Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Bikini

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-02-08, 22:49   #61
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bikini

Her har 11-åringen topp og truse eller badedrakt og seksåringen topp og bokser. Ikke trekantbikini, men topp. Helt uproblematisk, synes jeg.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 22:52   #62
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

For å komme henne i møte så har jeg nå kjøpt to todelte sett der toppen ikke er som en trekantbikini, men mer som en kort trøye.

Jeg synes også den løsningen kan fungere. I fjor kjøpte vi en stripete og kul Katvig-bikini. Den så ut som noe jeg hadde da jeg var liten og virket ikke som et voksenplagg overhodet, snarere tvert i mot.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-08, 07:46   #63
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av tiril, her.

Synes sånne bikiniar er kjempefine. Synes ikkje at en bikini overdel er meir blikkfang ovantil enn ei badedrakt. Er jo like mykje tøy ovantil på en bikini som på ei badedrakt. Unntaket er jo om den er veldig spesiell.

Det er forskjell på et tøystykke som henger sammen og to tøystykker. Hvorfor skal magen vises og brystet ha tøystykke? Hva er poenget med bar mage.

Jeg synes at mange badedrakter også er noe voksen i utførelse jeg da.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-08, 08:43   #64
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi bruker bikini, dvs stort sett bare bikinitrusa. Som regel flyr ungene opp og ned av vannet, og da er det lettere å skifte en bikinitruse enn en badedrakt. Storesøster har imidlertid begynnt å bruke overdelen også, ikke for de hun har noe å skjule ennå, men det er allikevel litt "flaut" å gå uten topp.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-08, 20:11   #65
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har ingen sterke meninger om dette.
Jenta mi har bikinitruse med topp og badedrakt, og hun får selv bestemme hva hun vil gå med.

Har i grunn ikke tenkt på at jentunger på 5 år er sexy jeg. Syns det blir verre den dagen hun er 13-14 år, og ønsker å se sexy ut, da vil jeg nok få store problemer, og jeg ser for meg endel konflikter.

Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-08, 01:14   #66
glamour
Nybegynner

Medlem siden: Mar 2008
glamour har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg synes badedrakter er finest på småjenter (før skolealder).
Kjøpte bikini til eldstejenta før hun fylte året, men det er leeeenge siden. Hadde nok ikke gjort det i dag....

glamour er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 16:11   #67
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Storesøster på 4,5 fikk både bikini og badedrakt fra mormor i sommer. Bikinioverdelen var vel mer som en "sportsbh" sak. Hun synes det er sååå fint. Men bader helst i bare truse da. Fint er ikke nødvendigvis behagelig. I barnehagen løper de jo også rundt i bare truse/bikinitruse o.l. når det er skikkelig varmt. Badedrakt er mer sånn som vi bruker i innendørsbasseng.

Har ikke noen sterke synspunkter imot bikini eller bare badetruse jeg. Anser bikini som like naturlig som andre klær. Hvis noen sexualiserer dette, så er det jo mer en sak i deres hode. Man kan jo ikke frykte absolutt alt her i verden, men være påpasselig der det er reell fare for noe.

Ingen av ungene går f.eks. helt nakne ute.

Vanlig bh derimot og stringtruse er ikke noe jeg kommer til å kjøpe før de er store nok til å behøve/ønske det selv.

(kan man egentlig behøve stringtruse... )

Sist redigert av Dronningen : 03-03-08 kl 16:16.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 16:18   #68
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vesla har hatt det et par år nå tror jeg, og jeg har aldri satt noen aldersgrense for bikini. Jeg har ikke helt forstått hvorfor barn ikke bør ha bikini-topp, eller det riktige blir vel å si at jeg ikke finner det seksualiserende, så derfor har det aldri vært noe spørsmål om at hun ikke skal få det.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 16:19   #69
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg finner det heller ikke seksualiserende med bikinitopp, jeg ser bare ikke poenget. Hvorfor skal de ha et lite stykke tøy over de ikke-eksisterende brystene sine, lixom?

Gammel 03-03-08, 16:23   #70
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg finner det heller ikke seksualiserende med bikinitopp, jeg ser bare ikke poenget. Hvorfor skal de ha et lite stykke tøy over de ikke-eksisterende brystene sine, lixom?

Nei, det kan du si. Sånn sett så er vel hele badehabitten overflødig, og hadde det vært opp til meg kunne ungen gjerne badet naken. Men det har hun aldri villet. Det hender hun bare tar på buksa da, og lar toppen være. Hun styrer det selv.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 16:34   #71
Dronningen
Pauset

Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Fordi de har sett andre ha det, og fordi å herme og gjøre likens er en del av det å vokse opp. "Mamma har så da vil jeg ha.. ".

Gammel 03-03-08, 16:36   #72
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Electronica, her.

