Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Noen som har lest "Entusiasme og raseri"?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-02-08, 22:20   #1
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen som har lest "Entusiasme og raseri"?

Og hva synes dere? Synes i og for seg at boka var greit skrevet, men det at Ann-Kat Hærland ble portrettert på den måten synes jeg var ganske ekkelt. En av grunnene er selvfølgelig at jeg har en sterk følelse av at det er sant det som skrives. Hadde jeg tatt det som 100% fiksjon hadde jeg ikke blitt mye berørt, så egentlig var det et genialt grep - bortsett fra at jeg ble kvalm da.

Gammel 13-02-08, 22:25   #2
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har lest "Entusiasme og raseri"?

Jeg har lest den, og vet ikke helt hva jeg synes. Hadde boka vært skrevet om mennesker som det var umulig å kjenne igjen, hadde den nok fascinert meg i større grad, og jeg går nå og er usikker på om han er selvironisk (for da er den jo slett ikke så verst) eller om han er selvhøytidelig (for da er det ille, riktig ille).

Det føles ikke som bortkastet tid å ha lest den, det synes jeg ikke.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 22:29   #3
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syntes boka var veldig repeterende (den hadde egnet seg kjempebra som shortstory, tenker jeg), så for min del beholdt den mye av fasinasjonen pga jeg kjente igjen folk. Hvis man ikke kjente de igjen måtte man ha bodd i Uruguay de siste 5 årene. Jeg må innrømme at jeg fikk litt "got you" feeling av den boken, og har som sagt en sterk følelse av at beskrivelsen, men ikke handlingen var korrekt. Er enig i at det ikke var bortkastet tid å lese den.

Sist redigert av him : 13-02-08 kl 22:34. Årsak: du -> jeg :flau:
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 22:31   #4
Leandra
Superduperaktiv

Leandra sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Vestlandet
Leandra er litt kulLeandra er litt kulLeandra er litt kul
Standard

Jeg leste den med det samme den ble utgitt,husker egentlig ikke så mye av den Men Ari påstår jo at personer og hendelser er oppdiktet,men jeg vet ikke...sikkert mye av det,men beskrivelsene passer jo veldig til Anne Cat da,men det er sikkert meningen med hele boken,at vi skal spekulere,og han sjokkere.Hva som er sant,eller ei vet jo ingen.Men det jeg følte da jeg leste den var at dette er vel neppe senge -lektyre for kongen og dronningen
Selvfølgelig har de lest den,det sier jeg jo selv.. Synes Ari er festlig jeg, modig å skrive slik også,med tanke på hvilken familie han befinner seg i

Gammel 13-02-08, 22:33   #5
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg syntes boka var veldig repeterende (den hadde egnet seg kjempebra som shortstory, tenker jeg), så for min del beholdt den mye av fasinasjonen pga du kjente igjen folk. Hvis man ikke kjente de igjen måtte man ha bodd i Uruguay de siste 5 årene. Jeg må innrømme at jeg fikk litt "got you" feeling av den boken, og har som sagt en sterk følelse av at beskrivelsen, men ikke handlingen var korrekt. Er enig i at det ikke var bortkastet tid å lese den.

Jeg fikk litt kikkerfølelse av å lese den, derfor hadde jeg foretrukket at det var pur fiction. Det er en grunn til at jeg ikke leser Se&Hør, lissom.

Egentlig har jeg sansen for Ari, så jeg skulle ønske at jeg hadde vært uforbeholden positiv, det hadde gjort det lettere å opprettholde forsvaret av ham i alle, og jeg gjentar, ALLE sosiale sammenhenger.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:38.