|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Glamorøs
|
Hvordan tette rift i vinterdress?Vinterdressbuksa til Glitterbarnet har fått en liten rift, og jeg vil gjerne tette den før det blir verre. Men hvordan gjør jeg det? Jeg kan jo ikke sy i den uten å ødelegge membranen?
|
|
|
#2 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Hvordan tette rift i vinterdress?Jeg kjøpte en stor klistrelapp som også er refleks, som man kan klippe til passende størrelse. Den brukte jeg på storesøsters vinterbukse. Jeg kan ikke si noe om holdbarheten for jeg fikset det i helga, men den var lett å sette på plass og sitter som støpt nå i hvert fall. Kostet 40 kroner tror jeg.
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan tette rift i vinterdress?Jeg har lappet Reimatecdress med selvklebende nylonlapp. Det funker bra og tåler 40 graders vask. Hjelmtvedt Sytilbehør AS i Drammen har agenturet, jeg har kjøpt dem på Nordeng på Røa (Oslo).
|
|
|
#7 |
|
Passiv
|
Sv: Hvordan tette rift i vinterdress?Jeg har testet lapper beregnet på lapping av tøy med membran i. De datt av på første vask. |
|
|
|
#8 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan tette rift i vinterdress?Klistrelappene holder godt.
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvordan tette rift i vinterdress?Her brukes Aquasure på små rifter og hull. Det er helt genialt. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: Hvordan tette rift i vinterdress?Men hva gjør man når ungene har klart å tråkke den nederste delen på buksebeinet i filler? -Ikke bare et lite hull, altså. Tape? Hva slags i så fall? Eller går det å legge opp dressen bittelitt uten at den blir mer ødelagt. |
|
|
|
![]() |
|
|