|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
En liten håndsopprekningAftenposten skriver i dag at pasientene vasser i leger og sykepleiere.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Absolut ateist
|
Sv: En liten håndsopprekningJeg må si at med min begrensede erfaring med innleggelser, så har jeg opplevd mer enn god nok dekning.
|
|
|
#3 |
|
kåt vikingbrud
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En liten håndsopprekningVi på sengepost har muligens et litt annet inntrykk til hverdags.
|
|
|
#5 |
|
|
Sv: En liten håndsopprekningJeg har vel alltids klart å tiltrekke meg et par pleiere og leger når det virkelig har røynet på, men skulle jo ønske at man slapp å svime av for å få oppmerksomhet. Og jeg er klar over at det ikke er helsepersonellets skyld, men beinhard behovsvurdering. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En liten håndsopprekningJa og nei. I løpet av en uke føltes det som som det var hundrevis av ulike personer innom rommet. Så ja, jeg følte nesten at jeg vasset i folk... Problemet var bare at man var heldig hvis man så samme person to ganger og hvis noen hadde ro og tid til å svare på noe som helst. I tillegg var det nesten umulig å vite hvem de var. (hvem er lege, sykepleier, hjelpepleier, jordmor - eller student av alle varianter??) Så nei, jeg tror ikke de var overbemannet, men kanskje en smule rotete organisert?? (virket slik fra sykesengas synsvinkel) |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: En liten håndsopprekningPussig. At vi faktisk HAR langt flere enn i andre land, og så oppleves det ikke sånn at hverken pasienter eller ansatte. Da MÅ det da være noe galt med hvordan man organiserer driften??
|
|
|
#8 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: En liten håndsopprekningBåde og, er min erfaring.
|
|
|
#10 |
|
Bedreviter
|
Sv: En liten håndsopprekning:rekker opp hånda: |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En liten håndsopprekningHar jeg først vært innlagt, eller ungene har vært, så har legene og sykepleierne vært der.
|
|
|
#13 |
|
Sliter med tastaturet
Sv: En liten håndsopprekningMitt meget beskjedne møte med helsevesenet har vært positivt. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
weird
Sv: En liten håndsopprekningEn ting jeg elsker ved psykiatrien er at man der har tid til å ta seg bedre av pasientene. Jeg tror det er derfor det ser ut til å være flere som makter å jobbe 100% der også. Det, og at det er todelt turnus.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#15 |
|
tankefull
|
Sv: En liten håndsopprekningTja.... begge deler vil jeg si egentlig. Men jeg har et positivt inntrykk av de aller fleste jeg har vært i kontakt med når jeg har vært innlagt enten med meg selv eller barn. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
weird
Sv: En liten håndsopprekningEn kollega sa forresten noe jeg grubler litt på, da vi leste dette og jeg stusset over at det ikke er så lenge man kunne lese om legemangel med krigstyper i avisene.
|
|
|
|
|
#17 |
|
weird
Sv: En liten håndsopprekning
Veldig godt eksempel.
|
|
|
|
|
#18 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: En liten håndsopprekningJeg tror (kun synsing fra min side) at mye av grunnen til at vi har så mange leger og sykepleiere i forhold til folketallet er at vi har så mange småsykehus.
|
|
|
#19 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: En liten håndsopprekningJeg tror fortsatt kjernen her er dårlig organisering og dårlige prosesser. Og dette er ikke de som jobber "på gulvet" sitt ansvar!
|
|
|
#20 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: En liten håndsopprekningJa, og det som Esme sier. Og om man ikke legger ned sykehus så trenger vel ikke alle sykehus gjøre alt?
|
![]() |
|
|