparkeringI prinsippet er jeg for alle tiltak som minsker privatbilismen, men så er jeg i den situasjonen at NSB har lagt ned togstasjonen vår og jeg har ingen mulighet til å bruke kollektivtransport. Dermed øker bilbruken dramatisk og jeg får betydelig økte utgifter. Hvis jeg så i tillegg skulle måtte skatte av parkeringsplassen jeg sloss for hver morgen ...
Gutta -04 og -07 Sist redigert av Tangina : 02-02-08 kl 00:57. Årsak: "mulighet" hadde forsvunnet, gitt. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
godtemonster
Sv: Du bør skatte av gratis jobbparkering
Nemlig.
|
|
|
#25 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Du bør skatte av gratis jobbparkeringNå har jeg tittet på de tre parkeringsplassene vi deler på, og jommen har de ikke vært tomme hele uka.
|
|
|
#27 |
|
Come what may...
|
Jaujau..
|
|
|
#28 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Så man er for, men mot hvis det rammer en selv?
|
|
|
#29 |
|
godtemonster
Sv: Du bør skatte av gratis jobbparkeringFormulerte meg litt teit her, ser jeg.
|
|
|
#30 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Du bør skatte av gratis jobbparkeringFor å redusere biltrafikken, så bør de starte med å gi folk et reelt tilbud når det gjelder kollektivtrafikken.
|
|
|
#31 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Du bør skatte av gratis jobbparkeringOg der kom en mann fra nabobedriften og spurte om å få låne en av våre plasser, siden alle var ledige.
|
|
|
#32 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#33 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Du bør skatte av gratis jobbparkeringPoenget er: Man blir skattlagt for at parkeringsplassen ER der. Ikke om den blir brukt. Og siden hensikten er at man ikke skal bruke bilen og parkeringsplassen (noe som er litt annerledes enn for mobilen), så blir jo denne skatten helt et skudd i blinde. Flinke sykkel-Stian som sykler 295 av 300 dager vil skattes like mye som SUV-Sten som kjører monstertrucken sin til og fra jobb hver bidige dag.
|
|
|
#34 |
|
Passiv
|
Nja...skattleggingen vil finne sted fordi det koster penger å leie parkeringsplassen, og hvis arbeidsgiver betaler for den mens du bruker den, er jo dette en ytelse som streng tatt skal beskattes. |
|
|
|
#35 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Du bør skatte av gratis jobbparkeringNå begrunnes vel akkurat denne skatten med miljø, og det er helt urimelig. At den kostnaden det er å stille parkeringsplass til rådighet er en slags lønnskostnad ser jeg jo.
|
|
|
#37 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Du bør skatte av gratis jobbparkeringNår jeg tenker meg om så blir det urimelig rent skatteteknisk også. Det er jo et generelt tiltak, som alle kan bruke, men som ikke nødvendigvis alle bruker. Det blir som kaffemaskinen eller brusen i kjøleskapet.
|
|
|
#38 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Sv: Du bør skatte av gratis jobbparkeringJeez, dette er et FORSLAG og ikke et vedtak. Dvs. jeg trodde diskusjonen burde ta fatt i om det virker fornuftig/rettferdig/riktig/galt osv. å skattlegge gratis eller sponset parkering. Å begynne å diskutere detaljer i noe som formelt ikke en gang er lagt fram blir vel litt slag i luften? |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Du bør skatte av gratis jobbparkeringProblemet med forslaget er jo at det blir utrolig komplisert å praktisere. Pga. alle detaljene/forskjellene. Derav flisespikkingen.
|
|
|
#40 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Du bør skatte av gratis jobbparkeringOK. Jeg synes det er et tullete forslag fordi
|
![]() |
|
|