Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Trenger fargetips. Skal pusse opp rommet til min 11 år gamle datter

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-02-08, 09:09   #1
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Spørsmål

Trenger fargetips. Skal pusse opp rommet til min 11 år gamle datter

I går reiste de eldste jentene til pappaen sin for en uke, og vi skal nå starte oppussing av rommet til den eldste. Hun blir 11 år til uka, så dette er blir både bursdagsgave og litt en nødvendighet.

Det jeg sliter litt med er fargevalg. Jeg er ikke så god på farger ...
Tanken var en lys farge, og muligens en fondvegg i en annen farge.
Jenta er veldig glad i alle blåfarger (lillanyanser kan også gå).

Noen flinke sjeler her som har noen tips?

Hun får også nye møbler. Bl.a. dette:

Skrivepulten hennes er også hvit.

Skal kjøpe puter og sengeteppe til sengen, sånn at den kan brukes til å sitte i med venner. Fagrevalg der gjøres etter fargen på rommet regner jeg med.

Blir veldig glad dersom noen kan gi meg noen tips til farger på veggene.
Som takk skal jeg legge ut bilder av det ferdige resultatet.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 09:11   #2
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger fargetips. Skal pusse opp rommet til min 11 år gamle datter

Vi har en lyseblå farge på somerommet vårt som det er endel rødt i, så den er på en måte lysblå mot lilla. Kanskje det kunne vært noe?
Jeg kan finne nummer/navn på den om du er interessert.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 09:12   #3
Ariel
Queen of intentions...

Ariel sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Jeg ville kjørt 3 nøytrale/hvite vegger, og så en vegg med "hennes" farge.

Gammel 18-02-08, 09:12   #4
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, takk. Tenkte du da den som fondveggfarge eller male hele rommet i den?

Dette svaret var altså til tiddelibom

Gammel 18-02-08, 09:15   #5
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg ville også valgt 3 hvite/lyse vegger og en fondvegg i en blå eller lillafarge som matcher det du skal ha av sengeteppe, puter, gardiner etc.
Lykke til med arbeidet!

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 09:16   #6
Nå også i farger

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ariel, her.

Jeg ville kjørt 3 nøytrale/hvite vegger, og så en vegg med "hennes" farge.

Det var min tanke også. Men så er jeg så redd for at jeg skal klare velge en kald hvitfarge og en varm fondveggfarge f.eks. Blir ikke det litt feil?

Gammel 18-02-08, 09:21   #7
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bella76, her.

Ja, takk. Tenkte du da den som fondveggfarge eller male hele rommet i den?

Dette svaret var altså til tiddelibom

Den er så lys at jeg tror nok hele rommet "tåler" den fargen. Vi har den på alle veggene i vårt soverom.
Kommer tilbake til deg med navnet når jeg har fått sett etter (er ikke hjemme nå)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 09:33   #8
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Siden du har valgt flotte hvite møbler og tar 3 hvite vegger, så blir det veldig fint med en fondvegg og matchende pynt, sengeteppe, puter, gardiner/liftgardin, jeg hadde tatt en lillafarge.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 09:36   #9
Nå også i farger

Standard

lykkeliten02: Har du tips til en lys og en lille som matcher?

Gammel 18-02-08, 09:48   #10
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var min tanke også. Men så er jeg så redd for at jeg skal klare velge en kald hvitfarge og en varm fondveggfarge f.eks. Blir ikke det litt feil?

Da spør du i fargehandelen? De kan faktisk ganske mye om slikt og har ofte gode tips!

Jeg henger meg på og sier 3 hvite/off-white vegger og en fondvegg i en litt kraftig farge, lilla er fint!

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 09:48   #11
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

lykkeliten02: Har du tips til en lys og en lille som matcher?

