Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Saus til laksefilet

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-02-08, 14:09   #1
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Saus til laksefilet

Trenger litt hjelp til kva eg skal finne på i dag.

Skal marinere nokre laksefileter i olje, kvitløk, sitronsaft, slat og pepper. Så skal eg grille dei.
Skal blande litt honning i marinaden og smørre den på dei ferdig grilla filetane og til slut drysse over sesamfrø ( dei skal vistnok få seg ein liten tur i steikepanna først )

I oppskrifta står det at dette skal serverest med kokt ris og chutney.

Ris blir bytta ut med pasta. Då et i alle fall ungane noko
Chutney kan vera så mangt og eg trur ikkje eg har noko i hus som passer til.
Så då ender me opp med ein saus. Men kva då ?

Eg skal leite litt på nett, men dersom nokon kan hjelpe meg, så føl fri til å skrive ned noko.

Eg er nemlig ikkje noko særlig flink til sauser. Men eg lærer sakte med sikkert.

Gammel 06-02-08, 17:26   #2
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Saus til laksefilet

Fekk til ein saus sjølv eg

Gammel 06-02-08, 19:19   #3
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Til en annen gang: den beste standardsausen til laks er utvilsomt halvblandet smør og rømme, ev. med litt hakket gressløk oppi. Bare å smelte smøret og ha i rømmen og varme opp. Må røres litt kraftig for at den ikke skal skille seg, men - - - yum!

Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 19:21   #4
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Standard

Hadde ikkje rømme i hus. Og så ville eg ha ein saus som ikkje overdøva honningen.
Fekk no til noko greier

Gammel 06-02-08, 19:40   #5
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Chutney er jo ett relativt søtt tilbehør, så jeg tror jeg hadde forsøkt å lage noe som ligner. Her finner du en rekke forskjellige oppskrifter på chutney, og jeg tror jeg hadde valgt å lage noe i denne gaten til denne fiskeoppskriften.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:55.