Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Har du lest Dune-trilogien?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-02-08, 14:44   #41
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du lest Dune-trilogien?

Jeg husker ingen navn.

Jeg prøver å komme på navnet på han som spiller kongen i Rohan i LOTR filmene. Han ville jeg gjerne hatt som Littlefinger.

Ellers er det litt vanskelig fordi så mange av hovedpersonene er så unge, det er ikke så mange så unge skuespillere vi kjenner navnene på. Jeg har selvfølglelig veldig lyst til å foreslå James McAvoy som Robb eller Jon. Han er for gammel, men ser ung ut. Og hun som spiller den unge Briony i Atonement som den yngste dattteren (jeg husker som sagt ingen navn akkurat nå og i de siste bøkene kaller hun seg jo nye ting hele tiden).

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-08, 14:45   #42
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du lest Dune trilogien?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg har lest den første chroniclen men likte hovedpersonen så dårlig, sutrete og sytete som han var, at jeg orket ikke å lese videre.

Jeg leste de to første Dune-bøkene og ga opp i den tredje.

Skjønner fyren godt jeg. Jeg ville også vært sytete om jeg hadde blitt spedalsk.

Det geniale her er jo at han selv ikke tror han er der, og tror han drømmer. En skikkelig litete heltete helt.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-08, 14:45   #43
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Han kunne vært en bra Petyr Littlefinger!

Bedre enn mitt forslag. Han er nok for gammel.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-08, 14:51   #44
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Jeg husker ingen navn.

Jeg prøver å komme på navnet på han som spiller kongen i Rohan i LOTR filmene. Han ville jeg gjerne hatt som Littlefinger.

Ellers er det litt vanskelig fordi så mange av hovedpersonene er så unge, det er ikke så mange så unge skuespillere vi kjenner navnene på. Jeg har selvfølglelig veldig lyst til å foreslå James McAvoy som Robb eller Jon. Han er for gammel, men ser ung ut. Og hun som spiller den unge Briony i Atonement som den yngste dattteren (jeg husker som sagt ingen navn akkurat nå og i de siste bøkene kaller hun seg jo nye ting hele tiden).

Åh! imdb har jo alle sånne svar, der slår man opp på film og så finner man skuespillerne.

Men du Bernard Hill som Petyr?

Han er jo godt over 60 år? Kunne han kanskje spilt Varys - edderkoppen?

Hun som spilte Briony 13 år heter Saoirse Ronan forresten.
Hun hadde vært genial som Arya ja!

Gammel 23-02-08, 01:20   #45
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Jeg selv har ikke lest så mye Dune, men Dibmannen er scifi og fantasy-fan og har selvsagt lest dem alle seks (sier han). Nr. 2 syntes han var litt mindre god enn de andre.

Gammel 25-02-08, 00:41   #46
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du lest Dune trilogien?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Covenant har jeg lest.

Det er jo rett og slett skikkelig gode bøker!

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:26.