Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Boken som endret mitt liv

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-02-08, 13:26   #21
Nebbia
Passiv

Standard

Sv: Boken som endret mitt liv

[flåse]
Er det her man ikke skal svare Da Vinci-koden?
[/flåse]

Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 13:28   #22
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man kan jo svare det og se hvordan det går.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 13:50   #23
Nebbia
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Man kan jo svare det og se hvordan det går.

I spalten Navn i nyhetene i Dagsavisen ble Per Sandberg i juni i fjor spurt om hvilken bok som hadde betydd mest for ham. Han svarte:

-Da Vinci Koden. Jeg brukte så lang tid på den, og det var en utfordring i seg sjøl.

På radioen dagen etterpå ble den utsagnet behørlig kommentert. Blant annet fikk Sandberg gode råd om at man ikke åpne munnen bare fordi man ser en mikrofon. Taushet er gull var vel også et rådene han fikk med seg, blant dårlig skjult fnising fra programlederne.

Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 13:55   #24
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

I spalten Navn i nyhetene i Dagsavisen ble Per Sandberg i juni i fjor spurt om hvilken bok som hadde betydd mest for ham. Han svarte:

-Da Vinci Koden. Jeg brukte så lang tid på den, og det var en utfordring i seg sjøl.

Au. Au. Au. <-- voksen og mer smertefull versjon av :bonk:-smileyen fra NM

Gammel 12-02-08, 14:11   #25
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:ler hemningsløst:

Gammel 12-02-08, 14:14   #26
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

På radioen dagen etterpå ble den utsagnet behørlig kommentert. Blant annet fikk Sandberg gode råd om at man ikke åpne munnen bare fordi man ser en mikrofon. Taushet er gull var vel også et rådene han fikk med seg, blant dårlig skjult fnising fra programlederne.

Takk, Nebbia, denne hadde jeg ikke fått med meg.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 14:17   #27
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Siden dette ikke er et spørsmål om den beste boka eller andre kvalitative ting, så må jeg svare "The Godfather", som jeg leste på engelsk i tidlig tenår. Det var da jeg forstod at jeg måtte, og ville komme til, å beherske engelsk også.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 14:21   #28
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror faktisk at det var Tre menn i en båt, Jerome K Jerome, jeg leste den da jeg var elleve og syntes den var utrolig morsom. Det var den første ordentlig morsomme boken jeg hadde lest og det gikk opp for meg at voksne kanskje ikke var så dølle som jeg hadde trodd.

Gammel 12-02-08, 18:02   #29
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

:ler hemningsløst:

Signerer denne!

Gammel 12-02-08, 18:12   #30
scilla
Bør lage seg en tittel selv

scilla sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
scilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt likt
Standard

Jeg har lest mange gode bøker, men ingen har vært såpass at de har endret mitt liv.

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 18:13   #31
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Siden jeg blir så usigelig trøtt&slapp av alt åndssnobberi - inklusive litteratursnobberi - vil jeg gjerne få sagt at både "Da Vinci koden" og "Angels and Demons" er blant de siste års favoritter her i heimen.

Spesielt "Angels and Demons", hvor tematikken "religion&vitenskap - to sider av samme sak" ligger mitt hjerte veldig nært.

Slik sett, kan man faktisk si at akkurat denne boken har hatt en betydning for mitt liv.

Jeg elsket den! Absolutely loved it!

Gammel 12-02-08, 18:24   #32
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Spesielt "Angels and Demons", hvor tematikken "religion&vitenskap - to sider av samme sak" ligger mitt hjerte veldig nært.

Slik sett, kan man faktisk si at akkurat denne boken har hatt en betydning for mitt liv.

Akkurat, det var den med "science tells me God must exist" eller noe slikt, var det ikke? :elefanthukommelse:

Gammel 12-02-08, 18:27   #33
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Siden jeg blir så usigelig trøtt&slapp av alt åndssnobberi - inklusive litteratursnobberi - vil jeg gjerne få sagt at både "Da Vinci koden" og "Angels and Demons" er blant de siste års favoritter her i heimen.

Nei og nei. Marian Keyes OG Dan Brown!

Neida, sånn seriøst så synes jeg det er bra at smaken er som baken, og det er godt at vi kan finne glede i ulike typer bøker!

Gammel 12-02-08, 18:41   #34
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Akkurat, det var den med "science tells me God must exist" eller noe slikt, var det ikke? :elefanthukommelse:

I'm impressed!

Opprinnelig lagt inn av Wix, her.

Nei og nei. Marian Keyes OG Dan Brown!

Jepp!

Gammel 12-02-08, 19:08   #35
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det åndssnobberi å fnise av Dan Browns bøker også, nå?

Vel. Jeg fniser. Plottene er i og for seg festlige nok, men språket hans er så platt, så pinlig og så forutsigbart at jeg får vondt i øynene.

Beatles og Silmarillion står høyt i kurs hos meg. ...og P.G. Wodehouse, som ga meg en innføring i ironi og god humor.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 19:16   #36
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

og P.G. Wodehouse, som ga meg en innføring i ironi og god humor.

Wodehouse er ubetalelig!

Gammel 12-02-08, 23:21   #37
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Det er mange bøker som har gjort voldsomt inntrykk.
Beatles kommer langt opp på lista, det samme gjør Margfolket. Paula og Åndenes Hus. (De eneste Isabel Allende-bøkene jeg tåler.) Pedro Páramo satt i meg lenge. Men ingenting slår Elskede (Toni Morrison). Den er i kategorien vil-ikke-se-filmen.
Ingen bok har forandret livet mitt alene, men flere bøker har forandret min måte å tenke på/betrakte verden på, innenfor forskjellige områder... på en måte.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 23:22   #38
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Felles for bøkene jeg har høyst oppe på lista er at jeg leste dem i tenårene. Bøker gjør liksom ikke samme inntrykk lenger som de gjorde da.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 23:29   #39
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må si at barne-/ungsdomsboka "Vil du se min smukke navle" gjorde uslettelig inntrykk i ung alder. Sikkert grunnet dårlig seksualopplæring hjemmefra.

Gammel 12-02-08, 23:38   #40
LaLuna
aldrende

LaLuna sin avatar

LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Apropos Per Sandberg:

Jeg husker Ole Klemetsen en gang uttalte at den beste boka han hadde lest var "Oles skitur". Det var da også den eneste.

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
yndlingslitteratur

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:46.