Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Bok-avbefalinger

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-02-08, 21:47   #41
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bok-avbefalinger

Om jeg skal avbefale noen så må det bli den boka til John Irving, om han lille gutten som drar rundt i verden med mamma`n sin og leter etter faren. Ufysen bok.

Gammel 06-02-08, 23:48   #42
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeg liker Keyes jeg da.
Lettlest , grei underholdning. :lister meg ut igjen:

Jeg må bare forsvare det med at jeg leser mye på nattevakt og da klarer jeg ikke type "må bruke hjernen" bøker.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 23:48   #43
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Om jeg skal avbefale noen så må det bli den boka til John Irving, om han lille gutten som drar rundt i verden med mamma`n sin og leter etter faren. Ufysen bok.

Æsj, denne har jeg akkurat bestillt på boksalg i bokklubben.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-08, 00:58   #44
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Til jeg finner deg, er det ikke det den heter?
Helt enig. Fullstendig meningsløs koloss av en bok.
I tillegg må jeg si meg enig med de som ikke liker Halvbroren, dessuten slenger jeg med Maskeblomstfamilien oppå der. We have fallen out of love, Lars and I.

Gammel 07-02-08, 08:53   #45
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Æsj, denne har jeg akkurat bestillt på boksalg i bokklubben.

Jeg elsket den, så det er fortsatt sjanse.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-08, 09:15   #46
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Å det er mange bøker jeg kan avbefale, men de som jeg kommer på i farten er :

Halvbroren av L.S. Christensen, (gud så kjedelig, tror jeg brukte 6 mnd eller mer på den,men den ble lest ut)

Vannmelonen av M.Keyes

Død hånd av Sverre Knudsen (dårlig språk, dårlig plot, dne var så dårlig at jeg måtte lese den ferdig nettopp fordi den var så dårlig.

Gammel 08-02-08, 16:15   #47
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av maggypop, her.

Til jeg finner deg, er det ikke det den heter?
Helt enig. Fullstendig meningsløs koloss av en bok.
I tillegg må jeg si meg enig med de som ikke liker Halvbroren, dessuten slenger jeg med Maskeblomstfamilien oppå der. We have fallen out of love, Lars and I.

Så sant, så sant...hva har skjedd med Lars? Beatles er en av mine favorittbøker, men mange av de nyere bøker er rett og slett kjedelige.

Gammel 08-02-08, 16:49   #48
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Halvbroren er nydelig, og jeg leser Modellen nå og liker den. Vindens skygge, Sult, Bienes hemmelige liv og Til jeg finner deg ligger halvferdige her i huset.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 17:10   #49
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker Keyes jeg da.
Lettlest , grei underholdning. :lister meg ut igjen:

Marian Keyes er genial strandlitteratur.
(Dessuten har jeg en svakhet for alle henvisningene til irer og Irland. )

Gammel 08-02-08, 20:47   #50
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av scilla, her.

Jeg har heller aldri kommet meg gjennom "Halvbroren" av Lars S.C. og det er egentlig helt merkelig for jeg liker veldig godt de andre bøkene hans. Halvbroren derimot var som en ørkenvandring.

Grusom. Jeg har avbefalt den mange ganger og jeg HAR lest den ferdig.

Vet jeg ikke kan avbefale den, men om den var verdt pengene papiret den er trykket på, er jeg neimen ikke så sikker på.

Og boken er....

"Stolthet og fordom"

:banner høyt og tydelig i kirka og venter på rødprikker:

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Jeg synes det er moro å se filmer og lese bøker som har blitt meg "avbefalt", av ren underholdningsverdi.
( "Showgirls", anyone? )

Den fantastiske musikken veier opp for mye.

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

God oppsummering av Keyes' forfatterskap.

Jepp.

