Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Det er noe stort tøys med denne prikkingen, skikkelig fjortis, bryr meg ikke om det!

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-03-08, 22:47   #41
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det er noe stort tøys med denne prikkingen, skikkelig fjortis, bryr meg ikke om d

Fy Fasan, HP, den der var slem. :nedgradert:

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-08, 22:48   #42
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det er noe stort tøys med denne prikkingen, skikkelig fjortis, bryr meg ikke om d

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg synes hun skal få et eget system, få dele ut gule prikker. Vet ikke helt hvordan de skulle slå ut på ryktebarometre, kanskje bare være "til orientering" liksom?

Ett eller annet sier meg at Sitron ikke ville vært seærlig fornøyd om prikkene hennes bare hadde vært "til orientering"...

Gammel 05-03-08, 22:49   #43
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Ett eller annet sier meg at Sitron ikke ville vært seærlig fornøyd om prikkene hennes bare hadde vært "til orientering"...

Alle prikker er da bare til orientering. Det bare varierer hva vi ønsker å orientere om.

Gammel 05-03-08, 22:50   #44
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror ikke hun bryr seg så mye om poengene.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-08, 22:54   #45
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Åh. Har vi poeng også ja.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-08, 22:57   #46
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Prikking er gøy, altså. Men hvorfor er det slik at prikke-boksen havner utenfor skjermen og jeg ikke får flytta på den? Jeg må passe på å ha innlegget jeg vil prikke høyt oppe på siden for å kunne skrive noen kommentar, så når jeg glemmer det blir det bare en blank prikk, dessverre.
Jeg er forresten svært fornøyd med å være "litt kul"

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-08, 23:10   #47
Schnuppa
Livsnyter

Schnuppa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Jeg gir fortsatt mine svimlende to poeng.
Hva skjer hvis ryktepoengene blir skrudd ena mer ned. Gir de med lavt rykte til slutt 0,02 poeng? Det hadde vært noe å slå i bordet med.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 07:18   #48
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Alle prikker er da bare til orientering. Det bare varierer hva vi ønsker å orientere om.

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Jeg tror ikke hun bryr seg så mye om poengene.

Oj - så alvorlige damer, da gitt.

Og - are you kidding me?

Har lest intet mindre enn tre tråder i det siste fra Sitron, hvor hun henholdsvis to ganger er henrykt over hvor mange poeng hun gir når hun sender en grønn, og én hvor hun itcher etter å sende avgårde en rød straffeprikk!

Så slike gule, nøytrale "til orientrering"-prikker tror jeg ikke ville tilfredsstillt Sitronen, nei.
(...og ikke oss andre heller ; )

Sist redigert av Pebbles : 06-03-08 kl 07:28.
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 07:43   #49
Maz
Pauset

Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Og - are you kidding me?

Har lest intet mindre enn tre tråder i det siste fra Sitron, hvor hun henholdsvis to ganger er henrykt over hvor mange poeng hun gir når hun sender en grønn, og én hvor hun itcher etter å sende avgårde en rød straffeprikk!

Så slike gule, nøytrale "til orientrering"-prikker tror jeg ikke ville tilfredsstillt Sitronen, nei.

Jeg tror du er den som tar dette alvorlig jeg.

Det er jo ingen som gir så heavy prikker her inne at det svir. Andre steder hvor enkelte har hundretusenvis i prikkestyrke blir jo noe helt annet.

Jeg har selv blitt beskyldt for å være sjempeopptatt av prikker og poenger. Det er bare å prøve å se hvor sur jeg blir over en eller flere røde.

Gammel 06-03-08, 07:53   #50
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Standard

Jeg tror du er den som tar dette alvorlig jeg.

Det er jo ingen som gir så heavy prikker her inne at det svir. Andre steder hvor enkelte har hundretusenvis i prikkestyrke blir jo noe helt annet.

Jeg har selv blitt beskyldt for å være sjempeopptatt av prikker og poenger. Det er bare å prøve å se hvor sur jeg blir over en eller flere røde.

Nei,nei, Maz!

Jeg "beskylder" da, for Guds skyld ikke!
Humour, anyone?

Gammel 06-03-08, 07:56   #51
Maz
Pauset

Standard

Nei,nei, Maz!

Jeg "beskylder" da, for Guds skyld ikke!
Humour, anyone?

Jøssenamn, er det mulig å være så alvorlig og samtidig kriti.sere andre for humørløshet?

Greit at en ikke uttrykker seg likt, men det betyr jo ikke at en ikke kan spøke for det. Selvironi er en fin bil det også.

Gammel 06-03-08, 08:01   #52
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Standard

Jøssenamn, er det mulig å være så alvorlig og samtidig kriti.sere andre for humørløshet?

