|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Ser lyst på livet
|
RødspritAdvarer mot rødsprit fra Biltema |
|
|
|
|
|
#5 |
|
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: RødspritEn i familien drakk rødsprit som andre drakk brus. Stemmen hans var helt ødelagt husker jeg.
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: RødspritEr en del hardbarkede alkoholikere som gjør det ja. Dessverre. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Leser
|
Sv: Rødsprit
Så vidt jeg vet var dette "populært" å drikke blant alkoholikerer. (Skal vistnok bli bedre om man siler det gjennom en loff.
|
|
|
#9 |
|
Bladibladiblaah!
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#11 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
#12 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
Sv: RødspritRødsprit til kjøtt, white spirit til fisk.
|
|
|
#13 |
|
-
Medlem siden: Oct 2006
Sv: RødspritJeg syns dette var er tulleartikkel. Hvorfor i all verden skal Biltema fjerne rødspriten bare fordi noen kvalifiserte til Darwin Award-nominasjon på grunn av høyt metanolinnhold i den? Det er jo liksom poenget med rødsprit; den er tilsatt denatureringsmiddel for den skal være vond å drikke; rødfarve for at man skal kunne se forskjell på den og Absolut, og den er billig fordi den ikke har alkoholavgift og ikke er underlagt kvalitetskontroll som brennevin; ukjent metanolkonsentrasjon følger vel av mangelen på kvalitetskontroll. Det er jo bare risikoen man tar når man drikker rødsprit. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Passiv
|
Sv: RødspritNår Biltema fjerner rødspriten fra hyllene og varsler at de vil ta det opp med produsenten, synes jeg dette sier en hel del om Biltemas kunder. I en reklame på radioen skryter Biltema at de har nesten alt. Er det loffen de mangler, eller er den en del av standardsortimentet? |
|
|
|
#15 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Sv: RødspritRødsprit er helt vanlig blant alkoholikere, de blir ikke så dårlige av det som av sprit. Men de får en helt forferdelig kroppslukt, så de er ikke morsomme å være i nærheten av etter inntak.
|
|
|
#16 |
|
Passiv
|
Sv: RødspritJobbet en periode på Maxbo for noen år siden, og der var det stadig en fyr innom og kjøpte store kanner med rødsprit. At han drakk den var ikke så vanskelig å se for å si det sånn |
|
|
|
#17 |
|
Passiv
|
Enig. Da må de slutte å selge After Shave osv også. |
|
|
|
#18 |
|
Permakulturell
|
Akkurat dette tenkte jeg også. Og hvorfor skulle politiet beslaglegge rødspriten? Hva er egentlig ulovlig her?
|
|
|
#19 |
|
Passiv
|
Sist redigert av Nebbia : 27-02-08 kl 22:00. |
|
|
|
#20 |
|
Leser
|
Jeg synes det er veldig rimelig at den blir beslaglagt - med mindre man synes det er OK at alkoholikere drikker seg i hjel. Det er velkjent at alkoholikere drikker rødsprit, og da bytte ut rødspriten med noe som er giftig er etter min mening veldig nært mord - uansett hvor teit man synes det er å drikke rødsprit i ugangspunktet.
|
![]() |
|
|