|
|||||||
| Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
| Se resultatene: Hva foretrekker du? | |||
| Jeg liker å låne, gratis er bra |
|
17 | 10,56% |
| Jeg foretrekker å kjøpe, har et eieforhold til bøker |
|
74 | 45,96% |
| Jeg kjøper på salg, låner ellers |
|
23 | 14,29% |
| Jeg både låner og kjøper omtrent like mye |
|
46 | 28,57% |
| Jeg leser ikke bøker og går glipp av noe her i verden |
|
1 | 0,62% |
| Deltakere: 161. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bibliotek vs. bokhandelSom "god" bibliotekar kjøper jeg bøker.....
|
|
|
#22 |
|
From Gokk With Love
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Alta
![]() ![]() ![]() |
Sv: Bibliotek vs. bokhandelBåde og.
|
|
|
#23 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Bibliotek vs. bokhandelJeg både låner og kjøper. Engelsk skjønnlitteratur kjøper jeg, mens norsk låner jeg stort sett.
|
|
|
|
#24 |
|
Skummelt distré...
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bibliotek vs. bokhandelPrøver å få tatt en tur på biblioteket i blandt. Men det ligger litt kjelkete til i forhold til hvor vi bor.
|
|
|
#25 |
|
Skal rømme
|
Sv: Bibliotek vs. bokhandelJeg kjøper bøkene, men for det meste kun pocketbøker. Venter heller litt ekstra for å få eie dem. Skjønnlitteratur til fullpris er jo kjempedyrt. Men hvis jeg er veldig utålmodig hender det jeg kjøper dem til fullpris likevel. Syns pocket er et vel så bra format, lettere å holde i når man leser i badekaret og tar mindre plass i bokhylla. Da jeg var yngre gikk jeg mye på biblioteket, men etter at jeg fikk meg jobb og har litt penger så kjøper jeg dem heller.
|
|
|
#26 |
|
intro
|
Sv: Bibliotek vs. bokhandelJeg foretrekker å kjøpe, men det er egentlig litt meningsløst all den tid jeg aldri leser bøker flere ganger. Stort sett kjøper jeg bøker på salg, veldig sjelden til full pris. Et problem er å finne tid til å gå på biblioteket. For å kunne benytte vår lokale filial av kan man knapt ha en jobb, så begrenset som åpningstidene er.
|
|
|
|
#27 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() |
Sv: Bibliotek vs. bokhandelBåde kjøper og låner. Om jeg trenger litt tidtrøyte fordi det ikke er noe nytt i butikken, låner jeg. De jeg kjøper (og det blir jo absolutt flest av de da) står pent og ryddig i bokhyllen etter jeg har lest de. Elsker å lese bøker opptil flere ganger. Du verden så mye mere man får med seg da |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Aktiv
Medlem siden: Sep 2007
![]() |
Sv: Bibliotek vs. bokhandelJeg liker også å eie bøkene selv. Aner ikke hvorfor, leser de jo stort sett bare en gang uansett. Men det er noe spesielt ved det. Hvertfall når det gjelder serier. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Leser
|
Sv: Bibliotek vs. bokhandelHelt klart bibliotek. Nå i det siste har jeg angret litt, jeg har nettopp lest (
|
|
|
#31 |
|
Alltid motsatt
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bibliotek vs. bokhandelJeg MÅ kjøpe bøker. De virkelig gode er rett og slett skatter som jeg ikke nøyer meg med å låne på biblioteket.
|
|
|
#32 |
|
Rastløs dagdrømmer
|
Sv: Bibliotek vs. bokhandelJeg er nok i alle fall en av de fem her i byen som låner mest bøker på biblioteket. Jeg har egentlig et eierforhold til bøker, men prøver å begrense meg på kjøpefronten, både av plass- og miljøhensyn.
|
|
|
#33 |
|
Shake it out!
|
Sv: Bibliotek vs. bokhandelLiker å kjøpe
|
|
|
#34 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bibliotek vs. bokhandelBåde og. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Bibliotek vs. bokhandelJeg har et lite eieforhold til bøker, så jeg foretrekker å kjøpe dem, og det samme gjør mannen. Han kjøper nok mest bøker av oss, men han kjøper også de jeg har nevnt at jeg vil ha da. Ellers kjøper jeg gjerne brukt.
|
|
|
#37 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Bibliotek vs. bokhandel
Jeg og.
|
|
|
#38 |
|
interlektuell
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bibliotek vs. bokhandelJeg kjøper bøker på salg og låner masse på biblioteket. Jeg er innom universitetsbiblioteket flere ganger i uka, og det flotte offentlige biblioteket en gang i uka (familieutflukt). De eneste gangene jeg kjøper bøker til full pris er en spenningspocket når jeg skal ut og reise.
|
|
|
#39 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Bibliotek vs. bokhandelJeg foretrekker å låne. Jeg leser bøker sjeldent mer enn en gang og jeg orker ikke ha stående bøker som bare samler støv. Tidligere kjøpte jeg mye og vi har alt for mange bøker liggende. Faglitteratur foretrekker jeg å kjøpe siden jeg bruker de bøkene mange ganger. God faglitteratur innenfor mitt fagfelt er heller ikke så enkelt å få lånt. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() |
Sv: Bibliotek vs. bokhandelJeg foretrekker å kjøpe, har et eieforhold til bøker. |
|
|
|
![]() |
|
|