Greit at en ikke uttrykker seg likt, men det betyr jo ikke at en ikke kan spøke for det. Selvironi er en fin bil det også.

Kanskje noen kan forbarme seg over meg, for jeg vet sannelig ikke helt hva jeg skal si videre.

Er jeg alvorlig...?

Hvordan kan innlegg kryddret med glad-smileyer og en åpenbart (?) spøkefull tone bli tolket som "beskyldninger" og "alvorlig"?

Huffda. Blir nesten litt paranoid av en slik reaksjon, jeg.
Har jeg sagt noe galt en annen gang, kanskje? :Forvirret:

:tar med meg mitt i utgangspunktet riktig så gode humør og tusler et annet sted - etter en kopp kaffe, kanskje?:

Gammel 06-03-08, 08:34   #53
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan kan innlegg kryddret med glad-smileyer og en åpenbart (?) spøkefull tone bli tolket som "beskyldninger" og "alvorlig"?

Jeg tror det er fordi du mangler en smiley etter denne linjen:

Da tar i hvert fall jeg den linjen seriøst, og det tror jeg Maz gjorde også.

Hvis første linje er seriøs, så er jeg ganske overrasket over at Skilpaddas tounge-in-cheek-replikk ble tatt alvorlig. Det hjelper jo lite om resten av innlegget ditt er formulert i en glad og spøkefull tone, om utgangspunktet er en feiloppfatning.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 09:42   #54
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Hvis første linje er seriøs, så er jeg ganske overrasket over at Skilpaddas tounge-in-cheek-replikk ble tatt alvorlig. Det hjelper jo lite om resten av innlegget ditt er formulert i en glad og spøkefull tone, om utgangspunktet er en feiloppfatning.

Takk, der sparte du meg for jobben.

Gammel 06-03-08, 09:47   #55
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

.....and here we go again.

Zoë: Det er utrolig hvordan du i utganspunktet skriver noe som leses som seriøst, men så siden haler i land med at det var ment som humor. Det er ikke rart at du blir litt misforstått enkelte ganger her inne for det er ikke lett å henge med i hvor ironien er. Bare ment som et godt velmenende råd.

Ellers tar jeg prikkesystemet med ganske stor ro, en gang ble jeg skikkelig fjortissur over en rød, andre ganger blir jeg skikkelig mammarørt over en grønn. Kommer litt ann på dagsformen.

Sist redigert av Minerva : 06-03-08 kl 10:01.
Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 10:03   #56
TBM
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mandino, her.

Grønne prikker er koselige, men syns røde prikker er noe stort tull og bare skaper uflid.

Helt enig.

Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 10:08   #57
Line*
Expired

Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har alltid vært motstander av prikkesystem, og med god grunn.
Dette er første plassen jeg opplever at det faktisk fungerer etter intensjonen.
Og da synes jeg det er greit.
Det er overraskende lite prikketråder her, og de som kommer, blir ofte halt i land på en ok måte.
Egentlig er jeg litt imponert over at det faktisk funker etter intensjonen. :svelger en aldri så liten kamel:

Gammel 06-03-08, 10:12   #58
TBM
Passiv

Standard

Og - are you kidding me?

Jeg oppfattet deg slik du sier du ville bli oppfattet jeg!

(Er det virkelig ingen andre som ser det morsomme i at "alle" bedyrer at prikkene ikke betyr noe, samtidig som man er litt stolte over at man "gir mange poeng"? Dette er da bare litt godmodig erting fra Zöe!

Jeg synes jo selv jeg er forholdsvis aktiv her inne - og har ikke engang ambisjoner om å skrive så mye at jeg får noe mer enn to-tre poeng i ryktestyrke. Hvor skulle jeg tatt den fritiden fra? )

Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 10:20   #59
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

(Er det virkelig ingen andre som ser det morsomme i at "alle" bedyrer at prikkene ikke betyr noe, samtidig som man er litt stolte over at man "gir mange poeng"? Dette er da bare litt godmodig erting fra Zöe!

Det er ikke vanskelig å forstå at Zoë mente dette som "godmodig erting" - jeg synes bare det blir litt komisk når det hun forsøker å godmodig erte meg for, er et utsagn som hun tydelig har trodd at jeg mente veldig alvorlig, men som naturligvis ikke var det. (Å sette en lattersmiley etter det man skriver er hverken nødvendig eller tilstrekkelig for at det skal bli en god vits.)

Gammel 06-03-08, 10:24   #60
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker prikker.

Jeg er da også ganske barnslig og fjortisaktig så det skulle bare mangle.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
uflid

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:45.