Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Jeg må kanskje kjøpe cherrox, eller?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-02-08, 20:09   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må kanskje kjøpe cherrox, eller?

Jeg liker ikke cherrox, de er så tette, det lukter vondt om dem og de fleste er klumpete. I tillegg er det ikke noe fôr i dem som jeg kan ta ut og vaske.

Men nå må jeg kanskje kjøpe et par til sønnen tross alt, i hvert fall slik som været har sett ut den siste tiden.

Kan du anbefale noen? Er det noen som har fôr som man kan ta ut og vaske? Kan jeg kjøpe dem på nett så at jeg ikke trenger å fly byen rundt for å finne (det er vel muligheter for at det er utsolgt nå). Jeg har en snart 5-åring i huset.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 20:10   #2
Fara
Tenker fortsatt dobbelt

Fara sin avatar

Hvor: Stjørdal
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg må kanskje kjøpe cherrox, eller?

Jeg liker heller ikke, men hvis jeg må gå til det skritt å kjøpe så vil det bli Viking Thermo. De puster bedre enn vanlige cherrox, og er mye mykere.

Gammel 06-02-08, 20:11   #3
Ekorn
Studenten

Ekorn sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

crocs støvlene er veldig greie. Med ullsokker i er de varme og gode

Gammel 06-02-08, 20:11   #4
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Kjøp Viking Thermo du. De puster, er myke og kan vaskes i maskinen.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 20:12   #5
Fara
Tenker fortsatt dobbelt

Fara sin avatar

Hvor: Stjørdal
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ekorn, her.

crocs støvlene er veldig greie. Med ullsokker i er de varme og gode

Storebror har også crocs støvler og de er gode. Han har ikke testet de på vinteren så kan ikke si om de holder føttene varme.

Gammel 06-02-08, 20:30   #6
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns Cherrox er helt greie til sitt bruk (altså når det er skikkelig vått). Har aldri skjønt hvorfor gummistøvler er greit, og Cherrox er fy-fy. Det er jo bare som gummistøvler med varmt for. Med det klimaet vi har her holder det ikke med Gore-Tex hver dag - de blir veldig gjørmete og de holder ikke alltid tett i vanndammer.
Har aldri hatt noe problem med at de lukter, men det kan vel variere med hvor mye barn svetter på bena. Tror det går an å vaske dem i maskin?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 20:34   #7
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg kjøper ikke cherrox til ungene. Sorel holder dem varme og tørre uansett vær.

Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 20:52   #8
TBM
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fara, her.

Storebror har også crocs støvler og de er gode. Han har ikke testet de på vinteren så kan ikke si om de holder føttene varme.

Gutta mine bruker Crocs nå på vinteren - det er de beste skoene i følge de!

Forøvrig har Kamik en støvel med uttagbar sokk.

Viking Thermo hadde vi en sesong og var ikke mer fornøyd med de enn med vanlig cherrox...

Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 20:54   #9
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Snupp har Viking Thermo i år, og jeg (og han) er veldig fornøyd med dem (han er en "svømmer".) På bakgrunn av anbefalinger her inne vurderer jeg å kjøpe Kamik til ham neste år.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 20:59   #10
Ariel
Queen of intentions...

Ariel sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Mine har cherrox'er fra Økonomisko(som duger like godt som "de ekte"), og Sorel vinterstøvler. Sorelstøvlene er cherrox nederst, og vinterstøvel øverst. Veldig gode!

Ariel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 20:59   #11
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Viking thermo er de beste syns 2 av mine barn ihvertfall. Den mellomste velger faktisk disse fremfor sine ecco goretex sko om hun har mulighet. (når mor ikke står strengt og sier hun må ha på "skikkelige sko" når det er kaldt)

Gammel 06-02-08, 21:03   #12
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg så noen støvler i dag, Dockboots tror jeg de het. 250,- ca for et par.

Damen sa at de puster mer enn cherrox og kan brukes ned til -5 grader. Blir barnet vått på bena (pga vann som evt kommer inn ovenfra) så blir det ikke kaldt pga at støvlene er foret med neopren (?). Det er samme materiale som brukes i våtdrakter.

Gammel 06-02-08, 21:05   #13
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Her kan du lese om Dock Boots.

Neoprenet i skaftet er helt vanntett.

Gammel 06-02-08, 21:06   #14
Ariel
Queen of intentions...

Ariel sin avatar

Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av malena

Hvor selges de da?

Gammel 06-02-08, 21:06   #15
Pelen

Pelen sin avatar

Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Hvor kjøpte du dem?

Gammel 06-02-08, 21:08   #16
malena

malena sin avatar

Standard

Jeg kjøpte ikke, jeg så dem i en forretning i Sandefjord som selger arbeidsklær.

Linken over her er til en nettbutikk.

Gammel 06-02-08, 21:11   #17
Ariel
Queen of intentions...

Ariel sin avatar

Standard

Ser butikken ligger i Storgata i Oslo, så da regner jeg med turen går ned dit en av dagene. Fantastisk tips!!

Gammel 06-02-08, 21:11   #18
malena

malena sin avatar

Standard

Ja, jeg synes de ser veldig bra ut. Kommer nok til å teste dem ut etter hvert.

Gammel 06-02-08, 21:20   #19
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Obs! hadde Dock Boots så jeg.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 21:22   #20
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Jeg bestilte på nett nå. Takk for tips Malena! Det ble litt dyrere da det ble litt ekstra gebyrer etterpå (hente på posten), men for meg var det hvert det. Akkurat nå er det ekstremt hektisk på jobb og jeg jobber hele dagene pluss hver kveld så jeg har ikke tid å farte rundt for å kjøpe. Jeg skal gi rapport når de er brukt!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:43.