|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Passiv
|
Sv: Foreldre tar fri fra jobb for å gjøre barnas lekserDet kunne ikke falle meg inn å gjøre barnas lekser, og ville aldri forventet eller akseptert at foreldrene mine gjorde mine lekser når jeg gikk på skolen. |
|
|
|
#82 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Foreldre tar fri fra jobb for å gjøre barnas lekserPolyanna:
Fra dette blogginnlegget.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#83 |
|
Leser
|
Sv: Foreldre tar fri fra jobb for å gjøre barnas lekser
Tsk, tsk. Dette gjorde jeg da vitterlig selv, du må da ikke overlate alt til foreldrene dine.
Det virker på meg som om det er mer aksept i denne tråden for å hjelpe ungene med praktiske ting (i dette tilfelle overta) enn med teoretiske ting. Hvorfor det? Jeg ser ikke forskjellen. Enkelte ganger trenger ungene hjelp, og i enkelte tilfeller bør man hjelpe dem og i andre ikke.
Ellers er det jo ikke noe gøy! Det er vel ikke bare ungene som skal få litt morro ut av skolen. Jeg synes skole er spennende og nileser pedagogikk for tiden, det er gøy.
|
|
|
#84 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Foreldre tar fri fra jobb for å gjøre barnas lekserPolyanna: Gru deg. Lekselesing er blitt noe helt annet enn da vi var søte små.
|
|
|
|
#85 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Foreldre tar fri fra jobb for å gjøre barnas lekserDa storesøster gikk i 3.klasse, så hadde de tema om vennskap og trivsel. De fikk da utlevert hver sin minnebok, og denne gikk på rundgang i klassen, slik at alle skulle skrive et minne eller en koselig hilsen til alle. |
|
|
|
|
|
#86 |
|
Yes, we can!!
|
Ja, akkurat det har jeg fått med meg.
|
|
|
#87 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: Foreldre tar fri fra jobb for å gjøre barnas lekserEn lærerinnrømmelse. Sist redigert av Kaija : 12-02-08 kl 22:43. |
|
|
|
|
|
#88 |
|
flisespikker
|
Jeg tror ikke jeg har sagt det akkurat her, men jeg kunne nok sagt noe sånt. Men da ville jeg ment at jeg ville synes det er bra at de har lekser og gjør dem hjemme, slik at jeg har mulighet til å se hva de lærer og hvordan de lærer det. Altså "ha kontroll på" i betydningen "kjenne godt til og ha oversikten over". Både av nysgjerrighet, for å kunne snakke med ham om hva de driver med på skolen for tiden (Poden er helt elendig til å fortelle "hva han har gjort i dag"), og ja, også for å se om læreren har en vinkling jeg synes er spinnvill eller om ungen åpenbart har misforstått, men det er på ingen måte hovedpoenget mitt. Mitt, altså.
|
|
|
#89 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Foreldre tar fri fra jobb for å gjøre barnas lekserJeg har ingen behov for å ha kontroll med hva ungene lærer, men jeg ønsker å vite at de får gjort leksene de har. Ja, elleveåringen aner jeg ikke hva har, men hun gjør alt alene og tilbakemeldingene er så gode at vi lar henne fortsette som hun holder på. Hva guttungen gjør er noe annet, men det er en fordel at han får bøkene med seg hjem. |
|
|
|
|
|
#90 |
|
Den som gir seg...
Sv: Foreldre tar fri fra jobb for å gjøre barnas lekserJeg får starte med å si at jeg ikke har lest igjennom alle innleggene i denne debatten.
|
|
|
#91 |
|
Ekvilist
|
Sv: Foreldre tar fri fra jobb for å gjøre barnas lekserJeg ble ikke fulgt opp så mye i forhold til lekser, og kan faktisk ikke huske at jeg gjorde så mye heller.
|
|
|
#92 |
|
søt
Sv: Foreldre tar fri fra jobb for å gjøre barnas lekserMine foreldre har aldri brydd seg særlig om mine lekser, men jeg var jo flink så det var vel ikke "nødvendig", jeg ville nok satt mer pris på at de spurte hva vi hadde om, hva vi lærte etc.
|
|
|
#93 |
|
saftig
|
Jeg har aldri hørt om foreldre som gjør lekser for barna sine, det høres rett og slett ikke normalt ut.
|
|
|
#94 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Sv: Foreldre tar fri fra jobb for å gjøre barnas lekserEg er motstandar av lekser og gir aldri mine elevar arbeid som er øyremerka lekser. |
|
|
|
|
|
#95 |
|
godt brukt
|
Sv: Foreldre tar fri fra jobb for å gjøre barnas lekserJeg gjorde leksene alene, men fikk hjelp til å lese på prøver o.l. |
|
|
|
|
|
#97 |
|
godt brukt
|
Godt poeng. |
|
|
|
|
|
#98 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Det er to årsaker til det. For det første eg synest born (og ungdom) skal få ha fri når dei kjem heim etter ein lang dag på skulen. Dei skal ha tid til å konsentrere seg om andre aktivitetar, leik og kos utan å ha fagplikta hengande over skuldrane. Tenk berre på kor slitne vi voksne blir av å ha plikter og korte tidsfristar hengande over oss. |
|
|
|
|
|
#99 |
|
Leser
|
Jeg synes det er litt synd. Jeg tror at leksene i seg selv er bortkastet, men jeg tror det kan bli en bratt læringskurve for de "barna" (de vil jo ikke være barn da, men ...) som kommer på skoler hvor man faktisk må gjøre lekser.
Jeg vet ikke om du tenkte på meg? (Jeg har lest litt lett over tråden, og har egentlig ikke fått med meg noen som sier det som du hevder: At foreldrenen er glade for leksene pga kontrollen. Jeg tror jeg er den eneste som har sagt at jeg liker at ungen har lekser. Ikke spør meg på nytt om 5 år!
|
|
|
#100 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Foreldre tar fri fra jobb for å gjøre barnas lekserkunne ikke falt meg inn å ta meg fri for å gjøre lekser for barna mine. Sist redigert av Obelix : 13-02-08 kl 10:14. Årsak: lagt til noe |
|
|
|
![]() |
|
|