Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Solide bukser for aktive barn?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-02-08, 11:06   #1
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Solide bukser for aktive barn?

Poden er 6 år. Etter at han begynte på skolen i høst, har han slitt hull på knærne på samtlige bukser.

Hvor kjøper dere bukser? Finnes det bukser som er litt ekstra solide? Flere som kjenner til problemstillingen? Lapper dere bukser?

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 11:20   #2
konemor
Erfaren

konemor sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Sv: Solide bukser for aktive barn?

Kjenner til problemstillingen ja.
Har ikke noe godt råd for hvor du skal kjøpe bukser for mine sliter hull uansett hvor buksene er kjøpt. En erfaring som jeg kan dele er vel at det ikke blir så fort hull på mørke dongri bukser. Lyse er jo behandlet med et eller annet slik at de er tynnere og dermed går fortere hull på.
Blir bedre når barna kommer opp i 4.-5.kl. har jeg merket.

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 11:24   #3
Ariel
Queen of intentions...

Ariel sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Jeg lapper det som lappes kan. Orker ikke kjøpe nytt hele tiden når storemor kommer hjem med hull i enda en bukse. Og denne gangen den helt nye.
Tror ikke det finnes bukser som er mer holdbare enn andre, men det roer seg betraktelig når de blir litt eldre. Da begynner de å subbe i stedet, og tar "bare" kanten nederst på buksa.

Ariel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 11:28   #4
Donald
Superduperaktiv

Donald sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Donald er litt kulDonald er litt kul
Standard

Reparerer det meste dersom det ellers er fullt brukbare klær eller kanskje favoritten.

Synes det er vanskelig å få tak i solide bukser. Det må bli av den typen som er litt mer forsterket på knærne. Kjøpte noen på wistex for en stund siden, blir litt mer villmarkspreg over det, men de var visst kule hørte jeg.

Donald er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 12:14   #5
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Her har vi prøvd mange forskjellige merker og kan ikke si at jeg har finni noen som holder noe særlig. Si ifra hvis du finner noe, har ei jente her som trenger det.

Planen min har vært å lappe buksene hennes. Det var de der planene da, har mange av de gitt.................

Gammel 12-02-08, 12:18   #6
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Levisbukser fra Smartclub har holdt utrolig bra. De er like billige som HM og er de buksene som har holdt lengst.

Jeg er ikke flink med sysaker, men setter svigermor på oppgaven når hun er her.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 12:29   #7
Lykkex3
Superaktiv

Lykkex3 sin avatar

Hvor: Oslo
Lykkex3 er populærLykkex3 er populærLykkex3 er populær
Standard

Her bruker barna bukser fra HM og de er nokså slitesterke syns jeg. Når det går hull på de, klipper jeg opp gamle og for små bukser å syr på lapper.

Lykkex3 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 12:36   #8
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykkex3, her.

Her bruker barna bukser fra HM og de er nokså slitesterke syns jeg. Når det går hull på de, klipper jeg opp gamle og for små bukser å syr på lapper.

Da har du nok barn som ikke sliter klærne noe særlig. Jeg ville nok sagt det samme før jeg fikk mellomste.

Gammel 12-02-08, 12:44   #9
Lykkex3
Superaktiv

Lykkex3 sin avatar

Hvor: Oslo
Lykkex3 er populærLykkex3 er populærLykkex3 er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Da har du nok barn som ikke sliter klærne noe særlig. Jeg ville nok sagt det samme før jeg fikk mellomste.

Vel, jeg har faktisk 3 veldig aktive barn som sliter klærene veldig. Dette er iallefall løsningen for oss

Lykkex3 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 12:45   #10
Ariel
Queen of intentions...

Ariel sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Synes bukser fra HM revner fortere enn noen andre om de kommer borti spisse ting.

Sist redigert av Ariel : 12-02-08 kl 13:20.
Ariel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 13:25   #11
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Ah. Det har jeg ikke tenkt på. Han sliter ikke hull på buksene, det er bare rifter i dem. Kanskje jeg bare skal kjøpe bukser andre steder en HM og se om det hjelper.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 13:46   #12
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Storebror var rå til å slite hull på knærne mer før da han var rundt 4 egentlig. I barnehagen var det masse fjell så det var vel derfor.
Men det har blitt hull på etpar bukser nå i høst etter at han begynte på skolen. Boblebuksa er iallefall litt hullete etter en vinter uten så mye snø men holder når det er tørt vær.

Kjøper ikke mer olabukser på nett for mange er veldig tynne i stoffet. Må kjenne på stoffet før jeg kjøper det. Tydelig mange forskjellige olabukse-kvaliteter.

Kanskje forede bukser hjelper litt. Evt om du er skkkelig husmor og syr på et stoffstykke på innsiden av buksen under knærne før de tas i bruk...

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:43.