Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Lar du bøker forbli halvlest?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-02-08, 23:24   #1
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lar du bøker forbli halvlest?

Jeg har ganske mange halvleste bøker bak meg.
Tidligere synes jeg dette var litt uakseptabelt - ja, kanskje til og med litt skamfullt.

Men etter at jeg var på forelesning med selveste Göran Tunstrøm for mange år siden, har jeg fortsatt å la ikke-lesverdige bøker forbli ulest.
Han var nemlig veldig tydelig på at det ikke var noe som helst poeng i å lese ut en bok bare for å gjøre det. Too many books, too little time, and so on.

Er helt enig i dette.

Men jeg MÅ gi boken en sjans på minst 50 sider. Det er flere bøker jeg har strevd med de første 50 sidene (bl. a "White teeth" og "Sirkusbarn") som jeg har blant mine favoritter.

Hva med deg?

Sist redigert av Pebbles : 08-02-08 kl 23:33.
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 23:26   #2
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Lar du bøker forbli halvlest?

Hehe. Great minds think alike.

Gammel 08-02-08, 23:32   #3
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Wix, her.

Hehe. Great minds think alike.

Jepp - Göran Tunström & jeg - og deg!

Gammel 08-02-08, 23:38   #4
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Jepp, jeg får heller se gjennom fingrene med din misforståtte fascinasjon for Marian Keyes.

Gammel 08-02-08, 23:41   #5
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Wix, her.

Jepp, jeg får heller se gjennom fingrene med din misforståtte fascinasjon for Marian Keyes.

Ja - for så er vi ihvertfall enige om noe !

:Maryan Keyes er en klok og veldig morsom dame:
(Forsøk på hjernevasking)

Gammel 08-02-08, 23:44   #6
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Gjør som deg Zoë. og deler din fascinasjon for Marian Keyes.

Den boken jeg tydeligst husker at jeg la fra meg var Pynt av Trogrim Eggen, jeg ble så lei hovedpersonen at jeg ikke orket å lese den ut.

Gammel 08-02-08, 23:49   #7
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Ja, dersom den ikke interesserer meg skjønner jeg ikke hvorfor jeg skulle bruke masse tid på å lese den ferdig....

Gammel 08-02-08, 23:50   #8
Møøse
I could be violet sky

Møøse sin avatar

Møøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de fleste
Standard

Ja.

Gammel 09-02-08, 00:06   #9
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å ja, jeg har mange, mange halv-, kvart- og åttendedelsleste bøker bak meg. Det henger egentlig sammen med det "lese flere bøker samtidig"-konseptet - jeg leser egentlig sjelden flere samtidig, men ofte begynner jeg på en ny før jeg er ferdig med den ene, og det er ikke alltid jeg går tilbake til den først påbegynte når jeg er ferdig med den andre.

Gammel 09-02-08, 00:11   #10
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Før, da jeg leste veldig veldig mye, da leste jeg ut alle bøkene jeg begynte på.

Nå leser jeg ikke så mye, og boka må fenge. Ellers legges den vekk.

Gammel 09-02-08, 00:23   #11
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har viljestyrke av stål når det gjelder bøker og leser dem alltid ut, selv om det tar meg et år eller to. Jeg tror nemlig alltid at det er meg det er noe galt med og ikke bøkene, og det jeg vil se lyset bare jeg fortsetter å lese ... Jeg burde selvsagt vite bedre etter x antall bååååring bøker, men fools never learn.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-02-08, 00:24   #12
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Det hender, dersom jeg synes den er dårlig.

Gammel 09-02-08, 00:26   #13
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg har helt klart bøker jeg ikke har lest ferdig. Spesielt noen Rusdie saker (ikke sataniske vers)

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-08, 00:34   #14
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Mange halvleste her.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-08, 00:37   #15
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Egentlig ikke, men jeg prøver og blir stadig bedre. Livet er for kort (og FP tar altfor mye tid ).

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-08, 00:41   #16
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Har noen av de ja, men som oftest har jeg klart å fullføre.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-08, 01:43   #17
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg har viljestyrke av stål når det gjelder bøker og leser dem alltid ut, selv om det tar meg et år eller to. Jeg tror nemlig alltid at det er meg det er noe galt med og ikke bøkene, og det jeg vil se lyset bare jeg fortsetter å lese ... Jeg burde selvsagt vite bedre etter x antall bååååring bøker, men fools never learn.

*Nikker litt skamfull*

Det er en uting at jeg bare MÅ lese ut bøker, det er da mye bedre å finne seg en bok man kan kose seg med.

Gammel 09-02-08, 01:47   #18
Frantzen
Passiv

Standard

Jeg gidder ikke lese ferdig bøker bare for å ha gjort det. Hvem skulle det tjene?
Nei, den tiden det tar å lese ut en bok jeg ikke liker velger jeg heller å bruke på en annen og bedre bok - evt noe annet som kan gi meg noe. Der stoler jeg fullt og helt på min egen dømmekraft

Svar med sitat
Gammel 09-02-08, 01:51   #19
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Jeg forholder meg ganske enkelt til problemet. Jeg leser ikke bøker.. Men norske bok serier derimot. Det er vel en dødssynd å regne for en som er lidenskapelig opptatt av litteratur, men slik er det.

Jeg lar ikke bøker forbli ulest.

Gammel 09-02-08, 01:52   #20
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Unntatt kokebøker..

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:19.