Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Fortolling og sånn

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-02-08, 13:04   #1
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Fortolling og sånn

Jeg har, etter mye om og men, bestemt meg for vogn, og den er nå sendt fra Danmark. Når jeg er inne på posten sine sider i dag ser jeg at den er fortollet og utsendt fra manuell, vil det si at jeg kan vente meg en pakke i posten om noen dager?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 13:06   #2
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fortolling og sånn

har du prøvd å spore den? jeg tror den må registreres innom et eller annet i oslo (husker ikke nøyaktig hva det heter) før den blir sendt til ditt lokale postkontor.

Gammel 12-02-08, 13:09   #3
Cascaye
Miss Distriktsnorge

Cascaye sin avatar

Hvor: Akershus
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Siden det står at de er fortollet ville jeg hatt store forhåpninger om at vognen er på vei

Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 13:19   #4
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cascaye, her.

Siden det står at de er fortollet ville jeg hatt store forhåpninger om at vognen er på vei

Det er det jeg håper på.

Gammel 12-02-08, 13:37   #5
Nebbia
Passiv

Standard

Betyr ikke dette bare at den er sendt til fortolling? Billige ting (under 1000 kroner) pleier speditørene selv å fortolle, og du får fortollingsregningen sammen med pakken.

For dyre ting (jeg har også kjøpt barnevogn i utlandet), blir pakken satt i karantene mens fortollingsprosessen pågår. Dette innebærer at du får tilsendt tollregningen, og må betale denne og sende kvitteringen til spedisjonsfirmaet som igjen kontakter tollvesenet. Når tollvesenet har bekreftet innbetalingen, frislippes pakken.

Denne håpløse ordningen er et resultat av at privatpersoner ikke har tollkreditt, og at staten ikke sender ut faktura.

Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 14:54   #6
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Standard

Nå står det at den er videresendt. :håper:

Gammel 12-02-08, 15:08   #7
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Hva slags vogn da :nysgjerrig:

Gammel 12-02-08, 15:09   #8
Helle
Har glorien til vask.

Helle sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Helle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kjøpte vogn til nesten 2000 fra Tyskland og fortollingsregningen kom sammen med vogna. Betalte den på posten før jeg fikk pakken.

Helle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 15:16   #9
Nebbia
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Helle, her.

Jeg kjøpte vogn til nesten 2000 fra Tyskland og fortollingsregningen kom sammen med vogna. Betalte den på posten før jeg fikk pakken.

Mulig du kan betale fortolling på posten. Tollpost Globe, som har tatt imot det meste jeg har fått av utenlandske varer, har en helt annen praksis. Det har kanskje sammenheng med at de ikke har utleveringsterminaler med betalingsmulighet.

Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 16:47   #10
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Standard

Det er en sykkelvogn, til nesten 6000 kroner. (Trodde aldri jeg skulle bruke så mye penger på en vogn. *rødmer* )

Gammel 12-02-08, 17:25   #11
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Det er en sykkelvogn, til nesten 6000 kroner. (Trodde aldri jeg skulle bruke så mye penger på en vogn. *rødmer* )

Da regner jeg med at den er veldig bra, til den prisen

Gammel 14-02-08, 10:26   #12
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Standard

Nå så jeg på posten sine sider at pakken er kommet til postkontoret mitt, så da gjelder det vel bare å skrape sammen penger til å hente den ut.

Gammel 14-02-08, 10:56   #13
Helle
Har glorien til vask.

Helle sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Helle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Så spennende, annemede!

Helle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 15:59   #14
slaraffen
litt gøy på håret

slaraffen sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Jeg fikk levert vogn fra Tollpost. Den ble utlevert, og så kommer tollregningen senere.

Gammel 14-02-08, 16:00   #15
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av slaraffen, her.

Jeg fikk levert vogn fra Tollpost. Den ble utlevert, og så kommer tollregningen senere.

Det høres bra ut. Jeg får den i posten, har det noe å si?

Gammel 14-02-08, 16:01   #16
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Standard

Hvor mye i % måtte du betale?

Gammel 14-02-08, 16:15   #17
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det står nok på hentelappen hvor mye du må betale. Det har det pleid å gjøre hos meg i alle fall. Pleier å være 24 % av summen + gebyr.

Gammel 14-02-08, 16:20   #18
Nebbia
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av blomstermamma, her.

Det står nok på hentelappen hvor mye du må betale. Det har det pleid å gjøre hos meg i alle fall. Pleier å være 24 % av summen + gebyr.

Merverdiavgiften er 25%. I tillegg kommer fortollingsgebyrer som varierer litt avhengig av hvem som fortoller. Normalt ca 150 kroner.

Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 16:26   #19
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Merverdiavgiften er 25%. I tillegg kommer fortollingsgebyrer som varierer litt avhengig av hvem som fortoller. Normalt ca 150 kroner.

Bommet bare med 1 % da. Lenge siden jeg har handlet så dyre varer at jeg har måttet fortolle det nå.

Gammel 14-02-08, 19:58   #20
slaraffen
litt gøy på håret

slaraffen sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

I posten betaler du toll og moms når du henter. Da står det på hentelappen hva du må betale, ja.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:22.