Hm, jeg er ikke så god på fargekoder, men jeg hadde tatt en ganske så hvit farge, omtrent sånn som reolen. Jeg synes ikke det gjør noe å mixe en kald hvitfarge mot en varm fondvegg. Så hadde jeg hatt en mellomlilla farge på veggen med mørkere lilla i sengeteppe og detaljer. Bare tenk på størrelsen på rommet, at en fondvegg ikke gjør det mindre, da hadde jeg heller konsentrert meg om farger på tilbehøret og heller droppet fondvegg.
Stikk i en malerbutikk/interiørbutikk og se på fargekart og få tips om fargekoder.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 09:51   #12
Nå også i farger

Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Da spør du i fargehandelen? De kan faktisk ganske mye om slikt og har ofte gode tips!

Kan de? På maxbo her virker det som om det kun jobber veldig unge mennesker som har NULL peiling. Nettopp derfor jeg vil sjekke på forhånd.
Sist jeg var det gikk jeg, uten å handle noe. De kunne ikke hjelpe meg med noe av det jeg lurte på ...

Gammel 18-02-08, 10:35   #13
Elis
*Happy*

Elis sin avatar

Hvor: Drammen
Elis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har du vært på Lothe på Strømsø? Venninnen min sier de er veldig flinke til å komme med tips og råd der.

Gammel 18-02-08, 10:36   #14
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Vi driver og pusser opp rimmet til vår 10 åring nå.
Han ble sendt til sin farmor i Svrige på fredagen (vi kjørte han da)
Han vet heller ikke noe om at vi skal fikse rommet hans.
Noen tips har jeg ikke da, siden jeg skal ha et mere typisk gutterom, det blir blått.
Blåfargen heller kanskje litt mot turkis, og vi tar alle veggene med farge siden vi har valgt hvite møbler vi også.

Gammel 20-02-08, 09:51   #15
Ginger2
Naiv og Super

Ginger2 sin avatar

Ginger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

På sidene til Jotun finnes det masse tips og fargepaletter. Se under Decorative paints, her finner du fargekart med farger som passer sammen, tips, bilder mmm!

Gammel 20-02-08, 10:08   #16
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Jeg ville også valgt 3 hvite vegger, f.eks letthet som vi har her i huset. Syns den er fin. På fondeveggen ville jeg valgt en lillefarge som var lys og litt varm.

Gammel 20-02-08, 12:22   #17
dalilla
Nybegynner

dalilla har et hav av muligheter foran seg
Standard

Har koden på en veldig fin farge. Den forandrer seg veldig etter hva slags lys den er i. .. Er lys...blå litt grå kanskje litt grønn.... Vanskelig å forklare. Men mange som ser den som gjerne vil ha den. Vi kjenner folk som har den på soverom, stue, gang...selv har jeg den akkurat nå på kjøkkenet.
Si fra hvis du er int. så skal jeg finne fargekoden.

dalilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 12:26   #18
Nå også i farger

Standard

Tusen takk for svar alle sammen.

Farger skal kjøpes inn i ettermiddag, så jeg må bestemme meg snart.
Så en fin farge i stad, en lillefarge. Den het Puls, fra Jotun.
Skal sjekke ut den i ettermiddag. Ellers lurte jeg plutselig litt på grått. En lys grå farge på hele rommet, men det blir kanskje ikke noe fint?
Lys gråe vegger, hvite møbler og forskjellig lilla stæsj?! Hm...

Gammel 20-02-08, 12:28   #19
Nå også i farger

Standard

Opprinnelig lagt inn av dalilla, her.

Si fra hvis du er int. så skal jeg finne fargekoden.

Ja takk, og gjerne navn om fargen har det.

Gammel 20-02-08, 12:30   #20
dalilla
Nybegynner

dalilla har et hav av muligheter foran seg
Standard

Lyse grått er jo kjempe lekkert. Du må bare tenke på om du vil ha ett kaldt eller varmt rom. Kalde farger: grått, blått... Varme: beige, rosa...
Lykke til,

dalilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:17.