Fordi de har sett andre ha det, og fordi å herme og gjøre likens er en del av det å vokse opp. "Mamma har så da vil jeg ha.. ", f.eks.

Hun får ikke gå med BH. Eller truseinnlegg. Eller sminke. Eller tatovere seg. Selv om jeg gjør.

Gammel 03-03-08, 16:43   #73
Dronningen
Pauset

Standard

Hun får ikke gå med BH. Eller truseinnlegg. Eller sminke. Eller tatovere seg. Selv om jeg gjør.

Nei det er vel viktig for deg det da.

For meg er bikini som sagt et plagg, og gleden hennes over en barnebikinitopp er utrolig mye mer viktig enn min "det er da ikke nødvendig"-holdning. Mødre kan ødelegge mange gleder. Hva jeg mener eller synes om en del ting er i bunn og grunn lite viktig i mange saker. Da kan jeg heller bestemme der det faktisk er viktig, og forsøke å tie stille der jeg bare "synser" noe om ting som ikke er viktig.

Ikke gå med truseinnlegg? Virkelig? Tror ikke det hadde skadet så mange da? Storesøster har prøvd det, og syntes det vel var mest ekkelt.

Tatovering og sminke blir for meg noe helt annet, men man kan jo selvsagt dra inn det meste for liksom å skape "et poeng" her. Sminke er dessuten ikke farlig da. Det er ikke det. Å få lov til å leke seg med sminke er jo helt herlig. Det betyr ikke at man går sånn ut, men det er noe med å prøve det ut og forvandle seg. Så vasker vi det av etterpå. Eksperimentere og leke.

Noen gang forsøker jeg vel å vurdere hvor viktig min mening egentlig er, og har vel funnet ut at av og til kan en mamma bare la være å si noe. Behøver ikke mene og bestemme bare fordi jeg er den voksne. Bør jo være noe mer bak.

Gammel 03-03-08, 17:02   #74
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Jeg ser ikke poenget. Ikke noe mer enn det.

Gammel 03-03-08, 17:17   #75
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Ja, det var jo det jeg skrev?!

Hvorfor er det usannsynlig at 11-åringer ikke har begynt å få pupper ennå? Jeg var i hvert fall flat som en pannekake til jeg var langt over elleve, og det er det mange andre jenter som er også.

Mor med 11-åring uten antydning til pupp melder seg

Mine unger får ikke trekantbikinier. De har heller ikke fått sånne bikinier med bitteliten topp som er vist over i tråden. Som Skremmern, skjønner jeg ikke poenget. De har fått truse med topp til (hel). Min eldste hadde vel en som gikk til rett over navelen i fjor. Mest fordi "alle andre" hadde bikini, så da måtte hun også få.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 17:44   #76
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Jentene mine har hatt bikini siden dem var 1 år gammel.

Gammel 03-03-08, 17:46   #77
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Slike typer bikini har jenta her også.
Ser ikke problemet av at små jenter ikke skal kunne bruke slike.

Jentene her har slike også. Ariel sine.

Gammel 03-03-08, 22:16   #78
leliane
madmanized

leliane sin avatar

leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Jeg husker disse diskusjonene fra noen år tilbake, og det har virkelig endret seg. Jeg merker at jeg også har endret holdning til en viss grad.

Jenta mi er seks år til høsten, og hun har mast om bikini siden hun var fire. Jeg har sagt nei, men i år ble jeg i tvil om hvor stanhaftig jeg skulle være. "Heldigvis" toet svigermor mine hender ved helt uoppfordret (og veldig overraskende!) å kjøpe bikini til jenta på en ferie i vinter. Det er en bikini med sportstopp, truse med vanlig skjæring og et lite badeskjørt. Jeg kommer nok ikke til å nekte henne å gå med den til sommeren, men kjenner at jeg er litt ukomfortabel med det. Buksa/skjørtet er egentlig nok, men jeg tror nok ikke jeg har hjerte til å forby toppen.

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 22:54   #79
Dronningen
Pauset

Standard

Men sånn helt seriøst (for jeg har kanskje misforstått noe her).

Dere som ikke vil ha bikinitopp: velger dere da heller at de da skal gå i kun truse? Eller er det full badedrakt som gjelder?

Gammel 03-03-08, 23:33   #80
Maz
Pauset

Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Electronica, her.

Men sånn helt seriøst (for jeg har kanskje misforstått noe her).

Dere som ikke vil ha bikinitopp: velger dere da heller at de da skal gå i kun truse? Eller er det full badedrakt som gjelder?

Nå er jo jeg aller mest forundret på den ekstreme endringen i holdninger på 3-4 år.

Men vi foretrekker enten truse eller badedrakt. Aller helst bader ungen naken noe hun får lov til i hagen bak huset eller på hytta.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:04.