Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Sukralose truer miljøet

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-02-08, 16:18   #21
safran
saftig

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sukralose truer miljøet

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Hva er sukrin, og hvordan oppfører det seg i naturen?

1 - det er et søtstoff
2 - aner ikke

Men jeg vet at mange min går bananas når jeg får i meg litt for mye. Har mye lavere tålegrense enn ved samme mengde sukralose

Gammel 04-02-08, 16:24   #22
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Hva er sukrin, og hvordan oppfører det seg i naturen?

Det lurer jeg også på. Jeg har lett litt rundt men kan ikke finne noe fornuftig på at sukrin heller ikke hoper seg opp i naturen.

Gammel 04-02-08, 16:25   #23
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sukrin er vel et helt naturlig søtstoff, i motsetning til Sucralose. Så jeg tror nok ikke det ødelegger miljøet på samme måte, men helt sikker er jeg jo ikke.

Gammel 04-02-08, 16:27   #24
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Sukrin er vel et helt naturlig søtstoff, i motsetning til Sucralose. Så jeg tror nok ikke det ødelegger miljøet på samme måte, men helt sikker er jeg jo ikke.

At det forekommer i små doser i naturen angir jo absolutt ikke om det kan være et miljøproblem eller ei. Masse ting som naturlig forekommende men som er skadelige for miljøet om dosene blir store nok.

Gammel 04-02-08, 16:28   #25
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

At det forekommer i små doser i naturen angir jo absolutt ikke om det kan være et miljøproblem eller ei. Masse ting som naturlig forekommende men som er skadelige for miljøet om dosene blir store nok.

Nevner i fleng: Uran, kvikksølv, bly...

Gammel 04-02-08, 16:29   #26
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Ta olje som et eksempel. Veeeldig naturlig, veldig skadelig for miljøet når det havner på feil sted i feil mengde. Man må slutte å sette likhetstegn mellom naturlig og bra.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 16:31   #27
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det der vet vel alle, men jeg ville bare nevne at det var et naturlig søtstoff og at det derfor kanskje ikke er like ille som kjemiske kunstige greier. Sikker er jeg jo slett ikke og det skrev jeg jo.

Gammel 04-02-08, 16:45   #28
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Det der vet vel alle, men jeg ville bare nevne at det var et naturlig søtstoff og at det derfor kanskje ikke er like ille som kjemiske kunstige greier. Sikker er jeg jo slett ikke og det skrev jeg jo.

Jada, du skrev at du ikke var sikker, så det var ikke det.

Men det er ikke kanskje mer sikkert fordi om det er naturlig. Det blir som å si "siden sukrin kommer etter sukralose i alfabetet så er det kanskje mindre farlig".

Gammel 04-02-08, 21:33   #29
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Nei men det skulle vært interessant å vite dette, egentlig. Det er vel kanskje noen her inne som har peiling på sånt? Her står det hva Sukrin er:

http://www.sukrin.no/hva.html

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:03.