Mine avbefalinger av nyere dato: Vigdis Hjorth: Fordeler og ulemper ved å være til og Olaug Nilsen: Få meg på for faen. Patetiske dustebøker uten poeng overhodet.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 21:02   #51
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Syns det er litt morsomt at jeg også er enig i en del av avbefalingene deres. Kjærstad, Marian Keyes, The lovely bones, The Da Vinci Code, The secret life of bees, A spot of bother..gjeeeesp.

Halvbroren derimot, den likte jeg. Og den Until I find you av Irving har jeg ikke lest enda men jeg har den liggende... Nå blir den nok liggende en stund til.

Ellers vil jeg hive på følgende: Ian McEwan - Saturday/Lørdag og Marita Fossum - Å drepe en drage.

Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 21:07   #52
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Olaug Nilsen: Få meg på for faen. Patetiske dustebøker uten poeng overhodet.

Å nei, Få meg på for faen var morsom og deilig absurd. Jeg hadde stor sans for den.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 21:17   #53
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Åh, ja, nå kom jeg på en som jeg faktisk ikke maktet å lese ferdig engang:

Niagara av Joyce Carol Oates.

Den var så full av svik og sinnsykdom og kjærlighetsløse ekteskap og forsømte barn og generell elendighet at jeg ble aldeles matt, og den selvopptatte hovedpersonen ble bare patetisk og irriterende fremfor sympativekkende.
Jeg ble så sur av hele boka at jeg la den fra meg før jeg var kommet halvveis.

Pageturner my a**, jeg slet meg gjennom hver eneste side.

Gammel 08-02-08, 21:18   #54
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Å nei, Få meg på for faen var morsom og deilig absurd. Jeg hadde stor sans for den.

Jeg også. jeg koste meg med den.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 22:45   #55
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg avbefaler alt av Vigdis Hjort. :Blarg:

Gammel 08-02-08, 22:48   #56
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Wix, her.

Syns det er litt morsomt at jeg også er enig i en del av avbefalingene deres. Kjærstad, Marian Keyes, The lovely bones, The Da Vinci Code, The secret life of bees, A spot of bother..gjeeeesp.

Avbefale Keyes, Brown og Monk Kidd??
What the f#¤k is WRONG with you people?!!

Gammel 08-02-08, 23:07   #57
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Jeg avbefaler alt av Vigdis Hjort. :Blarg:

Inkludert Jørgen+Anne=sant? Ellers er jeg enig med deg. Slitsom dame, slitsomme bøker.

Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 23:16   #58
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Inkludert Jørgen+Anne=sant? Ellers er jeg enig med deg. Slitsom dame, slitsomme bøker.

Har bare lest voksenbøkene hennes. :Blarg igjen:

Men Keyes, da, Pingis? Hvordan kan man ikke like Keyes?

Siden jeg har fått den leie uvanen å fornærme FPere den siste tiden, slenger jeg ut en ny fornærmelse : Alle som ikke liker Keyes har utvilsomt 100% mangel på god humor. Shame on you all!!

Gammel 08-02-08, 23:20   #59
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Men Keyes, da, Pingis? Hvordan kan man ikke like Keyes?

Siden jeg har fått den leie uvanen å fornærme FPere den siste tiden, slenger jeg ut en ny fornærmelse : Alle som ikke liker Keyes har utvilsomt 100% mangel på god humor. Shame on you all!!

Jeg synes bare bøkene hennes er så utrolig kjeeedeeliiiige. Jeg leser gjerne chicklit, altså, så det er ikke det at jeg har noe spesielt i mot sjangeren. Da jeg jobba i bokhandel klarte jeg riktignok å si positive ting om The other side of the story. Men jeg banna litt inni meg.

Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 23:26   #60
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har lest Water melon, Rachel's holiday og The other side of the story, og særlig de to siste synes jeg var skikkelig meningsløse... Den første leste jeg på en strand i syden så den gikk det greit å lese.

Jeg likte Jørgen + Anne, Om bare og Hjulskift av Vigdis Hjorth men den Fordeler og ulemper ved å være til fikk jeg ikke mye ut av.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:22.