|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ramin-Osmundsen går av
Det er jeg enig i, men jeg ser likevel for meg at hun ikke er den eneste med bekjentskaper, med samtaler over en middag og med det berømte nettverket i norsk politikk. Jeg innbiller meg at det er mange som blir rekruttert på denne måten, og jeg kan tenke meg at Ramin-O først og fremst var et lett bytte fordi hun har tråkket i salaten tidligere, og fordi hun åpenbart mangler gangsyn i politisk håndtering. |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Passiv
|
Det var hennes egen skyld. Et alltid like gyldig argument når noen blir utsatt for heksejakt. |
|
|
|
#45 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Helt enig.Det er overhodet ikke rasisme,hun har selv satt seg i den klemma hun er i nå.Hun har ingen andre å skylde på enn seg selv. |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Peppy!
|
Hva synes du ville vært riktig her da? Er det akseptabelt det hun har gjort, å være minister og uttale seg til venninne på fest om ansettelsen av en ekstremt viktig stilling? Eller er du ikke enig i at det er greit, men at så lenge Ramin-Osmundsen bedyret sin uskyld så var det greit? |
|
|
|
|
|
#48 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Mulig at jeg er naiv, men jeg jobber i det private næringsliv og der ansettes folk på denne måten nesten hele tiden. Men det er menn som er gamle studiekompiser med andre menn.
|
|
|
|
#49 |
|
Lysende norsk flaskekoker
|
Nei, det kan du si. Det er sikkert riktig, og rekrutteringen av statsråder som kommer utenfor Løvebakken og tilsvarende departementsråd og sekretærer er vel temmelig sikkert basert på samme opplegget. (Nettverk, venner og bekjente) Det som er spesielt i denne saken er jo at hun ansetter noen som skal ha en form for kontrollfunksjon ovenfor henne. Det er jo prinsipielt feil, og da blir det ikke bedre av at hennes venninne får jobben etter en merkelig søknadsprosess og at ingen riktig skjønner hvorfor Hjermann måtte gå? |
|
|
|
|
|
#50 |
|
|
Det blir som sagt veldig feil når det gjelder en kontrollfunksjon ovenfor "folkevalgte" som stryrer landet. Det bør være uavhengighet og inhabilitet i slike funksjoner. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Passiv
|
Jeg sier ikke at hun ikke har gjort noe galt. Det jeg setter spørsmålstegn ved er medias håndtering av saken. Hva slags agenda de har hatt. Jeg synes det er trist at alle er helt ukritisk til dette. |
|
|
|
#52 |
|
Introvert optimist
|
Det er alltid pinlig å høre på Stoltenberg. For 20 år siden, da han var ung og kjekk, pleide jeg å skru av lyden på TV-en når han snakket, så slapp jeg å høre på alt det dumme han sa og det er ganske sterkt av en som da var AUF-er.
|
|
|
#53 |
|
Introvert optimist
|
Jeg er ikke sikker på at de har hatt noen annen agenda enn å få fram snusk og juks. Hadde alt gått ryddig for seg hadde de jo ikke funnet noe...
|
|
|
#54 |
|
Passiv
|
Herlig innlegg! |
|
|
|
#55 |
|
|
Nei, vi må da være glade for en "uavhengig" kritisk presse som tar tak i slike ting med undersøkende journalistikk og ikke er politisk styrt og bundet. Frykter ellers enda mere korrupsjon og kameraderi. Alle de store avisene har vært tungt inne med å avsløre usannheter i denne saken. |
|
|
|
|
|
#56 |
|
Viser tenner
|
Det var en ganske imponerende konspirasjonsteori Nebbia!:impånert: |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#59 |
|
Fraværende...til tider.
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ramin-Osmundsen går avJeg synes at Ramino-O ga seg for lett. Nå har ikke jeg hørt det som er blitt sagt til Jens'ern men jeg er oppgitt over alt det som media har kastet seg over av uvesentligheter i denne saken. Kvinnenettverk, cafe på teatercafeen, bursdagsfester osv.
|
|
|
#60 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: Ramin-Osmundsen går avJeg lurer litt på om media for skams skyld vil se seg nødt til å gå gutta boysa like godt i sømmene når de tilsetter hverandre i toppstillinger framover. Sist redigert av Kaija : 14-02-08 kl 23:56. |
|
|
|
![]() |
|
|