Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Er det noen som har oppskrift på kjøttpudding (med kjøttdeig)?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-02-08, 13:39   #1
HP
Administrator

HP sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Spørsmål

Er det noen som har oppskrift på kjøttpudding (med kjøttdeig)?

Jeg har googlet litt og funnet noen variasjoner som ser mer eller mindre lovende ut, men jeg har enda ikke funnet en jeg føler meg rimelig trygg på at faktisk blir god. Så, jeg lurer på om noen her har en god oppskrift?

Jeg har 410g kjøttdeig, egg, melk, fløte, løk, paprika og bacon i kjøleskapet (mer også, men det var det jeg tenker er relevant), og et utvalg krydder i skapet.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 14:01   #2
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det noen som har oppskrift på kjøttpudding (med kjøttdeig)?

Abo

Kan jeg slenge på et annet puddingspørsmål? Noen som har oppskrift på en god fiskepudding? Forestiller meg at det er mindre arbeid å dytte smetet ned i en brødform enn å forme + steke fiskekaker ...

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 14:04   #3
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Jeg bruker aldri oppskrift, men har gjerne i et egg, et par ss melk/fløte, 1 ss potetmel eller hvetemel om jeg ikke har potetmel. Så har jeg i det jeg tror er godt av grønsaker og krydder. Det har alltid vært vellykket hos meg iallefall

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 14:07   #4
HP
Administrator

HP sin avatar

HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Abo

Kan jeg slenge på et annet puddingspørsmål? Noen som har oppskrift på en god fiskepudding? Forestiller meg at det er mindre arbeid å dytte smetet ned i en brødform enn å forme + steke fiskekaker ...

Ikke kupp tråden min med fiskeprat da.

Gammel 05-02-08, 14:12   #5
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Jeg har 410g kjøttdeig, egg, melk, fløte, løk, paprika og bacon i kjøleskapet (mer også, men det var det jeg tenker er relevant), og et utvalg krydder i skapet.

Det blir nok en perfekt pudding, jeg har ikke meget å tilføye, annet enn at det bør være cumin i.

Vi sørlendinger bruker forvellet kål oppi.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 14:13   #6
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Abo

Kan ikke du lage en fiskepuddingtråd a? Jeg vil gjerne lære det.

Gammel 05-02-08, 14:15   #7
HP
Administrator

HP sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Søster, her.

Det blir nok en perfekt pudding, jeg har ikke meget å tilføye, annet enn at det bør være cumin i.

Vi sørlendinger bruker forvellet kål oppi.

Hvor mye melk/fløte, mel, egg til kjøttdeigen?

Gammel 05-02-08, 14:22   #8
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Hvor mye melk/fløte, mel, egg til kjøttdeigen?

Du har en pakke kjøttdeig? Et egg, en slump fløte, kanskje 1 dl, 4 ss mel.() Rør og spe til det blir passe. Beklager unøyaktige mål, dette pleier gå på gefühlen.

Gammel 06-02-08, 01:21   #9
HP
Administrator

HP sin avatar

Standard

Jeg tok utganspunkt i denne oppskriften. Hadde i tillegg i 1 egg, 1/2 løk, 1/2 oransje paprika og en halv rød paprika. Puddingen ble litt tørr (den slapp veldig mye væske under steking), men den ble veldig god med litt saus til.

Gammel 07-02-08, 13:34   #10
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Om du har i en halv kopp brodsmuler fra ferskt brod som du dynker i melk, så blir kjottpuddingen saftigere,- tips til neste gang!

Gammel 07-02-08, 17:09   #11
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Brødsmuletipset tror jeg er smart for saftigere pudding

Trenger puddingen fettinnholdet fra kjøttdeigen, eller kunne man like gjerne laget med karbonadedeig?

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-08, 17:32   #12
HP
Administrator

HP sin avatar

Standard

Jeg tror den ville vært bedre med karbonadedeig, skal prøve det og brødsmuler neste gang.

Gammel 07-02-08, 18:28   #13
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Creepy. Jeg satt med de samme ingrediensene og det samme önsket om aa lage kjöttpudding i dag. Jeg tok utgangspunt i en annen oppskrift som jeg fant paa nett (se under), men hadde i mindre kjöttdeig og paprika og litt purre, feta og havregryn i stedet. Den staar fortsatt i ovnen og lukter godt.
INGREDIENSER:

700 g renskåret storfekjøtt
200 g spekk
1/2 ts salt
2 ss potetmel
3 egg
4 dl melk
3 røde paprika, store
2 ts hakket frisk timian eller 1/2 ts tørket
salt
pepperAnnonseFREMGANGSMÅTE:

Kvern kjøtt og spekk på fin skive og kjør det i kjøkkenmaskinen, tilsett salt, potetmel og egg. Spe med melk. Vask og rens paprikaen og kutt den i små terninger.

Finhakk timian. Vend terninger av paprika og timian inn i farsen og smak til med salt og nykvernet pepper. Fyll farsen i smurt brødform og stek puddingen i ovnen i ca 40 minutter på 200 C.

Serveres med stuede rotgrønnsaker og kokte poteter.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:10.