|
|||||||
| Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
saftig
|
Hvordan får jeg naboens katt fra å klore i stykker plommetreet vårt?Det fine, lille plommetreet vårt har fått stygge riper i stammen, og idag fant jeg ut årsaken -naboens katt bruker den som klorestolpe. Hva gjør jeg?
|
|
|
#2 |
|
Come what may...
|
Sv: Hvordan får jeg naboens katt fra å klore i stykker plommetreet vårt?Kjøp sånn grønn flaske med get off my garden i fra dyrebutikken og smøre på? Eller kanskje det ikke vil hjelpe. Bygge noe rundt den?
|
|
|
#3 |
|
saftig
|
Sv: Hvordan får jeg naboens katt fra å klore i stykker plommetreet vårt?Ja, kanskje jeg kan kle stammen med noe? Vi har sånn grønn guffe som vi smurte på terrassen. Jeg fant katten liggende ved siden av.
|
|
|
#4 |
|
klossemajor
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan får jeg naboens katt fra å klore i stykker plommetreet vårt?Det finnes noen spiraler av tykk plast som er til å surre rundt trestammer for å hindre at mus spiser bark, det hjelper nok mot katteklor også. Spiralformen er for at den skal utvide seg når treet vokser.
|
|
|
#5 |
|
Come what may...
|
Sv: Hvordan får jeg naboens katt fra å klore i stykker plommetreet vårt?
Uff da!
|
|
|
#6 |
|
Stabilt ustabil...
|
Sv: Hvordan får jeg naboens katt fra å klore i stykker plommetreet vårt?Jeg har sett trestammer som er kledd med planker for at ikke elg, rådyr o.l skal gnage av barken: plankene står oppover, og er festet med noe som kan løsnes på etterhvert som stammen øker i diameter.. Evt den spiralen høres jo kjekk ut..
|
|
|
#7 |
|
saftig
|
Har du noe tips til hvor jeg kan få kjøpt en sånn snurring?
|
|
|
#8 |
|
Stabilt ustabil...
|
Jeg ville hørt med Felleskjøpet, eller et hagesenter a la plantasjen eller oasen hagesenter. Google det?
|
![]() |
|
|