|
|||||||
| Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Lar du bøker forbli halvlest?Da jeg var yngre kjempet jeg meg gjennom bøker, for jeg måtte jo se hvordan det gikk, selv om jeg ikke likte boka. Det gjør jeg ikke mer. Jeg har ikke tid til å lese så mye som jeg gjerne ville, så hvis en bok ikke fenger legger jeg den bare vekk. Ett unntak har jeg gjort de seinere årene og det var for Halvbroren. Den var jo blitt skrytt opp i skyene, så jeg ventet hele tiden på å se lyset og skjønne hva anmelderne snakket om. Det gjorde jeg ikke, boka var akkurat like håpløs på siste som på første side og som på alle imellom.
|
|
|
#22 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lar du bøker forbli halvlest?Jeg pleier å gi boka ca. 50 sider, jeg også. Og så gidder jeg ikke mer. Hvis jeg synes boka er dårlig skrevet, ikke liker karakterene eller stilen, så er det for meg ingen vits i å prøve å fortsette å lese.
|
|
|
#23 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Sv: Lar du bøker forbli halvlest?Jeg leser en bok om gangen og det skal mye til for at jeg skal legge den fra meg uten at jeg har lest hele.
|
|
|
#24 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Lar du bøker forbli halvlest?Nå tror jeg jammen jeg skal (i hvert fall foreløpig) legge fra meg Gentlemen, som ikke er noen dårlig bok - den bare fenger meg ikke. Jeg har noe godt som venter i hyllen, tror jeg. :flink pike:
|
|
|
#25 |
|
Erfaren
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lar du bøker forbli halvlest?Ja, det skjer at jeg legger fra meg en bok, som ikke fenger. Men, jeg leser alltid minst 100 sider av boken først, i tilfelle den tar seg opp. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Har fått nytt nick
|
Sv: Lar du bøker forbli halvlest?Ikke så ofte. Jeg tenker som regel at det MÅ da bli mer interessant før eller siden og leser til the bitter end. Kjipt å ha brukt så mye tid ogfortsatt vente på at det skal bli interessant når boken er slutt. Halvbroren, f.eks.tvang jeg meg gjennom for å konkludere at den er oppskrytt |
|
|
|
|
|
#27 |
|
By the Sea
|
Sv: Lar du bøker forbli halvlest?
Jeg sleit meg gjennom Juleoriatoriet.
|
|
|
#28 |
|
kamerat
|
Sv: Lar du bøker forbli halvlest?Det er ikke så ofte jeg lar bøker bli liggende halvlest, men det skjer som regel når boka irriterer meg på en eller annen måte. Jeg gidder ikke lese bøker jeg blir sur på.
|
|
|
#29 |
|
representert
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lar du bøker forbli halvlest?Det er sjeldent, de blir heller lagt på pause til jeg er i form til den type bøker. Men Ringenes Herre, der sleit jeg, kom meg nesten igjennom, men ikke helt. Jeg elsket Hobbiten boka, og ga nok Ringenes Herre litt for høye forventninger.
|
|
|
#30 |
|
Viser tenner
|
Sv: Lar du bøker forbli halvlest?Det er sjelden jeg legger vekk en bok halveis, men det har skjedd. I min pure ungdom var jeg ALTLESENDE, og la aldri bort en eneste bok. Nå leser jeg ikke så mye, så da vil jeg gjerne ha en bok som gir meg noe å lese. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Lar du bøker forbli halvlest?Jeg er blitt flinkere til å legge vekk bøker. Før kjempet jeg meg gjennom, men nå hender det at jeg bare legger den vekk, og erklærer at dette gidder jeg ikke.
|
|
|
|
#32 |
|
Borte
|
Jeg signerer Nolo.
|
|
|
#33 |
|
Passiv
|
Sv: Lar du bøker forbli halvlest?Jeg gir opp etter de første 50 sidene om jeg ikke kan ane en spore til noe som kan fenge. Gidder ikke kaste bort tiden min på slikt, når jeg faktisk kan lese en god bok i stedet |
|
|
|
#34 |
|
superbruker
|
Sv: Lar du bøker forbli halvlest?Jeg leser stort sett hele boken. Jeg har noen ganger fått en liten aha-opplevelse på slutten på bøker jeg ikke liker. Hvis ikke jeg leser ferdig en bok så lurer alltid på hva som skjedde. Jeg kan tanke på det i flere måneder. :renetvangstanken:
|
|
|
#35 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Lar du bøker forbli halvlest?Ikke ofte, men det hender. I farten kommer jeg på Vindenes skygge, En passende ung mann (W. Seth), Den gyldne notatbok (Lessing) og Ulysses. Siste boka har jeg prøvd å ha med meg som eneste bok i utlendig ensomhet for å være sikker på at jeg skulle klare å få lest den, men den gang ei. Har prøvd den norske oversettelsen også, men det gikk ikke noe bedre med den.
|
|
|
#36 |
|
geskjeftig
|
Sv: Lar du bøker forbli halvlest?Ja, det gjør jeg stadig vekk. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Går stille i dørene
Hvor: Midt på, sånn cirka
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Lar du bøker forbli halvlest?Nei. Det har egentlig kun skjedd 2 ganger i livet. Første gang med Karl Erik Knausgård sin Ute av verden. Grusom bok, som på ingen måte fenget meg. Andre gang var Ringenes Herre. Den har jeg prøvd meg på flere ganger, men kommer aldri lengre enn halvveis, så nå har jeg bare gitt opp hele boka.
|
|
|
#40 |
|
Fortynnet
|
Sv: Lar du bøker forbli halvlest?Jeg har også sluttet å pine meg gjennom bøker som ikke fenger i løpet av de første 30-50 sidene. Sirkusbarn er fortsatt ulest her (som den eneste av Irving-bøkene). Men Juleoratoriet har jeg lest flere ganger, og likt veldig godt. |
|
|
|
![]() |
|
|