Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Bøker med handling fra drabantby

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-02-08, 14:18   #21
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker med handling fra drabantby

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Drabantbyer er:
Stovner, Romsås, Grorud, Ammerud, Rødtvedt, Linderud, Kalbakken, Furuset, Lindeberg, Hellerud, Manglerud, Lambertseter, Ellingsrud,Tveita, Bjerke/Økern, Årvoll, Tonsenhagen (mulig jeg har glemt noen stedsnavn her).

Det er jeg enig i.

Men kom gjerne med flere boktitler med handling fra drabantbyer andre plasser enn Oslo også!

Takk for god hjelp, alle sammen!

Gammel 22-02-08, 15:35   #22
tutta
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Ja, selvsagt!

Så først nå at du allerede hadde med det i HI.......

Svar med sitat
Gammel 22-02-08, 15:43   #23
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av tutta, her.

Så først nå at du allerede hadde med det i HI.......

Jeg hadde jo ikke det. Fyller på lista etterhvert som dere kommer med titler.

Gammel 22-02-08, 16:29   #24
LaLuna
aldrende

LaLuna sin avatar

LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Grønns bok tror jeg heter Det som er strengt - det manglet en r. Grønn kommer fra Lindeberg i Groruddalen. Har ikke lest boka, men den utspiller seg kanskje der?

Han er oppvokst i nabooppgangen min.
:informerer:

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-08, 16:42   #25
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men kom gjerne med flere boktitler med handling fra drabantbyer andre plasser enn Oslo også!

Jeg tenkte på The Buddha of Suburbia, men det er nok mest på grunn av tittelen. Hovedpersonen er opptatt av å komme seg vekk fra drabantbyen, men handlingen er vel mest i London sentrum? (Lenge siden jeg leste denne, gitt).

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-08, 17:05   #26
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Jeg tenkte på The Buddha of Suburbia, men det er nok mest på grunn av tittelen. Hovedpersonen er opptatt av å komme seg vekk fra drabantbyen, men handlingen er vel mest i London sentrum? (Lenge siden jeg leste denne, gitt).

Ah, den har jeg faktisk lest (og har den i hylla). Takk for tips!

Gammel 22-02-08, 22:27   #27
tutta
Passiv

Standard

Jeg hadde jo ikke det. Fyller på lista etterhvert som dere kommer med titler.

ja.........

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:51.