|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Passiv
|
Alternativer til ullundertøy?Jeg fikk omtrent hetta av hvordan sauene som er i prod. av merinoull har det, så derfor er jeg på jakt etter alternativer til ull. Finnes det ok superundertøy til barn? |
|
|
|
#2 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Alternativer til ullundertøy?11-åringen min blånekter å bruke ull, så han har bare superundertøy.
|
|
|
#3 |
|
Teacher.
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Alternativer til ullundertøy?Devold??? Det er da superundertøy. Men for å være ærlig så er jeg sannelig ikke sikker på hva dette er laget av....
|
|
|
|
#4 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Alternativer til ullundertøy?Det går vel an å bruke ull fra produsenter som ikke får ulla fra Australia? New Zealand har vel sluttet med mulesing. Skriv en mail til produsentene for å høre hvor ulla er produsert, og under hvilke forhold. H&M har for eksempel gått ut med at de ikke bruker ull fra Australia på grunn av forholdene der.
|
|
|
#5 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Alternativer til ullundertøy?Jeg så forresten en artikkel i en nettavis idag, om at Janus byttet produsenter for to måneder siden, og nå ikke bruker australsk ull.
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Alternativer til ullundertøy?Jeg har lett omtrent over alt og spurt på det meste av sportsbutikker både her på stedet og i byen har jeg ikke funnet noe godt superundertøy i små størrelser. Devold har ull i alt det jeg har sett. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Passiv
|
Sv: Alternativer til ullundertøy?
Den tanken har faktisk streifet meg også. Den ulla vi har slites ut, og så skal det nok sjekkes ut nøye før man kjøper nytt - hvor ulla kommer fra ja. |
|
|
|
#8 |
|
Multitasker
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Her ;)
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Alternativer til ullundertøy?Devold bruker Merino ull i alle sine undertøyplagg. Noen som vet om deres merinoull kommer fra Australia? Står ikke noe om hvor det kommer fra på siden deres..
|
|
|
#9 |
|
Ustabil
|
Sv: Alternativer til ullundertøy?
Da må du lete bedre. |
|
|
|